Samoczynne przestawianie się PVC routera TD-W8901G

Mam router 54M ADSL TD-W8901G, a w zasadzie drugi który używałem i pojawił się identyczny problem z jego konfiguracją.
Mam Netię przez łącza TPSA i od czasu do czasu łącze internetowe jest bardzo niestabilne. Gdy wchodzę do panelu administratora przez przeglądarkę pojawia się taka sytuacja, że zamiast zalecanego PVC2 (VPI = 0, VCI=35) bez żadnej ingerencji ze strony domowników wskakuje mi na ustawienia PVC0. Tak było kiedyś ze starym TP=Linkiem (tym samym modelem) i to samo jest teraz.
Poza tym wychodzi,że ustawiona jest enkapsulacja na Bridge mode.
Za radą udzieloną tutaj na forum wyłączyłem Access menagemenet z neta, podejrzewając jakieś sygnały z Netii oraz deaktywowowałem UPnP.
Zapisuję ustawienia i po paru dniach router wraca do ustawień PVC0 ;]
Co jeszcze można zrobić, żeby nie korzystać z denerwującego netia spotu, który ma słaby zasięg i kiepsko pracuje z urządzeniami mobilnymi.

Zaloguj się do panelu administracyjnego i otwórz zakładkę Advanced Setup a potem NAT. Nastepnie przejdż do zakładki Interface Setup i pokaż.
Temat przeniosłem do odpowiedniego działu i uzupełniłem tytuł w/g pkt.1.10 regulaminu.

nie ma specjalnie co pokazywać. Są dwa wpisy:
virtual circut: PVC0
NAT status: deactivated

W takim razie nie ma specjalnie co podpowiadać Ci w temacie i zostanie on za chwilę zamknięty.

Daj screen ze Status - device info.

to co się wyświetla nie ma znaczenia. bardziej chodzi o to czy w PVC2 zmieniają się ustawienia PPPoA/PPPoE.

Zrzut ekranu jest jak wszystko chodzi i jest ok na teraz.
Jak się wywali wkleję drugi zrzut

OK to czekamy.

No i stało się ...
najpierw PS3 w domowej sieci ściągało 20MB przez ponad 10 minut, potem pojawił się problem z połączeniem z serwerem Playstation Network. Zajrzałem do konfiguracji routera niby nic się nie działo... Nawet połączenie PPP trwało ponad 1 dobę, bo zwykle w ciągu doby (jak mówią domownicy połączenie resetowało się) Tak wynikało z informacji wyświetlanych w panelu admina tylko zwróciłem uwagę, że w parametrach na samym dole Statusu było jakaś niska wartość "Date rate" za to bardzo wysoki SNR margin w Downstream jakieś 19 000 dB.

Zrobiłem reset routera wyłącznikiem podejrzewając że połączenie jest jakieś lipne...
no i dostałem to:

Ustaw na PVC2 i zobaczymy czy masz adresacje.

Najpierw zmieniłem PCV2 w Statusie, i niby weszło ale i tak musiałem to zrobić jeszcze raz przez zakładkę interface setup, bo niby w statusie było, a w drugiej trwało niezmienione.

czyli niby wskoczyło, ale dlaczego tak się dzieje?! Musze go pilnować, żeby działał na odpowiednich ustawieniach.
Czy ma z tym coś wspólnego, że łącze jest z Netii po liniach TPSA. Że niby transfer jest taki ile linia może uciągnąć, a te routery pracując na granicy zdolności linii gubią się? Czy może kwestia liczy urządzeń korzystających z routera... 3 smartfony, PS3, 3 laptopy ...

i jeszcze jedno...
Jak to jest że w Statusie jest NAT: Enabled, a w zaawansowanych mam ustawione NAT status deactivated i virtual circuit ustawione PVCO?

Powiem ci tak, sam też mam netię na linii tepsy i W8840T też ma takie odbicia co jednak nie przeszkadza bo dostęp do internetu mam cały czas. Nawet teraz sprawdziłem i jest tak jak u ciebie. Raz skonfigurowany router z zapisanymi ustawieniami będzie działać. Ja bynajmniej tą historią się nie przejmuję. One tak mają. Co do NAT to zaraz sprawdzę.
U mnie jest cały czas załączony.

po samoczynnym przestawieniu się na PVC0 spada prędkość połączenia i często następowało zrywanie połączenia. Do tego stopnia, że zgłosiłem to jako awarię. Są sytuacje gdy zrywanie połączenia bardzo mi jest nie na rękę.
Przyszli z TPSA wymienili przewód połączeniowy routera z gniazdkiem, wstawiono spot netii i chodziło. Jednak Netia spot kiepsko współpracowało z moim smartfonem - jakieś strasznie długie momenty łączenia się z tym routerem. Poza tym netia spot ma słaby zasięg (brak antenki).
Takie same hocki były z innym routerem TPlinka. Zachodzi pytanie czy yo przypadłość Netii na TPSA czy urządzeń TPlink

Inne dane (login/hasło) też znikają z konfiguracji?

Pozostaje wykonać test w postaci podłączenia routera innej firmy i zweryfikowania danych. Możesz także napisać do supportu tplinka. Adres znajdziesz na forum. Opisz problem z jakim się borykasz. U mnie nie ma zrywań prędkości.

Wszystkie ustawienia (hasła, login) zostają. Wystarczy zmienić PVC i wszystko dane zostają przywrócone.
Pomyślę... o suporcie TP-linka. TBW, a jaki routery jakiej firmy można alternatywnie spróbować?

Dowolnej innej firmy, tak by mieć porównanie zachowań tych sprzętów.

Kolego z pytaniem to chyba nie trafiłeś, patrząc na to jakie to forum i o jakiej marce się tu dyskutuje/.