Switch TL-SG3424 znika dostęp w sieci do jego IP ale pracuje

Mam dziwną sytuację, która już się zdarzyła po raz drugi. Musiałem po raz drugi resetować switcha TL-SG3424, aby mieć do niego dostęp w sieci poprzez przeglądarkę.
Jak nie jest dostępny poprzez przeglądarkę to też nie jest poprzez Telenet.
Dostęp do switcha znika i nie ma możliwości zalogowania się ale sam switch pracuje i generalnie działa.
Aby to poprawić oczywiście resetowałem switcha poprzez HyperTerminal i znowu było ok.
Mam sieć 192.168.200.X i zmieniłem po resecie switcha z 192.168.0.1 na 192.168.200.1
Zmieniłem też gateway na 192.168.200.254 i strefę czasową.
Po jakimś czasie niektóre porty switcha zachowywały się tak jakby był problem z okablowaniem i już szukałem testerami problem w okablowaniu.
Sieć jednak jest ok po sprawdzeniu testerem.
Po właczeniu i wyłaczeniu Switcha problematyczne 3 porty zaczęły działać poprawnie i switch też działał w sieci, ale znikał z sieci i nie było możliwości zalogowania się do switcha na 192.168.200.1
Co może być problemem i jak uniknąć tego w przyszłości ?
Z góry dzięki za pomoc.

Firmware jest najnowszy dostępny na stronie producenta? Nie masz gdzieś konfliktu adresów w sieci lokalnej?