Ograniczenie ilości urządzeń w routerze Archer C20

Witam,
Jestem tu nowy, więc wybaczcie wszelkie błędy i niejasności z mojej strony.
Moja sieć to internet radiowy, a router TP-Link Archer C20 jest jako punkt dostępowy. Mam ten router od wczoraj i zauważyłem, że przy 5 urządzeniach połączonych Wi-Fi, oraz jednym przewodowo, komputer jako 2gi przewodowy ma brak połączenia. Czy w mojej domowej sieci jest jakieś ograniczenie? Czy jednak problem jest w ustawieniu routera?
Może przedstawię cały układ:

  • Antena Ubiquiti airGrid M5HP
  • switching mode power supply/Poe Ubiquiti
    gp-A240-050
  • TP-Link Archer C20 wersja 5.0

Archer C20 zastąpił router Sagemcom fast 2704 TP, który po prostu był i działał z podobnymi ograniczeniami jakie obecnie występują.

Archer C20 połączyłem ze switchem linia WAN-LAN i go uruchomiłem. Podłączyłem 2 przewody LAN z urządzeń (Tv i Pc). Nie konfigurowałem C20. Internet działa tak, jak opisałem powyżej. Nurtuje mnie w tym, czy C20 mogę konfigurować jako Access Point?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzieć.

Ps. Edytowałem post, gdyż w pierwszej wersji chyba zbyt ogólnie przedstawiłem sytuację.

Wyjaśnij co jest do czego podłączone, jaki operator itd. Na razie nie mam jasności i sprzeczne sugestie.
SagemCom to router ADSL. Nie możesz więc przełączyć zastępującego go C20 w tryb AP, bo zniknie ci z sieci router ADSL. No chyba, że jak czegoś nie rozumiem.
Jeszcze bardziej komplikuje całość Ubiquiti airGrid M5HP - to urządzenie nadawczo/odbiorcze (końcówka abonencka).

Więc napisz po kolei co z czym połączone: od dostawcy internetu, aż po "telefon" i komputer oraz inne urządzenia w domu.

Dotychczasowy układ był taki:
Internet radiowy Fiberlink :arrow_right: Ubiquiti airGrid M5HP :arrow_right: (POE) switching mode power supply (LAN):arrow_right: (LAN) Sagemcom f@st 2704 TP : Sagemcom służył do obsługi WiFi oraz poprzez LAN podłączony by PC oraz SmartTV. Sagemcom to była pozostałość po Internecie stacjonarnym Orange i został wykorzystany przy podłączaniu internetu radiowego Fiberlink.
W tym układzie pojawiał się problem przy jednoczesnym połączeniu WiFi 4 telefonów i PC poprzez LAN. Postanowiłem spróbować zastąpić Sagemcom udostępnionym mi TP-Link Archer C20 by sprawdzić czy przy innym routerze będzie lepiej. Podłączyłem zatem:
Internet radiowy Fiberlink :arrow_right: Ubiquiti airGrid M5HP :arrow_right: (POE) switching mode power supply (LAN):arrow_right: (WAN) TP-Link Archer C20
Do 2 gniazd LAN połączyłem PC i SmartTV, oraz 4 telefony WiFi. Przy dodaniu nastepnego WiFi (laptop) PC nie był już w stanie się połączyć z routerem. Czyli nie było różnicy względem starego połączenia z Sagemcom. Zacząłem więc się zastanawiać czy jednak nie powinienem zmienić ustawienia Archer C20.

O ile C20 to dość prosty i tani router, o tyle obsłuży spokojnie kilka tysięcy sesji TCP/IP (to nie jest za wiele - jedna karta w przeglądarce potrafi otworzyć 10 połączeń przy ładowaniu strony) oraz kilkadziesiąt urządzeń.

Brakuje wyjaśnienia co oznacza:

To znaczy nie dało się podłączyć przez WiFi (złe hasło itd) czy jakoś inaczej się to objawiało? A jak to urządzenie (o ile to możliwe) podłączyłeś tez kablowo było to samo?

Zwróciłbym uwagę na coś innego:
limit urządzeń był podobny w obu przypadkach (sagemcom i TP-Link) - może to jednak problem z operatorem? A może w twojej sieci coś jest takiego, co powoduje problem? Np. próbujesz podłączyć urządzenie typu "agn" a w sieci wymusiłeś tylko sygnał "ac" i/lub szyfrowanie WPA-PSK2, a urządzenie obsługuje tylko TKIP?
Zawsze "zdycha" ostatnie urządzenie, czy to samo urządzenie?

W kwestii C20 to tak, może działać jak głupi Access Point, tyle, że sprzęt operatora musi przydzielać IPki (mieć serwer DHCP i funkcje routera lokalnego).

Nie udało się połączyć, to znaczy: mając połączone z siecią WiFi 4 telefony i PC na przewodzie LAN, laptop łączy się poprzez WiFi z komunikatem "połączono, brak internetu". Wtedy pozostaje podłączenie laptopa poprzez LAN podebrany ze SmartTV. Zazwyczaj przynosi to pozytywny skutek.
Podobnie jest też gdy: połączone z siecią WiFi są 4 telefony, laptop połączony poprzez WiFi i próbujemy połączyć z internetem PC poprzez LAN. W tej sytuacji na PCcie jest komunikat "połączono, brak internetu". Nawet jeśli próbuje wtedy użyć WiFi dla komputera, to komunikat jest identyczny.

Wygląda to tak, jakby zdychalo ostatnie urządzenie, ale jest to tylko PC, laptop lub rzadziej Tv.

  1. Przywróć ustawienia fabryczne C20
  2. Sprawdź IP jakie dostało to "problematyczne" urządzenie
  3. Sprawdź zakres adresów IP serwera DHCP - wątpię, żeby było tam mniej, niż 100 adresów.
  1. Przywrócone
  2. PC ma IP 192.168.0.106 połączenie LAN
    Laptop 192.168.0.109 połączenie WiFi
  3. Zakres DHPC
    192.168.0.100
    192.168.0.199

No to technicznie adresy IP dostanie 100 urządzeń (od 100 do 199 włącznie).
Urządzenie, które nie ma dostępu do sieci ma dobry adres z tej puli?

W tym momencie jest tak, że wszystkie urządzenia są połączone. Nawet te, które są tymi problemowymi. Każde ma IP z puli tych dostępnych od DHPC. Niestety nie pamiętam, co było napisane przy IP podczas braku internetu - taka sytuacja była podczas weekendu, gdy z kanału WiFi dla Gości korzystały 2 dodatkowe telefony.

Potrzebna informacja, czy to IP nie dostały prawidłowego, czy coś innego. Wtedy będzie można dalej próbować diagnozować mając "problem w ręku".
Warto też wtedy zajrzeć do loga/dziennika systemowego.

Jeśli dobrze zrozumialem, to najlepiej zaobserwować ewentualność nieprawidłowość przyznania IP podczas tegoż zdarzenia. Później, na przykład dziś tego już nie sprawdzę. Dobrze zrozumiałem?
Ewentualny log systemu, mogę sprawdzić, ale dopiero po 22, po powrocie z pracy.

No generalnie problemy analizuje się podczas ich występowania. Potem najwyżej można diagnozować jak masz dobre logi zdarzeń po obu stronach, a w Windows i w routerze z tym jest słabo, do tego w routerze znikają po przekroczeniu pewniej długości oraz po każdym resecie.

Nie pozostaje mi nic innego, jak próba sztucznie stworzenia takiej sytuacji, czyli połączenia maksymalnej liczby urządzeń do sieci i wnikliwa obserwację.
To, co spróbowałem zrobić, to połączyć się, poprzez 192.168.1.20, z AirGrid M5HP i sprawdzić dostępne tam ustawienia. W tym celu połączyłem laptop, pomijając router C20, z airGrid. Niestety nie udało mi się połączenie ze wspomnianym adresem, a nawet z innymi przypisanymi AirGrid.
Jedno co zauważyłem, to iż nazwa sieci zmieniła się na Sagem_4ef. Sprawdziłem w internecie taka nazwa jest nadawana przez router Sagemcom. Jak to możliwe, skoro od soboty nie używam tego routera.
Po podłączeniu routera C20 wskoczyła już nazwa TP-Link.
Nie wiem czy to coś istotnego dla mojego problemu.

Co do AirGrid to to chyba sprzęt dostawcy? ten z pewnością blokuje dostęp do urządzeń abonenckich, aby uniknąć problemów ze zmianami w konfiguracji.
Co do nazwy sieci - po odłączeniu C20 coś taką nazwę generuje - nie wiem co, może sąsiedzi? :slight_smile: za mało informacji, żeby cokolwiek wyjaśnić.
No chyba, że mówisz o sieci lokalnej i nazwach domenowych/grupowych, to operator mógł taką ustawić dla zgodności z poprzednim ustawieniem sieci, albo Windows zapamiętał MAC adres i skojarzył go ze stara nazwą sieci WiFi.

Po krótkiej przerwie witam ponownie. Miałem już napisać, że problemowa sytuacja nie ma już miejsca, jednak już jest. Niespodziewanie PC utracił połączenie z Internetem poprzez LAN, próba połączenia PC poprzez WiFi też nie udana - komunikat "nie można się połączyć z tą siecią".
Oto co wyszło mi przy użyciu ipconfig:

oraz po użyciu ipconfig/all:

Ps. Dorzucę jeszcze taki komunikat:

Obecnie już działa bez zarzutu. Dla pewności zaktualizowałem sterownik karty sieciowej PCta oraz wyłączyłem oszczędzanie energii tejże karty sieciowej.

Ja bym ewentualnie wyłączył IPv6, ale akurat pula fe80 nie powinna mieć istotnego wpływu.
Zrobiłbym jeszcze
ping 192.168.0.1
jak pojawi się problem, a przede wszystkim zajrzał do logów routera.
Na razie to wygląda dziwnie - brak dostępu mimo dostarczenia adresu IP.

Na chwilę obecną, gdy za kilka minut dołączam do wywiadówki on - line, mam spory problem z łącznością. Przesyłam log, ale nie wiem czy o taki chodzilo
log (1).txt (31,9 KB)

Tak, o ten log chodziło.

  1. Twój operator jest bardzo wesoły, że daje adres IP na całe 10 minut i żąda odświeżenia po tym czasie. Ale działa.
  2. Nie ma błędów DHCP w tym logu, wszystkie maszyny dostają IP jak trzeba.
    Ogólnie jest OK, tu nic się nie dzieje.

Choć niepokojące jest to, że adresy IP operatora są z podobnej puli co twoja wewnętrzna: 192.168.x.x. jeżeli wszędzie są użyte maski 255.255.255.0 to jest OK. Ale jeżeli w którejś z podsieci (u operatora lub u ciebie) maska to 255.255.0.0 to może być bardzo losowy problem.
Ja bym proponował na wszelki wypadek pulę domową ustawić na 10.0.0.x