Port WAN nie jest podłączony


(Ponq) #1

Witam. Mam problem, który jest widoczny w temacie. Niby pokazuje, że nie jest podłączony a tak naprawdę jest. Co może być tego przyczyną i jak rozwiązać ten problem? Mój router to TL-WR841N. Łącze ADSL, NETIA dzierżawione z Orange, stara centrala, analogowa.
Będę wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Konfiguracja:


(Marcin) #2

Brak podstawowych informacji o modelu routera, dostawcy i konfiguracji (zakładka Status).


(Heinz) #3

Spróbuj podłączyć kabel zamiast do portu WAN to do portu LAN i zobacz czy tam zapala się dioda. Jeśli nie to sprawdź czy inne urządzenie ( np komputer) po podłączeniu się zapala tę diodę.
Inna możliwość to fakt że zakupiłeś router z portem RJ45 a potrzebujesz routera ADSL z portem WAN rj11.


(Marcin) #4

Masz jakiś modem lub router z modemem ADSL do którego podłączasz TP-Linka?


(Ponq) #5

@Heinz zrobiłem jak powiedziałeś i w pierwszym przypadku się nic nie zapaliło, natomiast w drugim zapaliła się diodka WAN, ale na pomarańczowo


(szopen) #6

napisz jeszcze w jakiej technologii masz dostarczany internet (niestety Netia ma ich sporo do wyboru)


(Ponq) #7

Już wpisałem wszystkie potrzebne informacje(chyba) więc już powinno być ok.


(Heinz) #8

Ten router co kupiłeś nie nadaje się do bezpośredniej pracy z łączem ADSL ( linia telefoniczna).
Potrzebujesz router ADSL ( tplinki które mają w nazwie TD-W**** lub Archer D**) lub samo modem ADSL którego podłączasz do zakupionego routera.


(Marcin) #9

WR841N nie podłączysz bezpośrednio do linii telefonicznej. Pytanie trzeba było zadać przed zakupem routera.


(szopen) #10

nie zapomnijmy o podstawowym rozwiązaniu, czyli użyciu netiaspota, a do niego podpięciu zakupionego TP-Linka