TL-WA850RE zrywa połączenie + konflikt IP

Witam,
Mam problem z TL-WA850RE. Wzmacniacz jest połączony z routerem wi-fi Cisco EPC3925. Dostawca internetu to poznańska Inea, więc case Netii, o którym czytałem chyba odpada.
Na pierwszy rzut oka wszystko działa poprawnie, wzmacniacz rozszerza sieć w mieszkaniu, ale co jakiś czas (w dość regularnych odstępach czasu, mniej więcej co 30-40 min) zrywa połączenie z siecią. Jest to krótkie zerwanie połączenia, które skutkuje np. zerwaniem rozmowy na Skypie, czy wylogowaniem z Dropboxa. Po chwili połączenie jest znowu nawiązywane.
Dodatkowo, co jakiś czas po zerwaniu połączenia pojawia się na ekranie komputera komunikat o konflikcie adresów IP z innym urządzeniem (w mieszkaniu pod tą siecią chodzi również drugi komputer, tablet i 2 telefony komórkowe). W tym przypadku pomaga już raczej tylko wyjęcie TL-WA850RE z prądu i ponowne połączenie.
Sprawdziłem już samo urządzenie (TL-WA850RE) - na pewno jest OK, bo wymieniałem w sklepie i w obu przypadkach dzieje się to samo.
Próbowałem również połączenia po kablu pomiędzy komputerem a TL-WA850RE - tak samo co jakiś czas zrywa połączenie, choć chyba trochę rzadziej.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.

A sprawdź , czy któryś z popzostałych komputerów nie ma ręcznie ustawionego IP , "na sztywno"
A jeśli tak jest to zmień to na automatyczną konfigurację po DHCP .

Dzięki za sugestię.
Na razie wyłączyłem wszystkie inne odbiorniki wi-fi. Jeśli problem się powtórzy, rozumiem, że to nie t, co sugerujesz?

Niestety wyłączenie wszelkich innych odbiorników wi-fi nie pomogło. Zrywanie sieci na jedynym podłączonym do sieci komputerze nadal występuje:-(
@wlodarek1, czy warto nadal próbować twojego pomysłu, czy raczej odpada?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

Na początek zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej w miejscu gdzie najczęściej używasz internetu -


Daj obrazek z zakładki Status na WA850RE, konfiguracja IP na wzmacniaczu jako Static IP (bez smarta) oczywiście z podsieci głównego routera.

Zrzuty z diagnostyki sieci w załączeniu.
Jeśli chodzi o zrzut z inSSIDera to moja sieć to 6117b2 - z gwiazdką. Ta słabsza sieć występująca poniżej z tą samą nazwą (6117b2 - bez gwiazdki) to jak podejrzewam ta sama sieć docierająca do komputera bezpośrednio z routera.
Jeśli zaś chodzi o status WA850RE to widzę, że ma włączony dynamic IP. Przełączyć na static IP?

Adres IP TP-linka zmień na jakiś wyższy aby adresu nie nakładały się z DHCP głównego routera np. 192.168.0.150 i na taki logujesz się na wzmacniacz.
Daj zrzut z Wireless TP-linka jeszcze.

Zrobione. Nowy zrzut poniżej.
Przy okazji wyskoczyła dziwna rzecz: status WA850RE pokazuje znak zapytania"?" przy połączeniu z internetem, ale połączenie de facto jest. Refresh, reset komputera, reset WA850RE tego nie zmieniają. Ale nie wiem czy się tym przejmować skoro faktycznie połączenie z internetem jest?

Tu się tym nie przejmuj. Sprawdź co będzie się działo na dystansie czasowym.

OK, potestuję i dam znać.

Potestowałem, ale efekt jest niestety tylko połowiczny. Częstotliwość krótkich zerwań połączenia z siecią jest dużo niższa, ale nadal się zdarzają. Są to bardzo krótkie zerwanie połączenia , które skutkują np. zerwaniem rozmowy na Skypie, czy wylogowaniem z Dropboxa. Po chwili połączenie jest znowu nawiązywane.
Brak jest za to na razie komunikatów o konflikcie adresów IP z innym urządzeniem, co wcześniej się zdarzało.
Starałem się zidentyfikować jakie inne urządzenia może wchodzić w konflikt z TL-WA850RE. Na pewno pierwszym winowajcą może być drukarka - HP Ink Advantage 3525, połączona z siecią bezprzewodowo. Przy włączonej drukarce częstotliwość zerwań połączeń z siecią wzrasta. Niestety, przy wyłączonej drukarce, choć rzadziej, też się zdarzają.
Macie jakieś dalsze pomysły? Z góry dziękuję.

Bardzo prawdopodobną przyczyną mogą być zakłócenia od innych sieci/urządzeń. Masz dostęp do konfiguracji radia na Cisco EPC3925?

Mam dostęp do jego konfiguracji, jeśli to masz na myśli. Poniżej 2 przykładowe zrzuty. Czy o to chodzi?

Basic Settings jeszcze? Kodowanie zrób tylko AES. Pokombinuj z Transmition Rate w różnych konfiguracjach.

OK. Kodowanie ustawiłem tylko na AES. Po kolei będę zmieniał Transmission Rate.
Poniżej zrzuty wszystkich opcji ustawień Wireless na routerze.

Kanał też zrób bez auto (wybierz konkretny).

Niestety nic z tego.
Wypróbowałem wszystkie transmission rate, przy ustalonym na sztywno kanale.
Sytuacja się nie zmienia. Zupełnie niezależnie od tych ustawień zerwanie połączenia z siecią następuje w regularnych odstępach czasu, co jakieś 30-40 min.
Sprawdziłem też sytuację na innym komputerze (mac). Tam sytuacja jest dokładnie ta sama. Z tym, że sieć nie jest zrywana na obu komputerach w tym samym momencie. Na każdym z nich natomiast odstępy pomiędzy kolejnymi przerwami są bardzo podobne (w obu przypadkach co jakieś 30-40 min).
Jakiekolwiek inne tropy? Będę niezmiernie wdzięczny za każdą sugestię.

Zrób jeszcze taki test. Daj obrazek kiedy zerwie połączenie -


Narazie nie mam pojęcia co może być przyczyną regularnych problemów z dostępem do internetu.

Poniżej zrzuy testu w momencie zerwania połączenia:

Nie wiem czy to nam pomoże? W momencie zerwania połączenia komunikat wyskoczył we wszystkich 3 oknach testowych. Poza tym kilka razy w trakcie działającego połączenia z siecią pojawił się, w każdym z okien testowych, komunikat: "Upłynął limit czasu żądania".
Poza tym zrobiłem jeszcze ten test:

Ponownie sprawdziłem też jak zachowuje się sieć bez TL-WA850RE - wyjąłem urządzenie z prądu i sieć stała się stabilna, więc problem leży gdzieś tam.

Jakieś pomysły? Z góry dzięki za każdą sugestię