Problem z Wi-Fi Router TL-WDR3600

Witam
Mam problem z prawidłowym działaniem Wi-Fi obsługiwanym przez TL-WDR3600.
Problem polega na przycinaniu/ zaniku sygnału Wi-Fi po kilku minutowym przeglądaniu stron czy też jakimkolwiek pobieraniu .
Podstawowe dane

  1. Router posiada najnowsze fabryczne oprogramowanie Firmware Version: 3.13.34 Build 130909 Rel.53148n
  2. Jest on on podpięty poprzez kabel do komputera stacjonarnego.
  3. Z Wi-fi korzysta kilka urządzeń: laptop z win 7, laptop z win 8, 2 smartphony oraz TV samsung (może pracować na Wireless 5GHz)
  4. Router umiejscowiony przy komputerze stacjonarnym

Najczęściej problem pojawia się z TV ( czyli smart TV) oraz laptopem z win 8.
Oba urządzenia są w bliskim sąsiedztwie z routerem. (1 w pokoju obok, drugi w tym samym pokoju co router)
To co Wykonałem:

  1. Restore do ustawień fabrycznych, co dało tylko chwilową poprawę
  2. Wyłączenie Wireless 5GHz i praca tylko na 2,4 GHz
  3. Podłączenie poprzez kablem urządzeń rozwiązało problem.
  4. Zmiana na inny router - problem znika.

Czy ktoś zna rozwiązanie moje problemu i mi jest w stanie pomóc. Będę zobowiązany

Zainstaluj na komputerze inSSIDer-a i daj obrazek na forum z zakładki NETWORKS tego programu.

Proszę

Jak masz ustawiony Channel Width: na 20 MHz czy na 40 MHz ? czy auto ?

Spróbuj na 13 kanale. Pamiętaj jednak iż nie wszystkie karty wifi obsługują ten kanał.

Channel Width ustaw na 20 MHz Channel ustaw na np .4

Czy problem rozwiązany ? Jeśli tak to proszę autora o zamknięcie tematu.

Niestety ale nadal problem występuje.
Zauważyłem jak przeniosę laptopa do pokoju gdzie jest router, problem zanika.
We wszystkich innych pokojach problem jest.
Zmieniłem miejsce ustawienia routera z dala od komputera stacjonarnego.

Wygląda na negatywny wpływ zakłóceń od okolicznych sieci. Ten obrazek z inSSIDer-a miałeś z miejsca gdzie zwykle korzystasz z internetu czy blisko routera?

Obrazek z inSSIDer-a był robiony w pobliżu komputera stacjonarnego i routera.
Problematyczny laptop jest na tym samym poziomie czyli na 1 piętrze , dwa pokoje dalej od routera.

Zrób pomiary tam gdzie masz problem ze stabilnością połączenia i wrzuć na forum.

Masz -70 dbm ewidentnie za słaby sygnał .

Potwierdzam, to granica stabilności połączenia bezprzewodowego. Dochodzą do tego jeszcze zakłócenia od innych sieci i masz odpowiedź na swoje pytanie.

Nie do końca to musi być prawda.
Mam dodatkowo TL- WA801ND, on z kolei pokazuje w pomieszczeniu laptopa 35dB.
Po drugie problem tez dotyczy w mniejszym stopniu TV połączonego bezprzewodowo router, który jest w tym samym miejscu co TV.

Nie ma co porównywać dwóch całkowicie różnych urządzeń. Access Point i komputer. Co do TV to też trudno powiedzieć co jest przyczyną. Oprogramowanie na TV nasz aktualne? Próbowałeś dopisać adresacje ręcznie do TV?

Jeśli chodzi o TV , to skontaktowałem się z pomocą techniczna i powiedzieli , że mają zgłoszenia o tym problemie i nad nim działają.

Jeśli chodzi o Wi-Fi to zrobiłem pewne testy:

  1. Wszystkie laptopy mają problemy z rozłączaniem, inne nawiązuje szybko połączenia inne nie. Przetestowane w różnych miejscach domu ( chodziłem z dwoma lapkami)
  2. Wystarczy, że wyjdę na korytarz z pokoju gdzie jest router i jest problem.
  3. Podłączyłem TL-WA801ND jako Universal Repeater w miejscu centralnie przy oknie, gdzie nad nim piętro wyżej ustawiłem router- problem nadal jest
  4. Na test przyjąłem pobieranie pliku z FTP, do pewnego momentu pobiera a potem koniec. Średnia po 2 min pobierania transfer spada do zera, czasami ponowi pobieranie czasem nie. Ponadto nie zauważyłem aby system po dłuższym przestoju sygnalizował problem z internetem.

Czy to jest normalne ?

Poziom sygnału poniżej -65dB to możliwe problemy ze stabilnością. Masz jeszcze zakłócenia od innych sieci więc to też pogarsza twoje parametry stabilności. [quote="Sycyl, post:17, topic:5424"]3. Podłączyłem TL-WA801ND jako Universal Repeater w miejscu centralnie przy oknie, gdzie nad nim piętro wyżej ustawiłem router- problem nadal jest[/quote]
Tu też potrzebna jest odpowiednia konfiguracja szczególnie że masz duże zakłócenia. Repeater wzmacnia także szumy(zakłócenia) w sieci.

Ustawienia WA801ND

Ustaw 11bg bez n i zmniejsz jeszcze prędkość Max.Tx rate. Jaki masz poziom sygnału na wzmacniaczu z głównego TP-linka ile sieci jest widocznych?