TD-W8970 + Drukarka HP LaserJet Pro MFP M125nw

Jak masz skonfigurowaną sieć bezprzewodową Wireless Settings i Wireless Swcurity? TP-Link stoi w tym samym miejscu co LB? Jak daleko jest do drukarki? TP-Link ma zaktualizowane oprogramowanie?

Sieć jest otwarta, tylko dodane adresy mac mogą się z nią połączyć. Router stoi za ścianą ale nie z żadnego betonu czy tym podobnych, tylko za ścianą z desek. Zasięg jest jak wchodzę na interfejs drukarki. A oprogramowanie wydaje mi się że jest aktualne.

Wrzuć screeny.

Kurcze teraz nic nie mogę, bo jestem w domku a ten router jest w pracy... Jutro podeślę.

Niestety bez tego nie ruszymy z miejsca. Sprawdź też aktualność oprogramowania na stronie producenta.

Proszę

Dodam jeszcze że czasami wydrukuje a strasznie długo to trwa...
Raz wydrukuje w miarę szybko raz wolno a np. z liveboxa niema różnicy. Nie wiem o co kaman...

Zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej w okolicach drukarki na jakimś laptopie -


Próbowałeś zmieniać kanał nadawania na routerze? Pokaż też zakładkę Status routera (wersja oprogramowania).

Niestety ale już w domciu i poza biurem :confused: dopiero w poniedziałek mogę coś sprawdzić. Router ma aktualne oprogramowanie.

Poczekamy nie ma problemu :slight_smile:

Pierwsze co bym zmienił to channel width na 20Mhz.
Jeśli prędkość internetu nie przekracza 20Mbit/s to można przełączyć tryb wifi na BG.

kilka fotek:

i skan sieci w załączniku.
Z width channel próbowałem już na różne sposoby, kanał też był zmieniany.

Sama drukarka generuje jakąś sieci (SSID), czy nie idzie tego wyłączyć? Pewne generuje tym nie potrzebne zakłócenia w eterze.

Tak drukarka generuje swoją sieć do której można się podłączyć i wydrukować bezpośrednio. Wyłączałem nic to nie dało...

Jakoś nie widać tego na printscreen-e!? Jeżeli pomiary robiłeś w okolicach drukarki (a na to wygląda) to poziom sygnału nie jest imponujący z głównego routera.

Tak pomiar był dosłownie koło drukarki. Czyli reasumując, sygnał jest słaby i trzeba temu jakoś zaradzić ?

Tak to wygląda z pomiarów, oczywiście nie wiemy jaką kartą dysponuje drukarka i jaki jest tak poziom sygnału. Próbowałeś zmienić położenie routera względem drukarki?

Powiem tak, wcześniej był podłączony livebox i wszystko było w tym samym miejscu i nie było z tym żadnych problemów, drukowało za każdym razem.

Plus wyłączenie tej sieci z drukarki bo robi 100% zakłócenia na tym kanale.

Już opadam z sił. Nie wiem o co kaman. Nie zwalajmy tu na kartę drukarki bo po podłączeniu jej do liveboxa działa bez zarzutu. Dokupiłem wzmacniacz sygnału i dalej jest to samo...

No to wygląda że chipsety drukarki i TP-linka słabo ze sobą się dogaduję.