Odblokowanie portu

Witam,
mam router Tp-Link MR3420 V2 z softem Gargoyle 1.6.2.2 oraz modem usb Huawei E3372 z HiLink. Dostawcą usługi jest Play.
Nie mogę odblokować portu dla BitComet. Przeczytałem kilka postów na tym jak i innych forach odnośnie konfiguracji i nadal lipa. BitComet daje informacje o zablokowanym porcie. Nie jestem w tych sprawach biegły, więc mógłby mi ktoś tak łopatologicznie wytłumaczyć jak to zrobić?
Próbowałem w ustawieniach routera - zakładka firewall - przekierowania portu z wan do lan.
W polu "protokół" zaznaczałem po kolei wszystko czyli "oba", TCP, UDP w polu nr portu wpisywałem port nasłuchu z BitCometa a w polu do IP wklepywałem swój nr IP. Po zaakceptowaniu nadal to samo.
Jest tam jeszcze opcja DMZ o której wiele się nie dowiedziałem oraz opcja, której zaznaczenie jest nieaktywne: włącz usługę UPnP / NAT-PMP.
Wiem, że to ostatnie to automatyczna konfiguracja routera na przekierowania portów. Według mnie to powinno załatwić sprawę ale nie mogę tego aktywować.
Bardzo proszę o poradę.

Zwykłe usługi dostępu do internetu 3G/4G mają zablokowany dostęp z zewnątrz. Twoje przekierowanie czy DMZ nic nie daje.

Czyli mam rozumieć, że konfigurację przeprowadziłem prawidłowo? A Play i tak blokuje celem zmniejszenie obciążenia sieci.

Tego to nie wiem bo nie widzę tego jakie masz IP na komputerze i jak skonfigurowałeś router. Zresztą nie ma to znaczenia bo i tak nie zadziała w tej usłudze dostępu do internetu.

A Play i tak blokuje celem zmniejszenie obciążenia sieci.
Oficjalny powód to bezpieczeństwo klienta.

Dzięki za szybką odpowiedź.