Problem: Router TD-W8961ND + repeater sieciowy TL-WPA4220

Witam wszystkich. Kupiłem dziś zestaw TL-WPA4220KIT do zwiększenia zasięgu na piętrze. Router mam na parterze, obok niego w gniazdku transmiter TL-PA4010. Niestety po skonfigurowaniu transmitera sieciowego z punktem dostępowym TL-WPA4220 urządzenia takie jak laptop czy smartfon faktycznie widzą maksymalny zasięg sieci na piętrze w miejscu podłączenia transmitera, ale nic się nie może z nim połączyć - mam błąd z uzyskaniem adresu IP. Po zejściu na parter do pomieszczenia z routerem do internetu można się podłączyć.
Dodam, że internet w transmiterze sieciowym jest, bo połączenie po kablu ethernet między nim a innym komputerem stacjonarnym działa bez problemu.
Po kilku rebootach zarówno routera, jak i repeatera sytuacja się odwróciła - mogłem połączyć się z internetem przy repeaterze, ale przy routerze już nie. Po kilku rebootach znów się odwróciło i jest tak jak na początku.
Repeater konfigurowałem zarówno używając przycisku QSS, jak i ręcznie przez przeglądarkę.
IP routera: 192.168.1.1
IP repeatera: 192.168.1.2
Zakres IP routera: 192.168.1.2 -> 192.168.1.151
Maska podsieci: wszędzie 255.255.255.0
SSID, hasło, kanał, wszystko inne na obu urządzeniach takie samo.
DHCP włączone na routerze, automatyczne przypisywanie IP.
Proszę o pomoc. Co robię źle? :confused:

Jaki adres otrzymujesz po podłączeniu się do PLC kablowo i bezprzewodowo (ipconfig /all).

Teraz miałem sytuację jeszcze inną... Smartfonem mogłem połączyć się z WiFi tylko na parterze (tam, gdzie jest router), natomiast laptopem tylko na piętrze (tam, gdzie jest transmiter sieciowy). Żeby laptopem połączyć się z internetem z routera musiałem wyłączyć transmiter sieciowy i zresetować router. Dobrze myślę, że coś jest pochrzanione z DHCP?

Pierwsza sprawa (nie mówię rozwiąże twoje problemy) w DHCP głównego routera dopisz DNS-y:

Dopisałem DNSy, nie pomogło. Dodam, że gdy łączę się z WiFi w pokoju z transmiterem sieciowym przy pingowaniu routera (192.168.1.1) mam time out, przy pingowaniu transmitera (192.168.1.2) pakiet dociera. Z kolei gdy podłączę się do internetu przy routerze mogę pingować zarówno router (192.168.1.1) jak i repeater (192.168.1.2) - pakiety docierają do obu.

Zmień Start IP address od 192.168.1.10 save i reboot routera.

Zmieniłem, dalej to samo.

Łączysz się z siecią PLC przynajmniej na tym ostatnim screen-ie? Jeżeli tak to sprawdź:
ping 192.168.1.2
ping 192.168.1.1
ping 8.8.8.8
Potem przełącz się kablowo do PLC i też zrób to samo. Możesz podłączyć się też do routera i zrobić też to samo.

Na ostatnim screenie byłem połączony do WiFi repeatera. Dostępu do internetu nie miałem, ale ping przechodzi.

PLC WPA4220 masz sparowane z adapterem kablowym PA4010 czy jako repater z głównym TP-Linkiem

Mam sparowane z kablowym PA4010, gdyby nie było, to by chyba nie było internetu na urządzeniach podłączonych po kablu do repeatera?

WPA4220 może działać jako repeater bez drugiego PA4010 więc dlatego pytam. Zrób reset PLC do ustawień fabrycznych i sparuj je na sieci 230V. Skonfiguruj ponownie Wireless (dostęp bezprzewodowy).

Przywróciłem WPA4220 do ustawień fabrycznych, sparowałem go z PA4010, ustawiłem WPA4220 tak, by były te same opcje co na routerze i dalej to samo.

Czyli kablowo masz dostęp a bezprzewodowo nadal brak?

Tak jest.

Pokaż jeszcze obrazek z zakładki Wireless PLC. Wygląda na jakąś usterkę techniczną na transmiterze.

Przestaw jeszcze sieć na mixed w zakładce mode.

Próbowałem już wcześniej, to samo :confused:
Czyli jest prawdopodobne, że może być coś nie tak z transmiterem?

Na to wygląda. Wszystko ustawiłeś poprawnie no i tym bardziej że po kablu masz dostęp. Mam taki sam zestaw nie było problemu z dostępem bezprzewodowym. Nic mi więcej do głowy nie przychodzi, konfiguracja poprawna.

Rozumiem, napiszę do sprzedawcy, mam nadzieję, że nie będzie robił problemów z wymianą. Wtedy zobaczę czy wszystko będzie działało jak należy. Bardzo dziękuję za poświęcony czas i pomoc. Jak będę miał jakieś wieści to zaktualizuję topic, może ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem.