TD-W8970 + Drukarka HP LaserJet Pro MFP M125nw


(tim3k) #1

Witam, Nie wiem o co chodzi ale ewidętnie coś jest nie tak.
Tak jak w temacie posiadam taki sprzęt.
Drukarka jest podłączona do routera po WiFi, widzę ją na przeglądarce 192.168.1.110 bo takie IP jej przydzieliłem.

Drukarka odpowiada na ping bez trudu chociaż wygląda to w ten sposób:

Pinging 192.168.1.110 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=21ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=18ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=11ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=190ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=3ms TTL=255
Reply from 192.168.1.110: bytes=32 time=47ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.

Na routerze Livebox drukowanie po wifi odbywa się bez żadnych problemów. Nie wiem już jak to ugryźć...


(Marcin) #2

Jak masz skonfigurowaną sieć bezprzewodową Wireless Settings i Wireless Swcurity? TP-Link stoi w tym samym miejscu co LB? Jak daleko jest do drukarki? TP-Link ma zaktualizowane oprogramowanie?


(tim3k) #3

Sieć jest otwarta, tylko dodane adresy mac mogą się z nią połączyć. Router stoi za ścianą ale nie z żadnego betonu czy tym podobnych, tylko za ścianą z desek. Zasięg jest jak wchodzę na interfejs drukarki. A oprogramowanie wydaje mi się że jest aktualne.


(Heinz) #4

Wrzuć screeny.


(tim3k) #5

Kurcze teraz nic nie mogę, bo jestem w domku a ten router jest w pracy... Jutro podeślę.


(Marcin) #6

Niestety bez tego nie ruszymy z miejsca. Sprawdź też aktualność oprogramowania na stronie producenta.


(tim3k) #7

Proszę

Dodam jeszcze że czasami wydrukuje a strasznie długo to trwa...
Raz wydrukuje w miarę szybko raz wolno a np. z liveboxa niema różnicy. Nie wiem o co kaman...


(Marcin) #8

Zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej w okolicach drukarki na jakimś laptopie -


Próbowałeś zmieniać kanał nadawania na routerze? Pokaż też zakładkę Status routera (wersja oprogramowania).


(tim3k) #9

Niestety ale już w domciu i poza biurem :confused: dopiero w poniedziałek mogę coś sprawdzić. Router ma aktualne oprogramowanie.


(Marcin) #10

Poczekamy nie ma problemu :slight_smile:


(Heinz) #11

Pierwsze co bym zmienił to channel width na 20Mhz.
Jeśli prędkość internetu nie przekracza 20Mbit/s to można przełączyć tryb wifi na BG.


(tim3k) #12

kilka fotek:

i skan sieci w załączniku.
Z width channel próbowałem już na różne sposoby, kanał też był zmieniany.


(jimasek) #13

Sama drukarka generuje jakąś sieci (SSID), czy nie idzie tego wyłączyć? Pewne generuje tym nie potrzebne zakłócenia w eterze.


(tim3k) #14

Tak drukarka generuje swoją sieć do której można się podłączyć i wydrukować bezpośrednio. Wyłączałem nic to nie dało...


(Marcin) #15

Jakoś nie widać tego na printscreen-e!? Jeżeli pomiary robiłeś w okolicach drukarki (a na to wygląda) to poziom sygnału nie jest imponujący z głównego routera.


(tim3k) #16

Tak pomiar był dosłownie koło drukarki. Czyli reasumując, sygnał jest słaby i trzeba temu jakoś zaradzić ?


(Marcin) #17

Tak to wygląda z pomiarów, oczywiście nie wiemy jaką kartą dysponuje drukarka i jaki jest tak poziom sygnału. Próbowałeś zmienić położenie routera względem drukarki?


(tim3k) #18

Powiem tak, wcześniej był podłączony livebox i wszystko było w tym samym miejscu i nie było z tym żadnych problemów, drukowało za każdym razem.


(Marcin) #19

Plus wyłączenie tej sieci z drukarki bo robi 100% zakłócenia na tym kanale.


(tim3k) #20

Już opadam z sił. Nie wiem o co kaman. Nie zwalajmy tu na kartę drukarki bo po podłączeniu jej do liveboxa działa bez zarzutu. Dokupiłem wzmacniacz sygnału i dalej jest to samo...