Problem z internetem. Router TL-WR841N

Witam serdecznie.

Przedstawię pokrótce, mój problem.
W moim mieszkaniu jest 6 osób, czyli będzie 6 laptopów i 6 urządzeń mobilnych łączących się przez Wi-fi.
Do dyspozycji mamy internet 60 Mb/s.
W pewnych momentach, nie da się nawet otworzyć żadnej strony internetowej, a na komunikatorze Team speak mam ping ponad 3000 ms.
Zacząłem szukać rozwiązania i ustawiłem DHCP i Bandwitch controll. Każdemu z urządzeń przypisałem Ip i przydzieliłem prędkość, jednak nadal ten problem nie ustępuje.
Z tego co zaobserwowałem to kiedy jest ten spadek prędkości, to zalogowanie sie na router jest niemożliwe, dlatego strzelam, że jest to wina routera, nie łącza.
Nie będzie to wina karty sieciowej bo na każdym komputerze jest to samo.

W załącznikach potrzebne informacje. Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Może być że router nie daje rady obsłużyć tylu urządzeń lub jakieś jedno urządzenie blokuje cały AP. Spróbuj wyłączać niektóre urządzenia aż problem ustąpi. Jeśli nie ustąpi to można dokupić dodatkowy AP lub "mocniejszy" router.

Ale to dzieje się nagle, nawet jak są 2 urządzenia podłączone, więc zbyt duża liczba urządzeń odpada. Rozłączenie różnych urządzeń też nie pomogło.

Spróbuj wyłączyć Bandwidth control.

Właśnie dlatego ustawiłem bandwitch controll, ponieważ myślałem, że to pomoże. Jednak nic to nie dało. Wyłączenie tego ponownie nic też nie daje :frowning:

Oprogramowanie masz najnowsze dostępne?
Zrób taki test -


Dopisz do DHCP jakieś DNS-y.

Firmware Version:
3.13.27 Build 121101 Rel.38183n
Prawopodobnie jest nieaktualne
Jakich DNS najlepiej uzyc ?
W momencie gdy występują problemy z internetem to w trakcie testu we wszystkich oknach konsoli skacze ping, zarowno na DNS, wp.pl i na routerze.

Zrobiłem test: oto wyniki:

W trakcie problemów:

W teście nic nie było o patchping-u tylko o zwykłym pingu do 3 różnych lokalizacji i takie coś bym chciał zobaczyć.
DNS-y najlepiej wpisać te od dostawcy internetu.

Wrzucam 3 zrzuty z pingowania...
Dodam, że w momencie ścinania internetu spada zasięg WiFi

Czy to oznacza, że to jest wina routera ?

Jak wygląda pomiar sygnału z inSSIDer-a?

Wgraj najnowszy firmware: http://www.tp-link.com.pl/resources/software/TL-WR841N_V8_140724.zip

Wyniki z InnSidera

Eter jest bardzo zaszumiony, spróbuj ograniczyć prędkość na routerze przez ustawienie protokołu 802.11g (Wireless Settings) w celu sprawdzenia czy stabilność się poprawi.

Po zmianie :

dodatkowo:

To musisz przetestować na dystansie czasowym czy będzie się tak samo działo z ping-eim i dostępem do stron internetowych.

Nadal ping skacze :confused:
Dzisiaj w nocy wgram najwyżej update firmware i zobacze jak będzie.

Na co Ci to wygląda ? Router jest zbyt słaby ?

Przy tylu użytkownikach zawsze będzie ci skakał, ważne żeby nie "zamulał" tak jak w pierwszych obrazkach. Tą aktualizację już dawno powinieneś zrobić (właściwie od tego zacząć).

Na co Ci to wygląda ? Router jest zbyt słaby ?
Dużo szumów w eterze plus pewnie jakieś torrenty na komputerach użytkowników co nieuchronnie prowadzi do zapchania routera.

Update wgrany.

Wyniki kiedy jestem połączony sam:

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić ?

Czy zmiana routera na nowszy model zmieni sprawę ?

Przejście na pasmo 5GHz ale to wiąże się z wydatkami.