Router BE3600 Archer BE230

Dzień dobry,

router wyłącza pojedyncze urządzenia z dostępu do Internetu ( nie wyłącza z sieci LAN, a urządzenia sie komunikują za pomocą ICMP).

każde urządzenie podłączone w sieci domowej klienta miało okazję utracić wyrywkowo dostęp do Internetu. Czas odzyskania dostępu waha się między 5 minut a kilka godzin.

Po wyłączeniu funkcji Airtime fairness czas utraty dostępu wydłużył się z codziennie do okresu co 3 dni.

Po włączeniu IoT całkowicie wyłączył dostęp do Internetu (możliwe też, ze dla Lanu) dla wszystkich urządzeń, biorąc pod uwagę opis problemu przez klienta.

Klient miał też włączone Mesh.
Dodam, że po dodatkowych ustaleniach czasem jest tak, że jak klient połączy się z internetem poprzez reperater a potem wraca do zasięgu routera gdzie siec przełączać się powinna automatycznie, widzi wtedy sieć LAN, ale nie odpowiada z Internetu.

Włączono też opcję OFDMA/MU-MIMO, ale podobno bez skutku, router ma najnowszy firmware i podczas testów w sieci firmowej odpowiada z Internetu.

Na innym starszym routerze sieć działa więc może jakieś standardy się kłócą?

W sieci oprócz routera jest repeater, ale problem występuje zarówno bezprzewodowo jak i poprzez połączenie kablem.

Gdzie mogę szukać dalej przyczyny? Proszę o nakierowanie mnie na znalezienie potencjalnej usterki . W firewall nie widać nic niepokojącego.

Ilość podłączonych urządzeń min i max: 12-20.