TL-WDR3600 + SAMSUNG UE50H6400 - zrywanie połączenia

Dzień dobry,
Mam problem z działaniem sieci WiFi w tv SAMSUNG UE50H6400. Po skonfigurowaniu internet w tv działa 15-20 min po czym rozłącza. Wystarczy wyłączyć / włączyć tv, ale po kilkunastu minutach znowu zrywa. Kontaktowałem się z działem Samsunga, ale niewiele mi pomogli dlatego piszę tutaj w nadziei, że może ktoś się z tym spotkał. Firmware mam aktualny zarówno w tv jak i routerze. Poza włączonym WPS nie mam innych włączonych zabezpieczeń. Pozostałe dane:

  • szyfrowanie w WPA/WPA2 - AES (ponoć takie jest zalecane do Samsunga)
  • WAN - dynamiczne IP (ponoć nieporządane do Samsunga, ale chyba to nie powód do rozłączania)
  • ustawienia adresów IP w tv automatycznie, jedynie ręcznie zmieniałem serwer DNS na 8.8.8.8 (gdzieś na forach zagranicznych tak zalecają)
  • nie wiem czy to ma znaczenie: router ma włączone klonowanie adresu MAC komputera bo operator zezwala mi na użytkowanie tylko jednego urządzenia z kabla (stąd potrzeba routera)
  • tv usytuowany bezpośrednio przy routerze
    W razie czego zapodam więcej danych.

Czy na innych urządzeniach zauważyłeś problem ze stabilnością podczas korzystania z internetu? Kanał masz ustawiony na sztywno w routerze?

Podłącz przewodowo i po testuj.

Dziękuję za odpowiedź.
Na innych urządzeniach nie ma problemu (komputer, telefon). Po kablu internet nie zrywa. Na sztywno tzn czy zarezerwowałem adres IP dla tv w DHCP? Generalnie innych ustawień nie zmieniałem w routerze.
Pozdrawiam

Nie, chodzi o konfigurację radia na TP-linku (Wireless Settings) - konfiguracja bez automatów.

Jeśli dobrze widzę, to:
channel width - auto
channel - auto
zarówno na paśmie 2,4 i 5 GHz. Na tę chwilę używam tylko 2,4 GHz

No to przestaw na konkretny kanał bez konfiguracji AUTO. Dobrze jest też ustalić kanał opierając się na pomiarach, tam gdzie jest najmniejsze zaszumienie -


Szerokość kanał 20MHz

nie na temat, ale spostrzeżenie wydaje mi się trafne - jeśli router stoi koło tv i jest możliwość połączenia kablem, to czemu z niej nie skorzystasz?

Też bym się nie zastanawiał nawet dwóch minut no ale może kolega autor tematu ma inną koncepcję podłączenia.

Wygląda na problem z tv skoro twierdzisz że na innych urządzeniach jest stabilnie.

ja mam jeszcze jakiś pomysł (ale czy pomoże nie wiadomo)

  1. ustaw maksymalny dopuszczalny dla tego routera czas dzierżawy adresów z DHCP
    tak przy okazji - jaką wartość masz tam obecnie?

po zastosowaniu zmian wykonaj restart routera (z jego menu)

  • te zblurowane adresy ^ na obrazku są zblurowane dla zwiększenia czytelności przekazu (bo prawdopodobnie powinieneś mieć je inne niż ja miałem przy robieniu SS z emulatora), a nie dlatego, że są to jakiekolwiek dane wrażliwe
    jeśli 1) nie pomoże ani trochę
  1. przynajmniej na czas testów odłącz WSZYSTKIE inne urządzenia od WiFi (najbardziej podejrzane o konflikty są niektóre modele smartfonów, ale odłącz od swojej sieci WiFi bezwzględnie WSZYSTKIE urządzenia oprócz TV), a jeśli problemy się skończą, to systematycznie co jakiś czas (przynajmniej dwukrotnie większy od przeciętnego czasu pojawiania się problemu z TV) dołączaj do sieci po jednym urządzeniu = to pozwoli na znalezienie urządzenia powodującego konflikt (jeśli znajdziesz takie urządzenie, to się pochwal)
    jeśli odłączenie WSZYSTKICH urządzeń WiFi oprócz TV nie pomogło
  2. skonfiguruj TV do pracy ze statycznym adresem IP spoza puli DHCP, oczywiście konfiguracja musi być prawidłowa, a adresy DNS warto wpisać takie jak masz dla swojego dostawcy (jeśli chcesz jakieś konkrety - podaj jakie masz wszystkie ustawienia DHCP w routerze, oraz status routera)
  3. jeśli nie pomógł żaden z kroków 1)-3) to "podejrzanym" pozostaje karta WiFi w TV i pozostaje użycie połączenia kablowego router-TV

Odstaw router od telewizora. Dopiero co miałem przypadek i problem z siecią WI-FI bo router stał Koło telewizora. Telewizor zakłócał prace. Zbyt bliskie sąsiedztwo może negatywnie wpływać na pracę ze względu na moc i bliskość nadajnika bo odbiornika
Wysłane z mojego HTC One_M8