Witam,
Tak jak pisze w temacie, mam rozłączenia internetu. Korzystam z routera podpiętego do komputera TL-WR841N.
Internet rozłącza się różnie bez względu na porę dnia. Gdy wcześniej korzystałem z tylko podpiętego modemu do komputera, internet chodził bez zarzutów. Od pory podłączenia routera do komputera występują problemy. Rozłączenia występują tylko gdy urządzenia podłączone są przewodowo (tak jak w tej chwili komputer stacjonarny z którego pisze). Przewodowo jest podłączony jeden komputer do routera, reszta bezprzewodowo. Router raczej nie może być winą (tak mi się wydaje ) bo na poprzednim tez były rozłączenia wiec kupiłem ten nowy, no ale problemy nadal występują. Kabel też raczej nie, ale możliwe że tak. testowałem już 2-3 kable ale to i tak bez różnicy. W czasie gdy internet jest niby rozłączony to ikonka od internetu na pulpicie jest pokazane że internet jest podłączony.
Bardzo prosiłbym o pomoc! Pozdrawiam.
Co to za dostawca internetu, jak prędkość łącza? Czym dokładnie objawiają się rozłączenia? Bezprzewodowo nie ma problemu z dostępem do internetu?
Skonfiguruj router w taki sposób:
Jeżeli to nie pomoże zrób taki test:
daj obrazek w chwili problemów z połączeniem (dostępem do internetu).
Oczywiście zakładam że oprogramowanie na routerze masz najnowsze dostępne ze strony producenta.
Dostawca internetu to Alfa, Bydgoszcz. Prędkość zadowalajaca bo na routerze osiąga prawie 90 Mb i 10 Mb uploadu.
Przeprowadziłem test, bez zmian nawet ze zmianą DNS'ów.
Wynik to:
niestabilny ping 8.8.8.8 i ping wp.pl - w większości przypadków przyczyna leży po stronie dostawcy internetu, jeżeli korzystamy z routera test należy przeprowadzić bezpośrednio na łączu dostawcy, bez użycia routera - (zakładamy że ping do bramy działa poprawnie)
Poprawiłem - Administrator
Po pierwsze nie piszemy postu pod postem tylko używamy przycisku "modyfikuj" bo to forum a nie chat.
Po drugie prosiłem o obrazki z testu (print screen).
W poradniku jest wszystko opisane. Puszczasz wszystkie pingi (3 okna) i czekasz. Jak coś zacznie się dziać to robisz print screen-a. Identyczny test możesz zrobić bez routera. Daj jeszcze obrazek ze statusu TP-linka/
oto screeny:
Chyba nie zrozumiałeś idei testu. Okna muszą działać równolegle obok siebie. Jeden obrazek wtedy robisz.
Dobrze, jeden obrazek, to czyli mam zrobić na każdym oknie Ctrl + C czy nie?
Nie bardzo rozumiem po co? Puszczasz ping i niech działają 3 okna równolegle tak jak jest w poradniku. Kiedy pojawią się problemy robisz print screena. Dopiero po wszystkim możesz wyłączyć okna (kończysz test).
To jeszcze o niczym nie świadczy. Testuj dalej. Daj obrazek ze statusu TP-linka. Dopisz do DHCP jakieś DNS-y. Najlepiej te od dostawcy internetu.
Dobra, a więc testuje dalej.
Chyba się nie doproszę,
Napisałem testuje dalej. Wyłączyłem wszystko zmieniłem DNS na te od dostawcy i zresetowałem router i zacząłem test od nowa. Czytam wszystko co Pan napisze.
Screen:
Wygląda na problem z DNS-ami dostawcy. Zgłaszałeś problem w bok-u u dostawcy?
Przez wifi nie masz rozłączeń?
Napisałem juz z 5 wiadomości e-mail o problemie, ale nadal bez odpowiedzi..
Zamierzam jak najszybciej zadzwonić i poinformować ich o problemie.
Urządzenia które korzystają przez Wi-Fi np. laptop mojej siostry, nie ma żadnych rozłączen, robiłem także ten test co teraz na screenie powyżej przewodowo i bezprzewodowo. Problemu nie było bezprzewodowo, ale jak juz przewodowo problemy jak nie wiem.
Trochę to dziwne.
No właśnie wiem. Ktoś zaproponował mi kartę WiFi ale nie jestem przekonany. Dziwne jest to że problem występuje tylko przewodowo.