Problem z konfiguracją Archer D5

Witam,
niedawno zakupiłem router TP- Link Archer D5 ADSL2+. Od kilku dni próbuję go skonfigurować, jednak bezskutecznie.

Internet dostarczany był dotychczas poprzez kabel z gniazdka ethernet bezpośrednio do komputera stacjonarnego. Teraz chciałbym aby połączenie było następujące: kabel z gniazdka do routera (wejście WAN), a z routera do komputera. Robię wszystko jak niby trzeba podczas konfiguracji, lecz niestety internetu nie ma.
Dostawca to Netia. System Windows 7. Wszelkie opcje takie jak uzyskiwanie automatyczne adresu IP czy serwera DNS zaznaczone. Co ciekawe, komputer widzi router tylko wtedy jak nie ma dostępu do sieci, tzn kabel ethernet nie jest podłączony i tylko wtedy możliwa jest konfiguracja przez przeglądarkę. Po próbach konfiguracji i reboocie, strona już nawet nie wczytuje się, jakby znowu komputer nie widział routera.
Dzwoniłem do dostawcy, ale informują, że internet jest przesyłany i nic więcej zdziałać nie mogą.
Bardzo dziękuję za wszelkie informacje i porady, męczę się i próbuję już z tydzień.

Zakładka Advanced i dalej Operation Mode zaznaczasz Wireless Router Mode. Oczywiście Save i Reboot.

Niestety nie podziałało. Tzn gdy pierwszy raz tak zrobiłem, to nawet na routerze wyświetlił się znaczek podłączenia do internetu i rzekomej możliwości korzystania z sieci, a na stronie konfiguracyjnej routera był status connected, ale internetu w rzeczywistości nie było. Przekierowało mnie z jakiejkolwiek strony na stronę dostawcy internetu i było napisane, żebym się zalogował. Uczyniłem to i zgodnie z poleceniem zrestartowałem system. Niestety internetu nie było, więc nadal kombinowałem i wróciłem do punktu wyjścia. Gdy teraz zaznaczam opcję wireless router mode, nic, co opisałem wcześniej, nie dzieje się.

Podłącz komputer do łącza bez TP-linka i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu (to jest ważne w tym teście), daj obrazek z ipconfig /all -

Masz jakieś urządzenie od dostawcy?

Nie.

Musisz sklonować (skopiować) adres mac z karty sieciowej na WAN - TP-linka - funkcja MAC Clone

2 tygodnie walki, tysiące prób... w końcu wszystko działa jak należy! Wielkie dzięki! :smiley:

Mam rozumieć że clone mac pomógł rozwiązać twój problem!?

Tak, dokładnie. Skopiowałem ten mac i od razu jest dostęp do sieci - na komputerze, telefonie, laptopie itd.

No to zamykaj watek jeżeli temat rozwiązany. W razie problemów zapraszamy ponownie do nas na forum.
Pozdrawiam Administrator!