Problemy z połączeniem pomiędzy modemem kablowym, a routerem

Cześć. Po zmianie dostawcy internetu minimum kilka razy dziennie(potrafi się to stać ponad 20 razy w ciągu dnia) router TP LINK WR841N v11 traci połączenie z modemem kablowym CISCO EPC2100R3 na kilka-kilkanaście minut. Czasami są to 2-3 przerwy w ciągu całego dnia, a czasami przez 2 godziny internet działa mi 20-30 minut. Router jest dobrze skonfigurowany, a od dostawcy dowiedziałem się, że rzekomo wina leży po mojej stronie

Podczas braku łączności między routerem, a modemem zerują się wszystkie parametry WAN, pojawia się także komunikat "Port WAN nie jest podłączony!".

Natomiast na stronie modemu jego status zmienia się z "Operational" na "Not Synchronized", przez pewien czas nie da się zalogować na stronę routera. Status zmienia się też na "upstream parameters acquired", coś z "phy" na początku oraz "ranging complete". Ponadto podczas braku internetu nie świeci się dioda na modemie sygnalizująca połączenie z siecią.

Zaraz zaraz, czy TP-Link traci połączenie z Cisco, czy Cisco traci połączenie z siecią operatora?
Utrata synchronizacji sugeruje jednak, że to Cisco traci dostęp do sieci operatora. Odłącz TP-Linka, podłącz się bezpośrednio i zobaczy czy jest to samo i wtedy zgłoś problem.

Trudno mi uwierzyć, że samo podłączenie czegoś przez Ethernet może powodować utratę synchronizacji na kablu koncentrycznym. Teoretycznie, jak podłączysz tl-linka do jednej fazy, masz bardzo duże problemy z uziemieniem i Cisco podłączasz do innej fazy, a całość połączysz skrętką STP/FTP, to wtedy wysokie napięcie (nawet 100V się zdarza, ale prądy minimalne) na uziemieniu/ekranie może powodować problemy, ale raczej na obudowach, nie na samych sygnałach.