TD-W8970 zawieszanie się podczas korzystania z torrent

Witam Wszystkich,
mam problem z TPLINKIEM TD-W8970. Podczas uruchomienia klienta sieci torrent router zawiesza się. Czasem po 2-5 min, czasem po 3h. Nie ma reguły. Da się zpingować router ale nie ma z nim połączenia. Nie da się wejść w konfiguracje. Przestaje działać internet. Po konsultacjach z supportem TPLINKA (sugestia zmiany klienta torrent, zmiany portów, zmniejszenia ilości maksymalnych połączeń dla sieci torrent) nie ma żadnego efektu. Mój ISP to multimedia.
Treść maila wysłanego do TPLINK Support
"Mam problem z routerem wymienionym w nazwie tematu (TD-W8970 V1, standardowe oprogramowanie, firmware 0.6.0 2.12 v000c.0 Build 140613 Rel.31066n; ISP: Multimedia). Otóż przy ściąganiu plików z sieci Torrent (klient uTorrent, porty odblokowane) po jakimś czasie następuje zawieszenie routera. Dodam, że problem pojawia się zawsze po jakimś czasie od włączenia klienta utorrent. Objawy zawieszenie są dość specyficzne i można to podzielić na kilka następujących faz:

  1. Najpierw przestaje być dostępny panel administracyjny routera (strona się nie otwiera) i nowe urządzenia nie mogą się połączyć z routerem (połączenia przez WiFi nie dochodzą do skutku - błąd autoryzacji - a przy podłączaniu kablem nic się nie dzieje - urządzenie nie wykrywa sieci). To co było do tej pory podłączone działa (przynajmniej po kablu).
  2. Przestaje działać internet na podłączonych urządzeniach. Sieć jako taka działa. Warto nadmienić, że lampka ADSL na routerze nie gaśnie.
  3. Sieć przestaje działać całkiem. Diody na routerze nadal świecą jak gdyby wszystko działało w porządku.
    Zawieszenie nie następuje od razu, a po jakimś bliżej nieokreślonym czasie. Jestem prawie pewien, że przy ściąganiu plików np. prosto z jakiegoś serwera nie ma takich problemów. Nie jest to też zależne od komputera na którym się ściąga.
    Dodam, że problem pojawia się na forach. Niestety nikt do tej pory nie znalazł rozwiązania problemu. Podejrzewam, że znów będą konieczne zmiany w frimware."
    Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje za cenne uwagi.

Masz włączone takie opcje na routerze?
Parent Control
Firewall
Bandwidth Control
One powodują obciążenie procesora przez kontrolę pakietów.

Nie. Żadna z tych opcji nie jest włączona.

Próbowałeś przywrócić router do ustawień fabrycznych, a następnie ustawić na nim tylko login i hasło?

Tak. Od samego początku tak się dzieje. Obawiam się, że router ma jakieś błędy w oprogramowaniu lub hardware nie wydala :frowning:

http://www.tp-link.com.pl/contact.html zgłaszałeś sprawę?

Tak zgłaszałem. Opisałem wszystko w pierwszym poście.

Do Heinz oraz CHACA. Problem połowicznie rozwiązany. Po tygodniowej zabawie z ww routerem ADSL ostatnim rozwiązaniem problemu jakie przyszło mi do głowy było podłączenie dedykowanego modemu ADSL z multimedi i przestawienie routera na tryb "Wireless Router Mode". Po 18h testów mogę stwierdzić brak zawieszania się. Za jakiś tydzień potwierdzę te informacje. Na ta chwilę miał bym prośbę. Czy którakolwiek z osób ma może kontakt bezpośredni do osób z TPLINK, którzy zajmują się przyjmowaniem zgłoszeń. Moje maile, rozmowy telefoniczne, wysyłanie routera na gwarancje nie przyniosły żadnych zmian. Kontakt z TP Link zamarł.

Tu zgłaszamy wszystkie problemy z działaniem oprogramowania -
http://ticket.tp-link.com/index.php?/Tickets/Submit lub na Polską infolinie o której mówił CHACA. Nie ma innych dróg.
Osobiście spróbował bym z OpenWRT lub ograniczył programowo prędkości pobierania.

Próbę ograniczenia prędkości pobierania robiłem. Zakończyła się fjaskiem. Panowie z tplinka nie pomogli. Zasugerowali jedynie zmniejszenie ilości połączeń w kliencie torrent. To też nie pomogło.

Oprócz zastosowania OPENWRT nic mi więcej nie przychodzi do głowy. Sam nie korzystam z torrentów więc jest mi to obce zagadnienie.

O jakiej prędkości łącza mowa w temacie? Jakie wielkości plików ściągasz i ile na raz?

download: 6Mb
upload:0,5Mb
Jeśli chodzi o ilość to nie ma znaczenia czy jeden czy kilka. W jednym i w drugim przypadku dochodzi do zawieszenia. Dodam, że od wczoraj jestem na zewnętrznym modemie. Od 1 day(s) 06:55:10 bez zawieszenia. Ewidentnie wskazuje to na wadę TD-W8970. Pytanie czy hardware czy software.

Mogę już oficjalnie potwierdzić, że powodem zawieszania się routera jest wbudowany w niego modem. Po podłączeniu zewnętrznego dedykowanego modemu problem ustał.