Problem z internetem (router TL-WR543G)

Witam.Około 3 miesięcy temu został u mnie wymieniony punkt dostępowy na jakiegoś MikroTika.Router pozostał ten sam czyli TL-WR543G.
Wszystko śmigało aż do teraz.Tydzień temu zauważyłem straszny spadek prędkości internetu.Strony ładują się strasznie długo a najczęściej się nie załadowują i pisze tylko komunikat err_connection_timed_out.Z internetem łącze się przez wifi ale tak samo jest na innych komputerach. No więc chciałem wejść na panel sterowania routera a tu zamiast tp-linka wyskakuje mi teraz MikroTik.Tak więc próbuje się zalogować bo chcę coś posprawdzać w panelu,a tu ku mojemu zaskoczeniu zły login i hasło,a przecież powinno być dobrze.
Problem występuje zazwyczaj po południu od około godz 15.Przed 15 wszystko najczęściej działa dobrze.Transfer jest normalny a internet śmiga.
Wszystko później się zaczyna i tak trwa do nocy (są wyjątki małe że 15 min działa normalnie i później dalej nie działa).Dzisiaj sprawdziłem i przez kabel lan podłączony do komputera jest to samo czyli internet nie działa tak jak nie działał na wifi.Może ma ktoś jakieś pomysły?

Pewnie WR543g działa jako AP a port WAN jest pusty!?

No może tak być.Akurat teraz jest czas kiedy wszystko normalnie działa.Sprawdziłem na speedteście transfer.Niby wszystko jest dobrze ale gdy patrzę na stan pakietów połączenia to w wysłanych jest tylko 22 milionów bajtów a w odebranych 210 milionów.Czy jest możliwe że po prostu router blokuje połączenie od komputera lub coś w tym stylu.Proszę o pomoc bo nie wiem czy to da się rozwiązać czy jednak trzeba zadzwonić do dostawcy internetowego...

Jak by nie było więcej odbierasz (filmy, muzyka, grafika, treści stron) niż nadajesz (wysyłasz zapytań o te dane do serwerów) i z tego wynika ta różnica.
Podłącz komputer bez TP-linka w tedy sprawdź czy nadal jest problem z łączem. Będziesz widział gdzie szukać problemu.

Bez tp-linka czyli że wyłączyć router i kabel lan wpiąć od razu do tego kabla który idzie prosto do tego punktu dostępowego?

Nie, przewód od dostawcy (ten od mikrotika) do karty sieciowej komputera, podłączenie bez TP-linka.

Zrobiłem tak i nadal jest tak samo...

No czyli musisz dzwonić do swojego dostawcy i zgłaszać problem.

Witam.Mam jeszcze jedno pytanie.Czy można wejść jakoś w panel konfiguracyjny tp-linka pomimo że jest on pominięty?Gdy próbuję wejść w MikroTika to są zmienione dane logowania...

Oczywiście że tak ale musiał byś się znajdować w podsieci TP-linka,

Mógłbyś mi napisać jak to zrobić?Bo widzę że chyba monter,który konfigurował ruter kilka miesięcy temu się nie popisał,a ja nie mam teraz dostępu do panelu konfiguracyjnego.Chciałbym popatrzeć co tam się dzieje bo dzisiaj zgłosiłem problem z internetem ale nie wiadomo kiedy ktoś przyjedzie (raczej nie będzie to prędko).Tylko ciekawi mnie to czemu na początku wszystko działało a teraz nie...

Domyślny adres routera WR543g to 192.168.1.1 ale czy taki pozostał to trudno powiedzieć. Musisz do karty sieciowej dopisać adres ręcznie np. 192.168.1.100 z maską 255.255.255.0 i wtedy próbować się logować przez przeglądarkę na wyżej wymieniony adres. Oczywiście po zmianie adresu chwilowo stracisz dostęp do internetu ale to nie jest ci potrzebne do konfiguracji TP-linka
Przykład zmiany adresu dla Windows -


Jeżeli nie osiągniesz zamierzonego efektu (dalszy brak dostępu do panelu TP-linka) pozostaje reset do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja routera.

Niestety nic to nie dało.Dalej przenosi mnie do panelu MikroTika.Nie będę nic resetował bo nie chcę nic zepsuć.Dzięki za pomoc.

Podłączenie do internetu nie jest ci potrzebne podczas konfiguracji TP-linka. Możesz odłączyć przewód idący do zasilacza PoE od TP-linka.