TD-W8961ND spowalnia internet


(Podral3) #1

Tak jak w temacie. Niedawno spalił mi się router więc postanowiłem kupić nowy. Nie mam co prawda szybkiego internetu ale na starym modemie miałem około 9mb/s teraz mam 3-4kb/s. Router jest nowy ma tydzień. Router jest bespośrednio połączony do komputera stacjonarnego i nikt inny w domu nie używa internetu. Dodam jeszcze że nie jestem za bardzo obeznany w tych sprawach. Robiłem badania speed testem.


(Heinz) #2

Co pokazuje status na stronie konfiguracyjnej routera? pokaż screena ze strony http://192.168.1.1/


(Podral3) #3

Chodzi chyba o to


(Heinz) #4

Coś jest nie tak z linią telefoniczną, Przyczyną może być uszkodzony kabel, źle zamontowany spliter lub jego brak, ostatecznie uszkodzony modem w routerze.
Posprawdzaj połączenia kabla telefonicznego.
Jeśli możesz to porób zdjęcia i dodaj opis co i jak masz połączone .


(Podral3) #5

Gniazdo telefoniczne jest trochę stare ale na poprzednim routerze internet był dobry. Kabel w prawym gniazdku to kabel od telefonu stacjonarnego (mamy firme nowum). Prawe to kabel idący na 1 piętro który jest podłączony do 2 tlefonu. Biała osłona jest lekko naderwana ale środek chyba jest ok.

Kabel z tyłu to kabel o którym wspominałem przed chwilą (zmienił kolor w połowie), kabel z przodu to ten który idzie bezpośrednio do routera.


(Heinz) #6

Na drugim zdjęciu jest poważny błąd. Filtr jest zamontowany odwrotnie!!! to jest niedopuszczalne i przez to tracisz na prędkości.
Popraw instalację tak aby ten filtr był podłączony swoim gniazdkiem w kierunku telefonu. ( W takim kierunku jak jest podłączony filtr na pierwszym zdjęciu.


(Podral3) #7

Wiem że to głupie zabrzmi ale nie moge się połapać. Czy mógł byś mi powiedzieć co i jak, w najleprzym wypadku narysować strzałkami.


(szopen) #8

łączysz tak:

gniazdko w ścianie - rozgałęźnik
jedno gniazdo rozgałęźnika
---( kablem telefonicznym )
--- do gniazda ADSL modemo-routera
drugie gniazdo rozgałęźnika - wtyk (filtr) gniazdo
---( kablem telefonicznym )
--- do gniazda telefonu

muszę powiedzieć, że podziwiam kolegę Heinz'a, że wypatrzył taki problem na tych zdjęciach


ewentualnie (tylko w ramach testu) możesz zrezygnować z telefonu, rozgałęźnika i filtra


a oprócz kłopotu z jakością linii na screenshocie z routera widzę potencjalny problem w konfiguracji - na PVC4
czy korzystałeś z wizarda (quick setupu)?


(Heinz) #9

Jest mały problem żeby to wszystko podłączyć ponieważ brakuje gniazda na końcu kabla który idzie z pierwszego gniazda. Tymczasowo możesz zrezygnować z telefonu i filtra ADSL na górze i sprawdzić parametry. ( wrzuć screen, bo możliwe że prędkość się nie podniesie od razu)
W zestawie z TP-Linkiem powinien być też spliter ADSL który ma w sobie 3 gniazda ( linia telefoniczna, wyjście na telefon i wyjście na modem. Spróbuj tego może wystarczy go podłączyć.


(Podral3) #10

Ten kabel który siedział w rozgałęźniku( tak się to nazywa?) urwał się gdyż do środka dostała się farba i nie mam internetu w komputerze stacjonarnym.
Jakoś załatwie ten problem. Tak robiłem setup wizarda. I jak mam zrezygnować z telefonu gdyż owszem mam spliter ale nie za bardzo wiem gdzie mam go podłączyć. Gniazdo które prowadzi połączenie z dworu ma tylko 2 wejścia i nic nie niego nie wystaje. Wracając jeszcze do sprawy podłączenia routera to musiałem go znieść na dół do 1 gniazda gdzie łączy sie z nim 20 cm kablem. Innego wyjścia nie mam.


(Heinz) #11

Jak podłączyłeś go na dole to parametry poprawiły się?
Jeśli nie możesz na PC to przeczytaj na telefonie parametry na dole strony status:
Chodzi o:
SNR Margin up/down
Line Attenuation up/down
Data Rate:
Reszty nie trzeba.

Co do instalacji telefonicznej to warto wezwać sobie fachowca który porobi wtyczki itp oraz wymienić kabel który łączy gniazdo dolne z górnym na YTKSY lub UTP.


(Podral3) #12

Tak wygląda to okienko parametry się poprawiły. Jestem na laptopie ale gdy robiłem speed testa wyszło mi 5mb/s pobierania a jestem od routera 1.5 metra.
Downstream Upstream
SNR Margin:22.0 18.0 db
Line Attenuation: 7.0 6.5 db
Data Rate:6144 640 kbps
Max Rate:11680 1244 kbps
Co do stacjonarnego to niedługo go zdejmujemy kabel jakoś załatwię, w grudniu kończy mi się umowa o internet wezmę szybszy. Jakiś fachowiec powinien mi zamontować to dobrze a pojawi się w niedługim czasie.
Nie będę już dziś odpisywał.


(Heinz) #13

Parametry wzrosły znacząco. Z takimi parametrami można starać się o opcję "do 80Mbit/s" powinno być minimum 40Mbit/s
Aktualnie zostałeś obcięty przez DLM bo pojawiały się błędy na łączu ( przez niepoprawne założenie filtra ADSL)
Jeśli chcesz żeby było szybciej to po naprawie zadzwoń na 801505505 i zgłoś zaniżoną prędkość na łączu. Powiedz też że instalacja w domu została naprawiona.