Do niedawna miałem układ ; główny router TPLINK 3631 + AP-ek airlive gduo .
Wspólpracowały w trybie client+ap .
Teraz zamiast urządzenia airlive jest range extender tplink 850 RE współpracujący z routerem głównym w trybie repeator . Do tego dochodzi smartfon nokia 520 z zainstalowanym programem NOKIA PLAY TO i tv samsunga podłączony do domowej sieci kabelkiem ethernet . Jeśli smartfon i tv łączą się z głównym routerem -
to odtwarzanie filmików MP4 z fona działa prawidłowo .
Jeśli natomiast tv i fon są połączone z podrzędnym urządzeniem w domowej sieci [obojętnie czy jest to apek airlive czy repeator tplinka ] - to odtwarzanie filmów ze smartfona źle idzie . Co chwile jest buforowanie i skokowe przejścia w filmie . Co może być tego powodem . Co trzeba by ustawić w routerze głównym lub współpracujących z nim apekach/repeatorach by poprzez te apeki/repeatory film MP4 z fona przechodził płynnie ?
Z góry dzięki za pomoc .
Poziom sygnału, zakłócenia od innych sieci urządzeń, sama wydajność trybu repeater przyczyn może być wiele.
Proszę, oto 2 screeny z Inssidera , przy ustawieniu na kanał "auto" wybrał kanał 1
Na drugim screenie ręcznie ustawiony kanał 11
Natłoku w eterze chyba u mnie nie ma ....
Rozmawiałem z infolinią samsunga , konsultant powiedział mi , że problem jest im znany ;
tv podłączone do głównego domowego routera odtwarza strumieniowane multimedia [prawidłowo a podłącvzony do jakiegoś AP-eka/repeatora - już nie .
Jedyne co mi poradził to zmiana konfiguracji sieci w tv z automatycznej na ręczną .
Zrobiłem tak , ale to nic nie pomogło , jedynie serwisy typu youtube ładują się na tv teraz szybciej .
Sprawdziłem dziś dokładnie ; gdy tv zacznie odtwarzać plik .mp4 strumieniowany programem NOKIA PLAY TO - zatrzymuje się w pierwszej sekundzie odtwarzania , buforuje z 10 sek i znów ze 2 sekundy odtworzy . I tak w kółko . :-
Jak ten problem pokonać ?
Zrobiłem nawet reset do ustawień fabrycznych w tv ale i to nie pomogło .
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje problemy skoro nie znamy przyczyny. Testowo zmniejsz szerokość pasma do 20MHz na wzmacniaczu i na głównym routerze.
Jimasek - zmniejszyłem szerokość pasma do 20 MHZ - to nic nie pomogło .
Ustawiłem szerokość pasma na AUTO - to też nie daje poprawy
Pozostaje położyć okablowanie z głównego routera.
Jimasek - czy w takiej sytuacji jaką widzisz na poniżższej fotce sąa potrzebne kable ?
Smartfon leży obok repeatora a repeator jest podłączony kabelkiem do tv .
Jakich tu jeszcze kabli potrzeba ?!
Zauważyłem przed chwilą że pingi przy połączeniu poprzez repeator są wyraźnie gorsze niż przy połączeniu poprzez głowny router
C:\Users\darek>ping onet.pl
Badanie onet.pl [213.180.141.140] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=2003ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=1437ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=1504ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=2207ms TTL=59
Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 1437 ms, Maksimum = 2207 ms, Czas średni = 1787 ms
C:\Users\darek>ping onet.pl
Badanie onet.pl [213.180.141.140] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=17ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=18ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=26ms TTL=59
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=18ms TTL=59
Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 17 ms, Maksimum = 26 ms, Czas średni = 19 ms
C:\Users\darek>
Do głównego routera, najwyraźniej tryb repeater nie służy TV i strumieniowaniu danych w taki sposób.
Próbowałeś wgrać Gargoyle na WA850RE?
A jest gargolye dla tego modelu
Pewnie że jest
Nigdy jeszcze nie wgrywałem alternatywnego firmearu na router.
Proszę więc o jakiś konkretny link z opisem jak się takie coś robi
Więc znalazłem rozwiązanie problemu .
Smartfon musi się połączyć z głównym routerem
Wtedy strumieniowanie MP4-rek działa
Gargoyle do repeatera pobierasz ze serwera od obsego: http://dl.eko.one.pl/gargoyle-pl/attitude_adjustment/ar71xx/gargoyle-1.6.1.4-ar71xx-tl-wa850re-v1-squashfs-factory.bin
Podłącz kablem do komputera Repeater i zaloguj się na stronie konfiguracyjnej, wybierasz System tools - Firmware Upgrade.
Wybierasz plik z gargoyle i klikasz upgrade. Czekasz cierpliwie aż sprzęt uruchomi się ponownie.
Potem będzie on dostępny pod adresem http://192.168.1.1/
Wtedy jest mniejsze użycie WiFi w repeaterze. Jak podłączysz TV kabelkiem to WiFi też będzie miało większe możliwości.
Na elektrodzie masz opisane jak usprawnić transfery na WiFi.
Pozostaje przetestować działanie multimediów. Czekamy na info.
Na razie to po zaznaczeniu w opcjach gargoyle by nie pytało o hasło przy logowaniu teraz strona logowania wcale się nie wyświetla . Przytrzymanie przycisku Reset na obudowie nie pomaga. Co mam robic ?!
Z multimediami to jest całkiem do niczego ; po uruchomieniu na fonie programu do strumieniowania NOKIA PLAY TO -
program ten nie rozpoznaje TV podłączonego do repeatora na który wgrałem gargoyle .
Przy zwykłym firmware rozpoznanie TV jako docelowego miejsca odtwarzania mediów nie sprawia problemów .....
Może w tym gargoyle trzeba coś w jakimś ustawieniu zmienić ?
Znalazłem tu na forum plik z oryginalnym firmware[bez BOOT] i spokojnie wróciłem do normalnego softu