Drodzy forumowicze,
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Posiadam następujący zestaw:
TP-Link WR702N
CP HD7000
Netia spot
Przy próbie połączenia dekodera z routerem otrzymuję komunikat o braku możliwości nawiązania połączenia internetowego.
Próbowałem posłużyć się poniższym tutorialem, ale po kilku próbach ciągle stoję w kroku drugim.
Łącząc się z adresem http://192.168.0.254 w celu przeprowadzenia dalszej konfiguracji wciąż ukazuje się ten sam komunikat
"Strona internetowa jest niedostępna". Kiedy wpisuję w cmd ping 192.168.0.254 zwracany jest komunikat "upłynął limit czasu żądania".
Na samym początku kroku 2, tj. próbuje połączyć się z 192.168.0.254 by ruszyć dalej z konfiguracją konsoli routera tp-link, ale otrzymuję komunikat "Strona internetowa jest niedostępna"
Poniżej zamieszczam screeny z konsoli netii
Nie możesz dopisywać sobie adresu jakiego chcesz. Jeżeli masz domyślny adres IP TP-link czyli 192.168.0.254 to adres dopisany do karty sieciowej powinien znajdować się w tej podsieci czyli przykładowo 192.168.0.100/255.255.255.0
Przyznam szczerze, że już się trochę pogubiłem. Netiaspot jest podłączony bezprzewodowo do komputera a TP-link jest podłączony kablem ethernet oraz usb. W obu przypadkach w konfiguracji Protokołu internetowego TCP/IP w wersji 4 mam ustawione automatyczne nadawanie adresu IP. Próbowałem różnych wpisywać różne adresy, ale bezskutecznie dlatego powróciłem do ustawienia automatycznego. Próbowałem resetować TP-Linka, netiaspota oraz dekoder, ale nie przyniosło to zadowalającego rezultatu.
Sprawdzę niezwłocznie jak wrócę do domu. Chodzi właśnie o to, że do konfiguracji tp link nie powinien wołać o dostęp do internetu, chyba że się mylę. Faktycznie może to jest kwestia aktywnego połączenia z netiaspotem.
Wykonałem reset do ustawień fabrycznych netiaspotu, wyłączyłem sieć bezprzewodową, dla połączenia lokalnego i bezprzewodowego w konfiguracji TCP/IPv4 ustawiłem automatyczne uzyskiwanie adresu IP. Niestety przy próbie połączenia z adresem 192.168.0.254 w celu konfiguracji TP-Linka otrzymuję dalej ten sam komunikat "Strona internetowa jest niedostępna" ERR_ADDRESS_UNREACHABLE. Używam przeglądarki Google Chrome. W IE podobny komunikat. Z ciekawości ustanowiłem punkt dostępu przy użyciu smartfona(operator Play), dekoder wykrył i połączył się z taką siecią w mig.
Tylko że Netia Spot nie ma nic wspólnego z możliwością konfiguracji TP-Linka przez przeglądarkę. Lepiej zrobił byś robiąc reset TP-linka do ustawień fabrycznych.