Witam.
Mam problem z konfiguracją swojej domowej sieci. Posiadam wzmacniacz sygnału TP-LINK TL-WA730RE, oraz router NETGEAR WNR618 i jako że mam problem z połączeniem obu tych urządzeń piszę tutaj. Zaraz po konfiguracji routera dostaję komunikat, że adres IP koliduje z tym od dostawcy neta i zostanie om zmieniony na 10.0.0.1. No więc skoro mam takie ip to podłączam kablem do kompa wzmacniacz, zmieniam IP, wchodzę w ustawienia konfiguracyjne i ustawiam jego IP na 10.0.0.2 i default gateway na 10.0.0.1. Dalej skoro są już w zasadzie w tej samej sieci, konfiguruję urządzenie jako repeater i taką też opcję wybieram (druga opcja to Access Point). No i nadchodzi okno w którym trzeba wcisnąć nieszczęsne "Survey", aby wybrać sieć bezprzewodową z którą powiązać repeater. I tutaj zonk - po wciśnięciu owego przycisku nie znajduje mi żadnej sieci. W czym może tkwić problem?
A opcja rozgłaszanja ssid-u w głównym routerze jest włÃ¡czona ?
No oczywiście że włączona. Przecież to podstawa
Jaki kanał masz ustawiony na tym głównym routerze ?
Aktualnie 4, ale niezależnie od tego jaki ustawię i tak nie wykrywa sieci.
A tak właśnie wyglądają sieci, które wykrywa repeater:
Pokaż jak masz skonfigurowany ten wzmacniacz? Sieć z Netgeara jest wykrywana? Wrzuć statusy obydwóch urządzeń w formie print screena.
Sieć z NETGEAR'a nie jest wykrywana. Znaczy przez urządzenia takie jak laptop czy smartfon tak, ale nie przez repeater.
Wzmacniacz masz daleko od tego Netgeara? Wzmacniacz musi "widzieć" sieć z Netgear aby mieć co wzmocnić. Klikając na przycisz Survey wyświetla się lista sieci na TP-linku. Masz tam jakieś inne sieci?
Wzmacniacz konfiguruję zaledwie kilkadziesiąt centymetrów od routera. A tak jak na screenie kilka postów wyżej jest zaprezentowane - nie widzi ani mojej, ani żadnej innej sieci.
A faktycznie przeoczyłem.
Wygląda na uszkodzony egzemplarz. Możesz zrobić jeszcze reset do ustawień fabrycznych i sprawdzić czy nie ma jakiejś aktualizacji do niego. Spróbuj ustawić jako AP i sprawdź czy sam TP-link rozgłasza jakąś sieć (SSID).
Dzięki wielkie!
Aktualizacja rozwiązała sprawę. Jeszcze raz, ogromne dziękuję