TL-WDR3600 nie reaguje na WAN port

Witam was serdecznie,
Od pewnego czasu posiadałem problem z ruterem TP-LINK N600 (TL-WDR3600 ) po awarii dostawcy internetu a następnie wyłączeniu i włączeniu routera posiadał problem z nawiązaniem połączenia (dioda połączenia WAN ) w ogóle nie reagowała, mimo iż RJ-45 był w porcie. (W przypadku podpięcia go bezpośrednio pod komputer internet był) Lecz po zabawie z ciągłym wyłożeniem i włożeniem wtyku z portu oraz wyłączeniem i włączeniem routera, internet załapywał - był działało, tak zostawiałem.
Wczoraj późnym wieczorem problem się ponowił (nie wiem czy dostawca znowu zawinił) czy router oszalał. W pewnym momencie znowu stracił nawiązanie z siecią - na routerze świeciły się wszystkie diody, żadna nie migała (jak by się router kompletnie zaciął) oczywiście wyłączyłem go oraz włączyłem i od tego momentu nie może nawiązać połączenia z internetem. Dioda odpowiedzialna za połączenie z portem WAN w ogóle nie reaguje, jakby wtyk internetowy w ogóle nie był włożony. (ten sam kabel bezpośrednio podłączony do komputera udostępnia internet). Wszystkie inne porty działają, dioda od zasilania się świeci, odpowiednia dioda po podłączeniu kablem do komputera miga połączenie komputer-router odpowiednio reaguje. Router resetuje a mimo to cały czas wtyk WAN nie reaguje. Po podłączeniu routera w innym miejscu o innym dostawcy internetu sytuacja jest ta sama.
Czy istnieje możliwość reinstalowania oprogramowania routera bez dostępu do sieci w nim.
Uszkodzenie mechaniczne raczej jest nie możliwe gdyż router znajduje się w normalnych warunkach pokojowych, praktycznie nie ruszany gdy nie ma takiej potrzeby.
A może jakieś inne wskazówki na rozwiązania tego problemu.
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Damian

Resetowałeś go do ustawień fabrycznych? Pokaż zakładkę Status po podłączeniu kabla od dostawcy. Jaka predkość łacza? Masz możliwość podłączenia innego routera z portem WAN?

Spróbuj podłączyć komputer pod port WAN. Jeśli dioda się zapali to możliwe jest uszkodzenie kabla.
Jeśli faktycznie padł port WAN to można wgrać alternatywne oprogramowanie ( polecam Gargoyle) i przy odpowiedniej konfiguracji switcha można zmienić dowolny port LAN na WAN.

Po podłączeniu z komputera do WAN dioda miga. Aż jestem zdziwiony.
W przypadku resetu routera gdy się podłącza go do sieci dioda będzie migała ?
Reset był robiony teraz już nie wiem czy się resetuje bo cały czas stale pali się dioda od zasilania.

Będę sprawdzał na innym routerze czy sytuacja będzie podobna.

Podaj zakładkę Status z routera a nie z komputera. Może przewód nie łaczy we wtyku, można by jeszcze raz zacisnąć.

Przepraszam, aż tak bardzo zaawansowany w tym nie jestem, póki co działało było dobrze.

To stan i informacja po naciśnięciu aby zdiagnozował problem.
Kiedyś w tej sieci trzeba było samemu MAC-a wpisywać podobno teraz nie trzeba jest połączenie dynamiczne.
Nawet nie działa mi w przeglądarce wg. instrukcji producenta gdy wpisuje tplinklogin.net
Idzie w jakiś inny sposób wejść w konfiguracje routera niż przez program: EasySetupAssistant - bo ten służy tylko do tworzenia sieci domowej chyba.

Kablowo podłaczenie do dowolnego portu LAN i komputera. Odłacz wtedy kabel od WAN. A po wpisaniu w przeglądarke adresu 192.168.0.1 lub 1.1?

Właśnie w tym rzecz, że pod tym linkiem się nie łączy pod tymi adresami IP też nie.

Podłącz go kablem do portu LAN i karty sieciowej komputera i daj wynik polecenia ipconfig/all. Zdjęcie dodaj w/g zasad forum.

CHACA Zrobiłem

P.S
Przepraszam za złe wstawianie grafiki.

W karcie sieciowej przypisz adres 192.168.1.100 i maskę 255.255.255.0 i spróbuj połaczyć się z routerem. Port WAN pusty.

nie da się połączyć z ruterem poprzez przeglądarkę, nie wiem już. Innym kablem sieciowym - ta sama sytuacja. Na innym laptopie, lecz z tą samą karta sieciową to samo.

Karta sieciowa nie ma właczonego serwera DHCP i przez to prawdopodobnie nie jesteś w stanie zalogować się na router.