TD-W8961ND spowalnia internet

Tak jak w temacie. Niedawno spalił mi się router więc postanowiłem kupić nowy. Nie mam co prawda szybkiego internetu ale na starym modemie miałem około 9mb/s teraz mam 3-4kb/s. Router jest nowy ma tydzień. Router jest bespośrednio połączony do komputera stacjonarnego i nikt inny w domu nie używa internetu. Dodam jeszcze że nie jestem za bardzo obeznany w tych sprawach. Robiłem badania speed testem.

Co pokazuje status na stronie konfiguracyjnej routera? pokaż screena ze strony http://192.168.1.1/

Chodzi chyba o to

Coś jest nie tak z linią telefoniczną, Przyczyną może być uszkodzony kabel, źle zamontowany spliter lub jego brak, ostatecznie uszkodzony modem w routerze.
Posprawdzaj połączenia kabla telefonicznego.
Jeśli możesz to porób zdjęcia i dodaj opis co i jak masz połączone .

Gniazdo telefoniczne jest trochę stare ale na poprzednim routerze internet był dobry. Kabel w prawym gniazdku to kabel od telefonu stacjonarnego (mamy firme nowum). Prawe to kabel idący na 1 piętro który jest podłączony do 2 tlefonu. Biała osłona jest lekko naderwana ale środek chyba jest ok.

Kabel z tyłu to kabel o którym wspominałem przed chwilą (zmienił kolor w połowie), kabel z przodu to ten który idzie bezpośrednio do routera.

Na drugim zdjęciu jest poważny błąd. Filtr jest zamontowany odwrotnie!!! to jest niedopuszczalne i przez to tracisz na prędkości.
Popraw instalację tak aby ten filtr był podłączony swoim gniazdkiem w kierunku telefonu. ( W takim kierunku jak jest podłączony filtr na pierwszym zdjęciu.

Wiem że to głupie zabrzmi ale nie moge się połapać. Czy mógł byś mi powiedzieć co i jak, w najleprzym wypadku narysować strzałkami.

łączysz tak:

gniazdko w ścianie - rozgałęźnik
jedno gniazdo rozgałęźnika
---( kablem telefonicznym )
--- do gniazda ADSL modemo-routera
drugie gniazdo rozgałęźnika - wtyk (filtr) gniazdo
---( kablem telefonicznym )
--- do gniazda telefonu

muszę powiedzieć, że podziwiam kolegę Heinz'a, że wypatrzył taki problem na tych zdjęciach


ewentualnie (tylko w ramach testu) możesz zrezygnować z telefonu, rozgałęźnika i filtra


a oprócz kłopotu z jakością linii na screenshocie z routera widzę potencjalny problem w konfiguracji - na PVC4
czy korzystałeś z wizarda (quick setupu)?

Jest mały problem żeby to wszystko podłączyć ponieważ brakuje gniazda na końcu kabla który idzie z pierwszego gniazda. Tymczasowo możesz zrezygnować z telefonu i filtra ADSL na górze i sprawdzić parametry. ( wrzuć screen, bo możliwe że prędkość się nie podniesie od razu)
W zestawie z TP-Linkiem powinien być też spliter ADSL który ma w sobie 3 gniazda ( linia telefoniczna, wyjście na telefon i wyjście na modem. Spróbuj tego może wystarczy go podłączyć.

Ten kabel który siedział w rozgałęźniku( tak się to nazywa?) urwał się gdyż do środka dostała się farba i nie mam internetu w komputerze stacjonarnym.
Jakoś załatwie ten problem. Tak robiłem setup wizarda. I jak mam zrezygnować z telefonu gdyż owszem mam spliter ale nie za bardzo wiem gdzie mam go podłączyć. Gniazdo które prowadzi połączenie z dworu ma tylko 2 wejścia i nic nie niego nie wystaje. Wracając jeszcze do sprawy podłączenia routera to musiałem go znieść na dół do 1 gniazda gdzie łączy sie z nim 20 cm kablem. Innego wyjścia nie mam.

Jak podłączyłeś go na dole to parametry poprawiły się?
Jeśli nie możesz na PC to przeczytaj na telefonie parametry na dole strony status:
Chodzi o:
SNR Margin up/down
Line Attenuation up/down
Data Rate:
Reszty nie trzeba.

Co do instalacji telefonicznej to warto wezwać sobie fachowca który porobi wtyczki itp oraz wymienić kabel który łączy gniazdo dolne z górnym na YTKSY lub UTP.

Tak wygląda to okienko parametry się poprawiły. Jestem na laptopie ale gdy robiłem speed testa wyszło mi 5mb/s pobierania a jestem od routera 1.5 metra.
Downstream Upstream
SNR Margin:22.0 18.0 db
Line Attenuation: 7.0 6.5 db
Data Rate:6144 640 kbps
Max Rate:11680 1244 kbps
Co do stacjonarnego to niedługo go zdejmujemy kabel jakoś załatwię, w grudniu kończy mi się umowa o internet wezmę szybszy. Jakiś fachowiec powinien mi zamontować to dobrze a pojawi się w niedługim czasie.
Nie będę już dziś odpisywał.

Parametry wzrosły znacząco. Z takimi parametrami można starać się o opcję "do 80Mbit/s" powinno być minimum 40Mbit/s
Aktualnie zostałeś obcięty przez DLM bo pojawiały się błędy na łączu ( przez niepoprawne założenie filtra ADSL)
Jeśli chcesz żeby było szybciej to po naprawie zadzwoń na 801505505 i zgłoś zaniżoną prędkość na łączu. Powiedz też że instalacja w domu została naprawiona.