TL WN321G Proszę o pomoc w konfiguracji


(jay) #1

Na początku witam wszystkich oraz zaznaczam, iż nie jestem zbyt mocno uświadomiony w konfiguracjach sieci itp.
Posiadam pc z systemem xp sp3,internet dostacza mi play online z modemem na usb Huawei e173,kiedy z żoną zaopatrzylismy sie w telefony z androidem dokupiłem adapter TP linka TL WN321G,podłączyłem oraz zainstalowałem,udostępniłem na niego połączenie z play,w firmowym sofcie dodałem adresy Mac naszych telefonów i mieliśmy neta poprzez wifi na telefonach.
Po niedługim czasie coś się poprzestawiało i przy próbie połączenia sie telefonów wyświetla tylko "połączono" oraz "pobieranie adresu IP..."i tak może cały dzień,telefony łączyłem oczywiście w trybie DHCP,jak ustawiłem na sztywno ip,dns i bramnki to tel się łączyły ale fizycznie internetu nie było...
Szukałem,sprawdzałem i nie mam już siły ani tym bardziej pojęcia jak to poustawiać,bardzo proszę o pomoc i nie ukrywam że wytłumaczenie łopatologicznie :stuck_out_tongue:
Pozdrawiam


(Marcin) #2

Udostępnienie wykonałeś w systemie windows czy przez jakąś aplikację?


(jay) #3

W windowsie w połączeniach sieciowych - właściwościach Play


(Marcin) #4

Próbowałeś usunąć udostępnienie i ponownie skonfigurować? Daj screen-a z komendy ipconfig /all wpisanej do cmd. Możliwe że to jakaś aktualizacja windows-a narobiła problemów.


(jay) #5

Tak,kilka razy już próbowałem,nie pomaga nawet reinstalacja systemu i ponowna istalacja wszystkiego :confused:
Aktualizacje automatyczne oraz zapore mam wyłączona...
Proszę;


(Marcin) #6

Powiem tak że konfiguracja ad-hoc z telefonem jest bardzo kapryśna, przekonałem się na własnej skórze bo niektóre telefony działają a nie które mają właśnie problemy z pobieraniem adresacji i nie ma na to złotego środka. Według konfiguracji widocznej na obrazku powinno działać. Możesz spróbować z aplikacją udostępniająca np. Virtualrouter, Virtual WiFi Router itp.
Coś mi jeszcze do głowy przyszło, wykorzystanie dedykowanej aplikacji od karty TP-linka Soft AP - [url=http://www.tp-link.com.pl/article/?faqid=223


(jay) #7

No właśnie z SoftAP korzystam od początku,po instalacji wszystko śmigało pięknie a po jakimś czasie tel wyświetlały tylko "pobieranie adresu IP..." stronę z konfiguracją już też przerabiałem po pojawieniu się problemu...
Poszedłem za Pana radą i udało mi się odpalić Connectify (Virtual/wifi router są niekompatybilne z moim xp sp3) i łączy się bezproblemowo ale niestety co chwilę się resetuje połączenie...


(Marcin) #8

Próbowałeś Soft AP z innym komputerem trzeba by zdiagnozować gdzie leży problem po stronie komputera czy telefonów?

Faktycznie dobrze pracuje z win7. Przed instalacją warto usunąć wszystkie udostępnia i konfiguracje soft AP. Zostawić tylko połączenie internetowe bo to też może mieć wpływ na stabilność.


(jay) #9

Nie próbowałem,nie mam zbytnio możliwości,mam co prawda jeszcze netbooka samsunga n150 ale obecnie lezy w serwisie gwarancyjnym na dolegliwości baterii :stuck_out_tongue:
SoftAP wyłączyłem i też rozłącza co parenaście sekund...
Za chwile poresetuje wszystkie dotychczasowe ustawienia i sprawdze


(Marcin) #10

Nie wiem jak z działaniem karty do końca będzie, spróbuj jeszcze tryb awaryjny z obsługą sieci i Soft AP. Przeskanował bym jeszcze system w poszukiwaniu jakiegoś szkodliwego oprogramowania (malware byte i combofix).


(jay) #11

System przeczesany i nic nie znaleziono.
Teraz nawet łączenie poprzez Connectify wyświetla na tel "pobieranie adresu IP..." no i ofc cały czas co chwila resetuje hotspot w connectify...
W połączeniach sieciowych widze że coś co chwila włącza i wyłącza adapter tplinka...


(Marcin) #12

Jakoś nie mam więcej pomysłów oprócz tego ze sprawdzeniem na innym komputerze i Soft AP. Może jeszcze któryś z kolegów coś podsunie.


(jay) #13

Ja już się z tym męcze ponad 3tyg i też mi brakuję pomysłów i sił na to hehe
Jak tylko będe mieć możliwość to sprawdze na innym komputerze i dam znać a w chwili obecnej dziękuje za poświęcony czas :wink:
Pozdrawiam
Dodam, iż jeśli mam włączone SoftAP i Connectify to tel łączy sie bezbłędnie z siecią,co prawda poprzez pkt dostępowy z SoftAP a nie Connectify ale internet fizycznie jest :smiley: tylko szkoda że co chwilę się resetuje... -może na to ktoś znajdzie jakiś sposób?


(Marcin) #14

Pytanie czy zrywa połączenie (sygnał) czy coś się dzieje z telefonem? Zainstaluj jakiś skaner na telefonie i sprawdź czy coś się dzieje z sygnałem.


(jay) #15

Z tel wszystko ok,mając otwartą zakładkę Połączenia sieciowe,w momencie resetowania się połączenia wyłącza i włącza adapter i chwilowo wyświetla Brak połączenia...więc coś gdzieś bruzdzi tylko nie potrafie zlokalizować co... dzieje się to nawet jak pousuwam udostępnianie,wyłącze SoftAp itp...


(Marcin) #16

Sam sterownik do karty jest najnowszy ze strony producenta?


(jay) #17

Oczywiście.


(CHACA) #18

Przypomnij sobie jak za pierwszym razem wszystko to konfigurowałeś-sam o tym napisałeś. Adresy mac telefonów poprawne?


(jay) #19

Właśnie jedyne co konfigurowałem to w "połączeniach sieciowych" w systemie udostępniłem połączenie play dla adaptera wifi oraz w SoftAP wpisałem hasło na WEP2 oraz wpisałem adresy mac obu telefonów i wszystko grało samo z siebie...
W chwili obecnej odinstalowałem Connectify ponieważ zainstalowałem aktualizacje i była lipa wogóle z ustanowieniem czegokolwiek (wykup opcję PRO) i mój tel (lg L9) połączył sie z siecią i mam internet poprzez wifi więc w pewnym sensie jakiś sukces :smiley:
Niestety,po próbie podłączenia żony xperii j ona wyświetla Uzyskiwanie adresu IP...czarna magia normalnie :smiley:
Wychodzi na to,że nawet odinstalowany connectify pozostawia gdzieś jakiś ślad że mój tel tym razem się połąćzył bezproblemowo (tak na mój mały rozumek)
EDIT
Po zresetowaniu tel niestety znów pobiera adres IP...nie mam siły juz...


(Marcin) #20

Może warto pomyśleć o routerze 3G który obsługuje modem MR3420v2?