Podłączenie anteny dostawcy pod WAN czy LAN ,co lepsze?

Zastanawiam się ,czy jak wypnę kabel dostawcy od portu LAN do WAN to uzyskam ,lepszą jakość internetu ? Niby tam mam pląbe na tym porcie,nie znam się na tych 2 portach ,więc pytam.

Oczywiście że nie, o szybkości internetu decyduje dostawca i podpisana z nim umowa.

No tak ,bo od jakiegoś czasu ,mam blokadę na youtube np internet 8mb/s a youtube ładuje się z max prędkością 4mb/s przykładowo ,myślałęm ,ze to jakiś magiczny port polepszający cokolwiek.

Niestety nie ma czegoś takiego jak magiczny port. Ruchem w sieci steruje router ale ten od dostawcy i wszystkie po kolei węzły komunikacyjne (też routery) które są na drodze danych do serwera docelowego.
Wpisz komendę w cmd tracert wp.pl i sam zobaczysz przez ile węzłów biegną dane dopóki nie dotrą do serwera http wirtualnej polski

No tak 5 innych ip i 2 adresy w tym wp.pl fakt
Czyli nie ma sensu dawać w port WAN ,bo na LAN to samo jest,będę dzwonił do dostawcy.
Myślałem jeszcze o takiej antence,
http://allegro.pl/tp-link-tl-ant2408cl-antena-dookolna-indoor-8dbi-i5328829937.html
,bo u mnie w moim WR740N za oknem wifi sięga do 40m ,ale jak mija ściany ,to go w domu nie mam nawet 2 pokoje dalej, 2 ściany,w tym jedna 2x20cm dają mu radę ,by skrócić zasięg do 6m
,a zeby być szczęśliwym brakuje mi około 5m dodatkowych,zapewni mi to ta antenka,ile może mi dać (wiem ,ze nikt wróżką nie jest ,ale tak oszacujcie proszę) ?

Tylko że WR740N ma antenę na stałe (nie jest wykręcana) poza tym antena o większym zysku staje się też bardziej kierunkowa niżę dookólna (zmienia się jej charakterystyka promieniowania) więc trudno coś powiedzieć na 100%.

antena dookólna o większym zysku ma charakterystykę jedynie bardziej "płaską"
tak czy inaczej nie liczyłbym na cud (i prawdę mówiąc chętnie bym zobaczył zdjęcia RTG paru różnych modeli anten)
(poza wspomnianym faktem, że TL-WR740N nie ma gniazda antenowego…)