Td-w8980 spadek transferu

Witam,
Kupiłem ostatnio router TD-8980 skonfigurowałem go za pomocą quick setup i niestety zauważyłem, że transfer spadł mi z ok.8-9 Mbps do 1 Mbps.
Mój stary router to linksys wag200g i na nim nie było problemów z transferem, a teraz wymieniając router na ww. niestety zaczęły się problemy :frowning:
Dostawcą internetu jest Netia transfer do 10 Mb/s
Co może być tego przyczyną?
W załączeniu przesyłam 2 screeny ze statusu (ponieważ jakoś dziwnie mi to wygląda)
pierwszy po ok 5 min pracy od uruchomienia

drugi po ok 10 min pracy

EDIT:
po ok. 30 minutach zauważyłem że prędkość wzrosła ale to i tak jeszcze nie to

Spróbuj ustawić tylko Annex A dla ADSL i sprawdź czy coś się zmieni.

Zmieniłem. Niby widać poprawę, ale prędkość dalej jest niższa, poczekam do wieczora i dam znać czy coś się zmieniło.
Edit:
jednak nic się nie zmieniło :confused:

po podłączeniu starego linksys wag200g
wygląda to tak:

no i oczywiście transfer jest wyższy

Przepraszam za post pod postem, ale czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co jest nie tak?

Wygląda na to że parametry linii się nie stabilne a TP-link aby nie generować błędów CRC w komunikacji obcina automatycznie prędkość synchronizacji. Modele W8970 i W8980 mają tak napisane oprogramowanie i nic z tym nie zrobisz.

Ja tu widzę problemy na linii.
Tłumienie nie jest prawidłowe. nie wiadomo teraz któremu routerowi ufać, bo wiem ze linksysy oszukują. w przypadku tplnika to tłumienie na up 11dB odpowiadało by około 24-25dB down. ale margines przy szybkości 10Mbit (synchro 12448kbps) powinien być 15dB u Ciebie jest bardzo zmienny bo od 16 do 12 dla prędkości około 3Mbit. Margines nie powinien się zmieniać bardziej niż 1dB.
Co do UP to synchro na poziomie ~700 kbps jest za niskie dla tego tłumienia. W zależności od centrali powinno być od 1000Kbps do 1150kbps.
Oczywiście synchro na down również na maksymalnym poziomie dla opcji do 10Mbit czyli 12448 kbps.
Zacznij od sprawdzenia linii telefonicznej w mieszkaniu/domu. Odłącz najpierw wszystkie filtry i telefony zostaw tylko sam router. Podłącz go do gniazda które jest najbliżej przyłącza.
Jeśli w parametrach nic się nie zmieni to zgłoś zrywanie łącza lub jeśli masz telefon to szumy i trzaski w słuchawce.