Witam!!! jestem tu nowy mam średnie pojęcie o konfiguracjach sieciowych . Problem polega na tym że w/w TP-Link od jakiegoś czasu parę razy w ciągu godziny restartował sieć wifi a na kablu zrywał pingi (lagi w grach , desynchronizacja Oringin itp.) Dostawcą internetu jest Asta-Net 60/5 Mb/s . Po odłączeniu routera i korzystaniu tylko z modemu dostawcy internetu problemu nie ma . Po aktualizacji TP-Linka do najnowszej wersji nie rozwiązało problemu , postanowiłem skorzystać z waszego forum i wgrać Gargoyle:1.6.2.2 (r42647), by obsy . Całkiem ciekawie to funkcjonuje lecz pingi nadal zrywa a transfer spadł o połowę na kablu max 30Mb/s . Czy czeka mnie wymiana sprzętu ? a może inne sugestie . Pozdrawiam
Dzieje się ty tylko przez WiFi? Jeśli tak to spróbuj zmniejszyć moc nadawania na np 2dBm i sprawdź czy dalej się to pojawia.
Spróbuj wyłączyć w TP-Linku następujące zakładki jedna po drugiej sprawdzając czy pomogło.
- UPnP w zakładce Forwarding
- NAT
Zmniejszenie mocy sygnału nie zmieniło niestety nic.
w zakładce FIREWALL / UPnP / NAT-PMP usługa jest wyłączona
a NAT w Gargoyle nie występuje lub nie potrafie jej znaleźć
- NAT nie występuje w Gargoyle lub nie potrafie znaleźć
W obu wersjach V1 i V2 jest zakładka Forwarding. Niedoczytałem że masz Gargulca.
Kiedy się loguje do routera 192.168.1.1 to całe menu jest już nie fabryczne po aktualizacji Gargoyle jak mam zalogować się do starego menu?
Właśnie po zmianie na Gargulca transfer spadł mi o połowe
Podaj jaką wersję masz V1 czy czarną V2?
v1 białą
Witam ponownie po zastosowaniu w/w porad problemy z WIFI ustały jednak zrywanie pingów na zewnętrzne serwery nadal występuje . Postanowiłem kupić nowy cenowo max 300zł jaki polecacie ?
Podaj do jakich serwerów pingowałeś to sprawdzę.
np te co masz na podanym zżucie ekranu wyżej
Ja bym Ci polecił WR1043ND tylko w nowej obudowie. Jeśli chcesz zainwestować w pasmo 5GHz to polecę archera C7.
Wszystkie adresy serwerów z Twojego zrzutu przeszły u mnie poprawnie test.
ok dzięki za info , 5GHz to tylko telefon mi obsługuje więc dam sobie spokój
dzięki za fatygę 
Co do kupna nowego sprzętu to bym się wstrzymał. Jak masz możliwość to pożycz od znajomego jakiś routerek i przetestuj. Może być to problem z samym łączem.
Dostawcą internetu nie jest beznadziejna (tpsa) lecz lokalna asta net na łączach światłowodowych po zgłoszeniu na pomocy technicznej konsultant ( nie praktykant/student) dość logicznie wyjaśnił mi kilka spraw i zalecił odłączenie routera odczekanie godziny w celu nadania nowego adresu IP i podłączenie samego modemu , po przeprowadzonych testach pingi i transfer działał tak jak powinien.
