TD-W8950ND bezpieczeńswtow domowej sieci wi-fi

witam forumowiczów
mam pytanie dotyczące zabezpieczenia sieci wi-fi/konfiguracji ww. routera ....bo jestem raczej zielony w tej materii :slight_smile:
wiadomo,że najlepsza (czytaj:najbezpieczniejsza) sieć wi-fi....to sieć wi-fi po kablu he he
ale do rzeczy,zabezpieczenia:
PODSTAWOWE:

  1. zmiana domyślnego hasła dostępu do routera
  2. szyfrowanie wpa2 + solidne hasło do sieci
    (czy wybór szyfrowania dla wpa2 ma znaczenie? i ewentualnie,która opcja jest najlepsza?o ile kojarzę są do wyboru 2 opcje do wybory - jedna TASK czy jakuś tak- oraz authomatic)

OPCJONALNE/DODATKOWE:
3) zmiana domyślnej nazwy sieci
4) wyłączenie rozgłaszania identyfikatora sieci??? (ponoć niewskazane,bo zamiast podnosić stopień bezpieczeństwa podobno może go obniżać)
5) filtrowanie mac....stworzenie ''białej listy'' (czy coś w ten deseń heh)...listy urządzeń,które będą miały mieć dostęp do sieci
6) wyłączenie możliwości konfiguracji routera przez wi-fi (czy konfiguracja przez wi-fi to to samo co zdalna konfiguracja?)....i ustawienie możliwości konfiguracji routera wyłącznie przez komputer podłączony kablem......oraz,jeśli jest taka możliwość,zmiana domyślnego portu routera (do logowanie przez przeglądarkę)

do 4 punktu spoko.....ale 5 i 6 za bardzo nie wiem jak ogarnąć (tp-link td-w8950nd)

a tak w ogóle,to czy takie zabezpieczenia sieci sa w miarę ok?...może ktoś podpowie jeszcze jakieś inne opcje?

P.S i jeszcze tak z ciekawości,bo jak już wspominałem jestem laikiem :slight_smile: ....załóżmy,że zabezpieczenia zostałyby złamane lub np.gdy sieć w ogóle nie jest zabezpieczona.....ktoś się podłącza ''na janusza/na lewo'' i co wtedy: - ma internet za free?....może''grzebać'' w naszym komputerze?...lub śledzić/monitorować nasze poczynania?.....a może może robić te wszystkie rzeczy naraz???

z góry serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam :slight_smile:

Tak dokładnie