Witam.
Posiadam ruter TD-W8970 od 4 miesięcy i wszystko działało do tej pory bardzo dobrze. Od paru dni router ma problemy z połączeniem się z dostawcą. Synchronizuję się z linią dość szybko i skutecznie natomiast nie może się połączyć i uzyskać adresów: ip, brama, dns (przez PPPoE). Jeżeli w takiej sytuacji zmienię adres mac na wanie, router dostaje pełną adresacje i działa do następnego wyłączenia. Problemy z dostawcą raczej wykluczam, mam od nich internet od 7 lat i wszystko zawsze było ok a ponadto sprawdzałem linie przy pomocy starego routera (linksys wag200g) i wszystko działa bez zarzutu. Software od zakupy zaktualizowany do najnowszego. Czy ktoś spotkał się z takim problemem bądź wie czym to jest spowodowane?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Co to za dostawca internetu? Jak wygląda synchronizacja linii?
Jest to lokalna spółdzielnia telekomunikacyjna: http://www.wist.com.pl/
Synchronizacje załączam w obrazku.
Tu wygląda wszystko ok. Ustaw jeszcze DSL Settings:
Nie rozumem tego wątku z mac-iem? Gdzie go zmieniasz w konfiguracji ADSL?
Po zmianie w Dsl Settings router zachowuję sie tak samo.
Mac zmieniam w chwili kiedy linia jest już zsynchronizowana tutaj:
Z tego co wiem typowe usługi ADSL-owe autoryzują się po loginie i haśle a nie po macu-u.
Tez jestem autoryzowany po loginie i haśle. Po prostu w pierwszej chwili jak starałem się naprawić ten problem zadzwoniłem do dostawcy i powiedział ze sprzęt nie może nawiązać sesji i że nie widzą mojego maca. To mnie tknęło do zmiany maca na wanie. Nie ma znaczenia na jaki adres mac zmienię, wpisywałem także taki losowy z głowy byle się format zgadzał i za każdym razem po zmienianie od razu autoryzacja przechodzi i internet działa.
Kompletnie nie znam twego dostawcy więc trudno mi coś więcej powiedzieć. Jedyne co mi przychodzi do głowy to reset do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja. Masz gdzieś dostęp do informacji jak powinien być skonfigurowany modem? (VCI/VPI itd).
Tak mam dostęp do parametrów konfiguracji. Kilka razy go resetowałem i konfigurowałem od nowa niestety nie pomaga. Mam tylko pytanie czy oddać tego tp-linka na gwarancje czy problem może leżeć gdzie indziej?
Chodzi mi o parametry jakie są przewidziane przez dostawcę, jakaś specyfikacja.
Aby być na 100% pewny uszkodzenia trzeba by sprawdzić na innej linii
Parametry są takie:
• enkapsulacja: PPPoE
• multiplex: LLC
• VPI: 0
• VCI: 67
• DSL Modulation : G.dmt lub Multimode
• MTU: 1492 lub Auto
Na WAN-e masz tylko jedno połączenie z tymi właśnie parametrami?
Tak tylko jedno.
Jedynie co mi jeszcze do głowy przychodzi to zmiana MTU na routerze. Więcej pomysłów nie mam.