OK, potestuję i dam znać.
Potestowałem, ale efekt jest niestety tylko połowiczny. Częstotliwość krótkich zerwań połączenia z siecią jest dużo niższa, ale nadal się zdarzają. Są to bardzo krótkie zerwanie połączenia , które skutkują np. zerwaniem rozmowy na Skypie, czy wylogowaniem z Dropboxa. Po chwili połączenie jest znowu nawiązywane.
Brak jest za to na razie komunikatów o konflikcie adresów IP z innym urządzeniem, co wcześniej się zdarzało.
Starałem się zidentyfikować jakie inne urządzenia może wchodzić w konflikt z TL-WA850RE. Na pewno pierwszym winowajcą może być drukarka - HP Ink Advantage 3525, połączona z siecią bezprzewodowo. Przy włączonej drukarce częstotliwość zerwań połączeń z siecią wzrasta. Niestety, przy wyłączonej drukarce, choć rzadziej, też się zdarzają.
Macie jakieś dalsze pomysły? Z góry dziękuję.
Bardzo prawdopodobną przyczyną mogą być zakłócenia od innych sieci/urządzeń. Masz dostęp do konfiguracji radia na Cisco EPC3925?
Mam dostęp do jego konfiguracji, jeśli to masz na myśli. Poniżej 2 przykładowe zrzuty. Czy o to chodzi?
Basic Settings jeszcze? Kodowanie zrób tylko AES. Pokombinuj z Transmition Rate w różnych konfiguracjach.
OK. Kodowanie ustawiłem tylko na AES. Po kolei będę zmieniał Transmission Rate.
Poniżej zrzuty wszystkich opcji ustawień Wireless na routerze.
Kanał też zrób bez auto (wybierz konkretny).
Niestety nic z tego.
Wypróbowałem wszystkie transmission rate, przy ustalonym na sztywno kanale.
Sytuacja się nie zmienia. Zupełnie niezależnie od tych ustawień zerwanie połączenia z siecią następuje w regularnych odstępach czasu, co jakieś 30-40 min.
Sprawdziłem też sytuację na innym komputerze (mac). Tam sytuacja jest dokładnie ta sama. Z tym, że sieć nie jest zrywana na obu komputerach w tym samym momencie. Na każdym z nich natomiast odstępy pomiędzy kolejnymi przerwami są bardzo podobne (w obu przypadkach co jakieś 30-40 min).
Jakiekolwiek inne tropy? Będę niezmiernie wdzięczny za każdą sugestię.
Zrób jeszcze taki test. Daj obrazek kiedy zerwie połączenie -
Narazie nie mam pojęcia co może być przyczyną regularnych problemów z dostępem do internetu.
Poniżej zrzuy testu w momencie zerwania połączenia:
Nie wiem czy to nam pomoże? W momencie zerwania połączenia komunikat wyskoczył we wszystkich 3 oknach testowych. Poza tym kilka razy w trakcie działającego połączenia z siecią pojawił się, w każdym z okien testowych, komunikat: "Upłynął limit czasu żądania".
Poza tym zrobiłem jeszcze ten test:
Ponownie sprawdziłem też jak zachowuje się sieć bez TL-WA850RE - wyjąłem urządzenie z prądu i sieć stała się stabilna, więc problem leży gdzieś tam.
Jakieś pomysły? Z góry dzięki za każdą sugestię
A pinguj jeszcze adres IP repeatera?
Wynik testu w załączeniu - widać moment zerwania łącza. Test repeatera w lewym górnym rogu (ip: 192.168.0.150)
A może chodzi o jakieś ustawienia TL-WA850RE? DHCP, Channel width, Mac filtering, BEacon Interval... nie wiem, trochę strzelam na oślep...
Takie przerwy zdarzają się często? Widać że zrywa połączenie z samym repeaterem. Wrzuć jeszcze obrazki z konfiguracji radia na TP-linku.
Nie ma 100-procentowej regularności w przerwach, ale średnio występują co 40-60 min.
Poniżej zrzuty konfiguracji TP-linka.
Jak widzisz tę konfigurację? Można tam coś pokombinować?
Niestety nic nie przychodzi mi do głowy. Chyba że spróbujesz z Gargoyle na WA850RE.
Chętnie spróbuję wszystkiego, bo niestety problem cały czas występuje:-(
Czy możesz coś dalej podpowiedzieć jak z tym oprogramowaniem postępować?
Z góry wielkie dzięki!
Czy mogę liczyć na jakieś wskazówki odnośnie Gargoyle?
Z góry dzięki!
Dla zainteresowanych: chyba znalazłem rozwiązanie. Wyłączyłem DHCP na extenderze, a w routerze ustawiłem lease time na 24 h (wcześniej było 60 min). Wydaje się, że pomogło.