Problemy z identyfikacją dysków przez routery TP-Linka

Zdarza się że routery TP-linka nie mogą zidentyfikować podłączonego dysku twardego a tym samym odczytać jego zawartości. Jest to związane z bardzo dużą ofertą tych urządzeń na rynku. Mamy do dyspozycji różnych producentów i różne wielkości dysków. Tak więc jest to niemożliwe aby wszystkie urządzenia były obsługiwane (wspierane) przez routery TP-Linka.

1 - sprawdzenie dysku na komputerze
Pierwsze co musimy sprawdzić to poprawne działanie naszego dysku zewnętrznego na komputerze. Chodzi o podstawowe funkcje czy po podłączeniu mamy dostęp do powierzchni dyskowej i czy możemy kopiować pliki na dysk a następnie z powrotem na komputer.

2 - format partycji dyskowych
Format partycji jaki obsługiwany jest przez routery TP-linka to FAT/FAT32/NTFS - nie obsługuje ext3 czyli partycji Linux-owych. Można to zmienić instalując alternatywne oprogramowanie na routerze.

3 - wielkość i podział dysku na partycje
Teoretycznie nie ma ograniczenia pojemności dla dysków zewnętrznych, ale są dwa aspekty, które ograniczają zdolność czytania dysku przez routera TP-linka.
Pierwsze to brak kompatybilności z GPT (większe partycje) a ograniczenia dla MBR to wielkość partycji max. 2TB.
Druga ograniczenie obsługi do 8 partycji na dysku lub dyskach podłączonych przez koncentrator (hub) USB.
4- szyfrowanie
Brak możliwości odczytania dysków zaszyfrowanych
5- zasilanie
Jeżeli dysk zewnętrzny potrzebuje większego zasilania niż 500mA na porcie USB to mogą występować problemy z obsługą takiego dysku przez router TP-linka. Można zastosować wtedy tzw. koncentrator (hub) aktywny z własnym zasilaniem.