TD-W8951ND problem z prędkością po aktualizacji oprogramowania

Ktoś wgrywał ten firmware? U mnie po wgraniu karty wifi łączą się z prędkością max 72Mbs, a przed upgradem było ok. 120Mbs. Sprawdzane nawet w odległości 1 metr od routera. Dodatkowe pytanie, mimo uwagi, że nie można wrócić do poprzedniego firmware'u - ktoś wie czym grozi taka próba? :slight_smile:
Z góry dziękuję za info.

Ustaw szerokość kanału na 40Mhz wtedy prędkość powinna się ustawić na 150Mbit.

Są dwie opcje 20MHz i 20/40MHz - to drugie mam ustawione. Kombinowałem już z przeróżnymi ustawieniami i to nic nie daje. Jestem ciekaw czy to pojedynczy przypadek czy po prostu ten firmware jest wadliwy. Pisałem do TP-Linka, ale już 3 dzień cisza.

Postaram się odpowiedzieć na Twój problem dzisiaj. Mam ten model.
Wszystko już jasne. Sprawdzając programem inSSIDer jest ustawione na 150Mb. Ustawienie routera na 20/40. Karta pokazuje 72Mb i nie pokaże więcej z tego tytułu iż jest to transmisja w obie strony z tą samą prędkością. Reasumując 150 dzielone na pół to wychodzi po 75Mb. I jakby nie patrzyć wszystko mieści się w tolerancji. Na oprogramowaniu polskim miałem te same wartości. Teraz zaktualizowałem do anglika i nie widzę nic niepokojącego.

Z góry dzięki, tylko jakby update firmware'u "upośledził" też Twój router to potem nie na mnie :slight_smile:

Tym się nie przejmuj, to jest router testowy :smiley:

Tyle, że przed aktualizacją było 120Mb i transfer był dużo szybszy. Po aktualizacji jest praktycznie połowę słabszy. Sprawdzałem i nie wydaje mi się, że to jest ok...
--edit
Samo kopiowanie z mojego dysku sieciowego, przez ftp było dużo szybsze. Teraz jest mizerne. Transfer mam taki jak przy standardzie G, a chyba nie po to wymieniałem sprzęt na N... :confused:

I jeszcze jedno - Zresztą jeśli by było tak jak mówisz, to przy standardzie G prędkość pokazywana to by było 27Mbs, a tak nie jest.

Przy standardzie N tak już jest. Jak byś miał router z prędkością 300Mb to karta nie pokaże pełnej prędkości tylko do 150M.

To mi wytłumacz dlaczego wcześniej było 120Mbs? Z całym szacunkiem, ale jestem pewien, że się mylisz.

Jak ustawisz 20/40MHz to router automatycznie włączy szerokość kanału na 40MHz pod warunkiem że w eterze nie ma tłoku. Włącz na laptopie inssider i daj screen na forum.

To teraz Ty mi wytłumacz taką rzecz. Mam urządzenie które transmituje z predkością 300Mb a karta w laptopie pokazuje do 144Mb? A co do tych Twoich 120Mb to mam pewne wątpliwości. Możliwe iż pokazało Ci pełną predkość transmisji. Jeżeli chodzi o standard G to zawsze będzie pokazywać 54Mb z tego tytułu iż nie ma podziału częstotliwośći pasma tak jak jest to w N czyli 20MHz i 40MHz. Jeżeli w czymkolwiek się mylę to proszę o sprostowanie. O jakiej prędkośći internetu jest mowa?

Może po pierwsze - laptop obsługuje tylko N150, a dwa może jesteś w odległości od routera? Słabszy sygnał = mniejsza prędkość, ale mam nadzieję, że to wiesz...

Napisałem na tym forum, bo wydawało mi się właściwe, oczekiwałem pomocy, a od kogoś kto ma pod nickiem napisane: TP-LINK Ekspert - sporej wiedzy. Pojechałem do znajomego sprawdzić kartę na jego routerach. Jeden router - połączenie 300Mbs, drugi router - połączenie 150Mbs, mój router - połączenie 72Mbs - więc błagam nie wciskaj mi głupot. Lepiej powiedzieć nie znam się, niż snuć teorię o tym, że 150Mbs dzieli się na pół, bo transmisja odbywa się w dwie strony.
Poniżej screeny.
N300 na innym routerze:

N150 na innym routerze:

N150 na TD-W8951ND:

inSSIDer pokazuje Max rate 150, siła sygnału -60dBm.

Proszę nie obrażać ludzi którzy próbują pomagać innym użytkownikom bezinteresownie. Masz do wyboru inne fora internetowe - Administrator

a jak z "tłokiem" w eterze?
Spróbuj wgrać jeszcze raz ten sam soft.

Są tylko 3 sieci, z tego moja na 2. kanale, kolejna na 5., a jeszcze jedna na 11. - więc to raczej nie tego wina. Firmware wgrywałem raz jeszcze, dodatkowo też wgrałem tą drugą wersję, która teoretycznie nie powinna być do mojego routera, ale dalej tak samo. Powtórzę po raz kolejny - przed aktualizacją firmware'u prędkość była wyższa, choćby samo kopiowanie, tego jestem pewien, bo zawsze sprawdzam prędkości.

Swoją ustaw na 1 kanał a potem możesz spróbować np 6 lub 8. Daj screen z inssidera.

Było na 1, było na 13, było pośrodku. Były zmieniane szyfrowania WIFI, to dalej nic z tych rzeczy. Jestem na 99% pewien, że to wina firmware'u.
Zrzut z inSSIDera:

Router nie działa w trybie 40MHz. to będzie problemem. W nowym sofcie pewnie wprowadzili limitowanie że jeśli są zakłócenia z innych sieci to WiFi automatycznie zostaje na 20MHz żeby nie robić problemów.
Popróbuj inne kanały.
jak będzie nadawał na 40MHz to będzie widać ze sieć nadaje na 2 kanałach. np 1+5 lub 10+6

O i za taką odpowiedź dziękuję. Będę kombinował dalej.
Pozdrawiam.

I ja na koniec tematu wtrące trzy grosze. Najpierw poczytaj o transmisjach radiowych, potem zaś "pyskuj". Co prawda na mojej karcie wifi nie ma opcji 40MHz co ja wyklucza pod względem osiagnięcia pełnej predkości na 2,4GHz. Pełną predkość mogę osiągnąć dopiero na 5GHz, co sprawdziłem na WDR-4900. Jezeli masz spory zasób wiedzy to pozostaje mi tylko zaprosić Cie do trwalszej współpracy na naszym forum. Wracając do tematu. Jesteś w stanie podać jakiego rzedu były to prędkości przy kopiowaniu i w jaki sposób sprawdzasz?
Routery 300Mb/s (kanał 40Mhz - realnie 130Mb/s), routery N-Lite 150Mb/s (kanał 20MHz - realnie 60Mb/s). I zapamiętalej też jedna prawidłowość - karta sieciowa karcie sieciowej nie równa jak i radio w routerze drugiemu radiu nie równe. N 1T1R(jedna antena krótko mówiąc) kanał 20Mhz - 65Mbps kanał 40Mhz - 150Mbps N 2T2R/2T3R/3T3R/etc kanał 20Mhz - 130Mbps kanał 40Mhz - 300Mbps. Wszystko w temacie.