TD-W8980 problem z połączeniem przez kabel

Witam,
otóż wczoraj został zakupiony z powodu awarii poprzedniego urządzenia (TD-W8961ND) nowiutki TD-W8980. Po odłączeniu starego urządzenia, konfiguracji itp. itd. wszystko ładnie, internet śmiga, zwłaszcza przez wi-fi. Niestety pojawił się problem na komputerze - co kilka bądź kilkanaście minut (nieregularnie) internet się rozłącza na dosłownie 1-2 minuty by samoczynnie "załączyć" z powrotem. Firmware aktualny, na połączeniu przez drugi kabel Ethernet (PS3) i sieci wifi problem nie występuje, jedynie na komputerze (Windows 7 64-bit). Co może być tego powodem?
Z góry dziękuję za szybką odpowiedź, pozdrawiam :slight_smile:
Edit: ISP to Orange, przeniesione z TPSA.

Kabel ethernet oryginalny czy robiony? Spróbuj wymusisz na karcie 100Mb/s zamiast 1000Mb/s.

Oryginalny, kupowany w Komputroniku podajże z rok temu :slight_smile: sprawdzałem na całej długości i nie jest nigdzie uszkodzony. Niestety nie mogę podłączyć tego który był z nowym urządzeniem bo jest za krótki. Wymusić w jaki sposób? Jestem zielony w tych tematach..

Przewód ma 4 czy 8 żył? W konfiguracji karty sieciowej wymuszasz prędkość -

8 :slight_smile: Zmieniłem tak jak w tej instrukcji, na razie działa, zobaczymy czy w ciągu godziny wystąpią jakieś problemy.

Przed chwilą wywaliło :frowning: zawiesiło pobieranie na Steam i nie można było otworzyć żadnej strony w przeglądarce.

Sterowniki masz aktualne od karty sieciowej ? Spróbuj dopisać do karty sieciowej adresację ręcznie z poza zakresu DHCP routera .

Tuż przed instalacją nowego routera aktualizowałem wszystkie sterowniki. Yyy... A prościej lub link do jakiegoś poradnika? :smiley:

Wpisz taką adresację na karty sieciowej komputera :
IP 192.168.1.200
Maskę 255.255.255.0
Bramę 192.168.1.1
DNS-y 8.8.8.8 i 8.8.4.4

DNSy już miałem wcześniej zmienione na te Googlowe ;D dobra, na razie działa, zobaczę co dalej.

Czekamy zatem na dalsze informacje .

Niestety problem się powtarza :confused: z tym że teraz czas rozłączenia jest krótszy, około kilkunastu max kilkudziesięciu sekund.

Przeskanuj komputer pod względem zawirusowania. Wygląda na to że problematyczny jest komputer a nie konfiguracja routera czy tez i jego działanie .Jeszcze bym podmienił kabel łączący komputer i router .

Ehh, dopiero co zmieniałem antywira i skanowałem cały komputer kilkakrotnie, łącznie z porządkami typu CCleaner itd. Spróbuję jeszcze z tym kablem, ale dobrze wiedzieć, że problem nie leży po stronie routera. Wielkie dzięki za pomoc :slight_smile: