TD-W8970 + Drukarka HP LaserJet Pro MFP M125nw

Witam, Nie wiem o co chodzi ale ewidętnie coś jest nie tak.
Tak jak w temacie posiadam taki sprzęt.
Drukarka jest podłączona do routera po WiFi, widzę ją na przeglądarce 192.168.1.110 bo takie IP jej przydzieliłem.

Drukarka odpowiada na ping bez trudu chociaż wygląda to w ten sposób:

Pinging 192.168.1.110 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=21ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=18ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=11ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=190ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=3ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=47ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.

Na routerze Livebox drukowanie po wifi odbywa się bez żadnych problemów. Nie wiem już jak to ugryźć...

Jak masz skonfigurowaną sieć bezprzewodową Wireless Settings i Wireless Swcurity? TP-Link stoi w tym samym miejscu co LB? Jak daleko jest do drukarki? TP-Link ma zaktualizowane oprogramowanie?

Sieć jest otwarta, tylko dodane adresy mac mogą się z nią połączyć. Router stoi za ścianą ale nie z żadnego betonu czy tym podobnych, tylko za ścianą z desek. Zasięg jest jak wchodzę na interfejs drukarki. A oprogramowanie wydaje mi się że jest aktualne.

Wrzuć screeny.

Kurcze teraz nic nie mogę, bo jestem w domku a ten router jest w pracy... Jutro podeślę.

Niestety bez tego nie ruszymy z miejsca. Sprawdź też aktualność oprogramowania na stronie producenta.

Proszę

Dodam jeszcze że czasami wydrukuje a strasznie długo to trwa...
Raz wydrukuje w miarę szybko raz wolno a np. z liveboxa niema różnicy. Nie wiem o co kaman...

Zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej w okolicach drukarki na jakimś laptopie -


Próbowałeś zmieniać kanał nadawania na routerze? Pokaż też zakładkę Status routera (wersja oprogramowania).

Niestety ale już w domciu i poza biurem :confused: dopiero w poniedziałek mogę coś sprawdzić. Router ma aktualne oprogramowanie.

Poczekamy nie ma problemu :slight_smile:

Pierwsze co bym zmienił to channel width na 20Mhz.
Jeśli prędkość internetu nie przekracza 20Mbit/s to można przełączyć tryb wifi na BG.

kilka fotek:

i skan sieci w załączniku.
Z width channel próbowałem już na różne sposoby, kanał też był zmieniany.

Sama drukarka generuje jakąś sieci (SSID), czy nie idzie tego wyłączyć? Pewne generuje tym nie potrzebne zakłócenia w eterze.

Tak drukarka generuje swoją sieć do której można się podłączyć i wydrukować bezpośrednio. Wyłączałem nic to nie dało...

Jakoś nie widać tego na printscreen-e!? Jeżeli pomiary robiłeś w okolicach drukarki (a na to wygląda) to poziom sygnału nie jest imponujący z głównego routera.

Tak pomiar był dosłownie koło drukarki. Czyli reasumując, sygnał jest słaby i trzeba temu jakoś zaradzić ?

Tak to wygląda z pomiarów, oczywiście nie wiemy jaką kartą dysponuje drukarka i jaki jest tak poziom sygnału. Próbowałeś zmienić położenie routera względem drukarki?

Powiem tak, wcześniej był podłączony livebox i wszystko było w tym samym miejscu i nie było z tym żadnych problemów, drukowało za każdym razem.

Plus wyłączenie tej sieci z drukarki bo robi 100% zakłócenia na tym kanale.

Już opadam z sił. Nie wiem o co kaman. Nie zwalajmy tu na kartę drukarki bo po podłączeniu jej do liveboxa działa bez zarzutu. Dokupiłem wzmacniacz sygnału i dalej jest to samo...