TL-WDR4300 przestało działać UPnP

Routera używam od prawie 2 lat. TL-WDR300 ver. 1.4
Do dziś zawsze pięknie działała na nim funkcja UPnP.
Po wielu tygodniach nieprzerwanej pracy wyłączyłem router na noc - żeby odpoczął :wink:
A dziś szok uPnP nie działa. Czyżby wspaniałe luty bezołowiowe przemówiły?
Profilaktyczny reset (by wykluczyć w diagnostyce, że router jakieś ewentualne, bliżej nieokreślone śmieci nazbierał) do ustawień fabrycznych nie pomaga - czy to z menu routera przez WWW kliknięciem przycisku "Restore" w dziale "Factory Defaults" czy też naciśnięcie i przytrzymanie 10sekund switcha z tyłu obudowy. Zakładam, że te metody są równoważne co efektu końcowego i nie ma większego znaczenia, której się użyje do przywrócenia ustawień fabrycznych.
Wgrana ostatnia wersja firmware http://www.tp-link.com.pl/support/download/?model=TL-WDR4300&version=V1#tbl_j z pliku "TL-WDR4300_V1_150518" czyli 3.14.3
Na tej wersji działam od ponad miesiąca i nie było dotychczas żadnych problemów.
Próbowałem wgrać z powrotem poprzednia wersję 3.14.1 bez zmian.
UPnP zaniemogło. Funkcja NAT w ustawieniach WWW routera oczywiście jest na Enable jako wymagana podstawa działania UPnP.
Podłączyłem w miejsce obecnego niedomagającego WDR-4300 stary poczciwy TL-WR1043ND ver 1.8
UPnP na nim działa bez zająknięcia w tej samej konfiguracji podłączonego w LAN-ie sprzętu.
Więc tym samym wykluczyłem błąd programowy, sprzętowy na współpracujących z routerem komputerach.
Jakieś sugestie? Wygląda mi to na awarię sprzętową routera (?).