Problemy z łączem Archer C6 AC1200

Witam, jakiś czas temu zaczęły pojawiać się u mnie problemy z internetem. Wtedy jeszcze posiadałem router TP-link TL-WR841N. Problem polegał na tym że w losowych momentach w losowych odstępach czasu i na losową ilość czasu traciłem łącze z internetem. Bezprzewodowe i również przewodowe. Internet nie zanikał na dłużej niż na parenaście minut. Zadzwoniłem do dostawcy i powiedzieli mi że oni żadnych problemów z ich strony nie widzą ale ok zgodzili się kogoś przysłać. Przyszedł Pan który po chwilowym "przeglądzie" stwierdził że powinienem zaktualizować router a najlepiej kupić inny bo ten jest bardzo słaby. Opowiadał mi przez chwile o różnych pojęciach o których ja osobiście nic nie wiem. No i zaktualizowałem router i przez 2 dni było dobrze a potem znowu to samo. Kupiłem nowy router Archer C6 AC1200 twierdząc że to rozwiąże sprawę. I tak było przez kolejne 2 dni. Po podłączeniu i spersonalizowaniu nowego routera przez 2 następne dni chodziło wszystko jak marzenie a teraz problem wrócił i robi się naprawdę irytujący. Nie wiem co powinienem podać za dane żeby komuś ułatwić próbę rozwiązania mojego problemu ale chętnie podeśle wszystko co będzie potrzebne.
Proszę pomóżcie :frowning:

Musisz dokładnie ustalić, co nie działa jak następuje problem.

  • Czy kontrolka dostępu do internetu na routerze pokazuje coś nietypowego?
  • Czy działa ping do routera?
  • Czy działa ping do 8.8.8.8?
  • Czy działa ping na wp.pl?
    Zakładam, że wlan/lan działają cały czas.

Więc tak, ikonka na routerze przy urwaniu internetu święci się kolorem pomarańczowym a pingi wyglądają tak:

I tak to wygląda gdy internet "zniknie". Natomiast gdy wszystko działa to ikonka na routerze jest zielona a pingi wyglądają tak:

Czyli ewidentnie router przestał rozpoznawać dostep do netu. Teraz pytanie dlaczego.
Zlokalizuj w UI miejsce, gdzie są logi (dziennik systemowy) i zobacz co się w nim pojawia jak brakuje netu.

Jeżeli dobrze zrozumiałem to chyba chodzi o to:


Internetu nie było chwile dłużej ale nawet przy odświeżaniu nic więcej się nie pojawia

Słaby jakiś ten log. Masz zwykle jeszcze status połączenia WLAN gdzieś wyżej w dziale Basic. I tam patrz. Może są opcje wykrywania braku łącza, które są błędne, ale bym się nie spodziewał.

Nie widzę żadnych innych logów w dziale basic. Jedyne co przychodzi mi na myśl po sprawdzeniu całego działu basic to tylko to pasuje mi pod cokolwiek co może być przydatne.


Tylko że tu nic nie zmienia się przy braku internetu czy gdy jest internet.

Witam Szanowne Grono,
u mnie po zakupie Archer c6 również wszytko działało super ale tylko przez jakiś jeden dzień.
Generalnie problem pojawia się na WiFi 2,4 GHz. Urządzenia w paśmie 5GHz działają bez problemu.
W paśmie 2,4 GHz po bliżej nieokreślonym czasie (od 2 do 3 godzin) wszystkie wcześniej podłączone urządzenia zostają rozłączone. Wyłączenie i ponowne włączenie sieci w ruterze nic nie daje dopiero restart urządzenia przypisuje ponownie adresy.
Zozłączanie następowało co około 2 godziny przy poniższych ustawieńiach:

Version: WPA/WPA2-Personal (Recommended),
Version: WPA2-PSK,
Encryption: Auto
Channel Width: Auto,
Channel: Auto

Gdzieś wyszukałem, że zmiana Channel z Auto na którykolwiek kanał może pomóc.
Po zmianie faktycznie było lepiej ale jak się okazuje tylko wydłużyło to czas z dwóch na jakieś 16 godzin. Po tym czasie Sieć w paśmie 2,4GHz "gubi" wszystkich klientów.
Nie wiem czy to wina tego egzemplarza czy błędnego firmware.

Może ktoś to przeczyta i się pochyli nad problemem.

PS.
Wcześniej korzystałem z Archer c80 - super maszyna, tam nie było problemów z rozączaniem ale musiałem zmienić bo niestety C80 nie ma VPN a szkoda.....

Dlaczego tłumaczysz swój problem w wątku który założyłem o zupełnie innym problemie. Jeżeli nie ma twojego problemu na forum to po prostu załóż nowy wątek i poczekaj tam na odpowiedź bo w takim przypadku odwracasz uwagę od mojego problemu

Koniec końców okazało się że kabel był naderwany w ścianie, dzieki za pomoc i prosze o zamkniecie tematu