Problem ze strumieniowaniem wideo przez wzmacniacze sygnału WIFI

Do niedawna miałem układ ; główny router TPLINK 3631 + AP-ek airlive gduo .
Wspólpracowały w trybie client+ap .
Teraz zamiast urządzenia airlive jest range extender tplink 850 RE współpracujący z routerem głównym w trybie repeator . Do tego dochodzi smartfon nokia 520 z zainstalowanym programem NOKIA PLAY TO i tv samsunga podłączony do domowej sieci kabelkiem ethernet . Jeśli smartfon i tv łączą się z głównym routerem -
to odtwarzanie filmików MP4 z fona działa prawidłowo .
Jeśli natomiast tv i fon są połączone z podrzędnym urządzeniem w domowej sieci [obojętnie czy jest to apek airlive czy repeator tplinka ] - to odtwarzanie filmów ze smartfona źle idzie . Co chwile jest buforowanie i skokowe przejścia w filmie . Co może być tego powodem . Co trzeba by ustawić w routerze głównym lub współpracujących z nim apekach/repeatorach by poprzez te apeki/repeatory film MP4 z fona przechodził płynnie ?
Z góry dzięki za pomoc .

Poziom sygnału, zakłócenia od innych sieci urządzeń, sama wydajność trybu repeater przyczyn może być wiele.

Proszę, oto 2 screeny z Inssidera , przy ustawieniu na kanał "auto" wybrał kanał 1

Na drugim screenie ręcznie ustawiony kanał 11

Natłoku w eterze chyba u mnie nie ma ....
Rozmawiałem z infolinią samsunga , konsultant powiedział mi , że problem jest im znany ;
tv podłączone do głównego domowego routera odtwarza strumieniowane multimedia [prawidłowo a podłącvzony do jakiegoś AP-eka/repeatora - już nie .
Jedyne co mi poradził to zmiana konfiguracji sieci w tv z automatycznej na ręczną .
Zrobiłem tak , ale to nic nie pomogło , jedynie serwisy typu youtube ładują się na tv teraz szybciej .
Sprawdziłem dziś dokładnie ; gdy tv zacznie odtwarzać plik .mp4 strumieniowany programem NOKIA PLAY TO - zatrzymuje się w pierwszej sekundzie odtwarzania , buforuje z 10 sek i znów ze 2 sekundy odtworzy . I tak w kółko . :-
Jak ten problem pokonać ?
Zrobiłem nawet reset do ustawień fabrycznych w tv ale i to nie pomogło .
:cry:

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje problemy skoro nie znamy przyczyny. Testowo zmniejsz szerokość pasma do 20MHz na wzmacniaczu i na głównym routerze.

Jimasek - zmniejszyłem szerokość pasma do 20 MHZ - to nic nie pomogło .
Ustawiłem szerokość pasma na AUTO - to też nie daje poprawy :frowning: :cry:

Pozostaje położyć okablowanie z głównego routera.

Jimasek - czy w takiej sytuacji jaką widzisz na poniżższej fotce sąa potrzebne kable ?
Smartfon leży obok repeatora a repeator jest podłączony kabelkiem do tv .
Jakich tu jeszcze kabli potrzeba ?!

Zauważyłem przed chwilą że pingi przy połączeniu poprzez repeator są wyraźnie gorsze niż przy połączeniu poprzez głowny router

C:\Users\darek>ping onet.pl
Badanie onet.pl [213.180.141.140] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=2003ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=1437ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=1504ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=2207ms TTL=59
Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
             (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 1437 ms, Maksimum = 2207 ms, Czas średni = 1787 ms
C:\Users\darek>ping onet.pl
Badanie onet.pl [213.180.141.140] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=17ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=18ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=26ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=18ms TTL=59
Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
             (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 17 ms, Maksimum = 26 ms, Czas średni = 19 ms
C:\Users\darek>

Do głównego routera, najwyraźniej tryb repeater nie służy TV i strumieniowaniu danych w taki sposób.
Próbowałeś wgrać Gargoyle na WA850RE?

A jest gargolye dla tego modelu :wink:

Pewnie że jest

Nigdy jeszcze nie wgrywałem alternatywnego firmearu na router.
Proszę więc o jakiś konkretny link z opisem jak się takie coś robi
Więc znalazłem rozwiązanie problemu .
Smartfon musi się połączyć z głównym routerem
Wtedy strumieniowanie MP4-rek działa :slight_smile: :slight_smile:

Gargoyle do repeatera pobierasz ze serwera od obsego: http://dl.eko.one.pl/gargoyle-pl/attitude_adjustment/ar71xx/gargoyle-1.6.1.4-ar71xx-tl-wa850re-v1-squashfs-factory.bin
Podłącz kablem do komputera Repeater i zaloguj się na stronie konfiguracyjnej, wybierasz System tools - Firmware Upgrade.
Wybierasz plik z gargoyle i klikasz upgrade. Czekasz cierpliwie aż sprzęt uruchomi się ponownie.
Potem będzie on dostępny pod adresem http://192.168.1.1/

Wtedy jest mniejsze użycie WiFi w repeaterze. Jak podłączysz TV kabelkiem to WiFi też będzie miało większe możliwości.
Na elektrodzie masz opisane jak usprawnić transfery na WiFi.

Dzięki wszystkim za omoc .
Gargoyle zainstalowane :slight_smile: :wink:

Pozostaje przetestować działanie multimediów. Czekamy na info.

Na razie to po zaznaczeniu w opcjach gargoyle by nie pytało o hasło przy logowaniu teraz strona logowania wcale się nie wyświetla . Przytrzymanie przycisku Reset na obudowie nie pomaga. Co mam robic ?!
Z multimediami to jest całkiem do niczego ; po uruchomieniu na fonie programu do strumieniowania NOKIA PLAY TO -
program ten nie rozpoznaje TV podłączonego do repeatora na który wgrałem gargoyle .
Przy zwykłym firmware rozpoznanie TV jako docelowego miejsca odtwarzania mediów nie sprawia problemów .....
Może w tym gargoyle trzeba coś w jakimś ustawieniu zmienić ? :cry:
Znalazłem tu na forum plik z oryginalnym firmware[bez BOOT] i spokojnie wróciłem do normalnego softu :slight_smile: