TD-W8970 współdzielony dysk przestał działać

Cześć wam.
Mam router: TP-LINK TD-W8970
Do niego mam podłączony przez USB dysk twardy z obudową. Działało mi to wcześniej, jednak dzisiaj zorientowałem się, że przestało mi to działać.

Sam dysk twardy jest sprawny- podłączony do komputera działa poprawnie.

USB Mass storage List:
Disk1: Wilk ( GOODRAM 8GB ) Rev: PMAPConnected Disconnect
Volume File System Capacity Status Action
sda1 FAT32 7.3 GB Active Deactivate
Disk2: Seagate ( Expansion ) Rev: 0636Connected Disconnect
Volume File System Capacity Status Action
sdb1 NTFS 298.1 GB Active Deactivate

Oryginalnie był sam dysk, próbowałem też jak widać dysk + pendrive, no i sam pendrive. Efekt jest identyczny.

Nie ma możliwości dostania się na ten dysk przez sieć tego routera.
Konfiguracja jaka mogła się zmienić w ciągu ostatnich kilku, kilkunastu dni to przekierowane porty, statyczne adresy dla DHCP.
Wcześniej zmieniałem też całkowicie tą konfigurację (mam 2 routery i przez jakiś czas były w jednej sieci, teraz znów są osobno).
Schemat to mniej więcej coś takiego:
UBNT (ISP) -> 192.168.31.1(LAN) (TP-LINK 1043ND) --192.168.31.2(WAN)-> , 192.168.32.1 (LAN + DHCP network) TP-LINK TD-W8970 i do tego routera podłączony jest dysk
Gdzie może leżeć przyczyna problemu?

Daj screen z zakładki USB Settings - USB Mass Storage oraz Storage Sharing

Trzymaj.

Wszystko wygląda OK. próboiwałeś na innym komputerze?

Hmm... Na laptopach działa. Dało mi to do myślenia i spróbowałem podłączyć stacjonarkę bezprzewodowo- zadziałało.
Teraz znów wyłączyłem WLAN, przywracając kartę lanową i zaczęło działać.
Szczerze mówiąc ciekawi mnie dlaczego wystąpił ten problem i czy faktycznie wystarczyło włączyć/wyłączyć 2 karty sieciowe, żeby znów zaczęło działać...
Jeżeli masz jakąś teorię to chętnie się dowiem ;). Dzięki za pomoc.