Nowy TD-W8960N v7 zawiesza się raz na dobę przy resecie IP


#1

Jak w temacie, nowy W8960N V7, najnowsze fabryczne oprogramowanie.
Używany z neostradą orange "do 20mbps". Raz na dobę następuje standardowe rozłączenie i zmiana ip, i wtedy router się zawiesza (kontrolki palą się tak samo jak podczas normalnej pracy). Nowe połączenie nie jest nawiązywane, nie da się wejść na router w ustawienia. Pomaga tylko reset przyciskiem power, wtedy router się restartuje i łączy, wszystko działa do następnej zmiany ip.
Jeżeli np. wyjmę wtyczkę z kablem telefonicznym w czasie gdy router działa, wtedy się nie zawiesza, podłączam wtyczkę i nawiązuje połączenie normalnie. Zawieszanie następuje tylko podczas tego cyklicznego restartu które wymusza operator.
Pod router połączone są 2 komputery przez LAN i telewizor wifi. Z tego co zaobserwowałem ruch sieciowy nie ma wpływu na to zawieszanie, nawet jak wszystko jest wyłączone, router potrafi się zawiesić.

Mam jakieś 2 stare routery linksysa, z którymi były inne problemy (utrata parametrów ze starości), ale nie zawieszają się przy zmianie ip tak jak ten W8960N.


(Jakub Danecki) #2

Spróbuj prześledzić co dzieje się w momencie resetu - od tego są logi, tylko trzeba je obserwować - mieć połączenie z interfejsem routera i odświeżać.
To może być też koincydencja i po prostu zawiesza się router mniej więcej w momencie resetu IP (czyli co 24) z innego powodu.
Propozycja - restart następuje dokładnie po 24h od ostatniego nawiązania połączenia. Zrób np. tak:

  1. Zresetuj router o 12:00 w dzień.
  2. Wyjmij kabel od sieci telefonicznej i podłącz ponownie o 20:00.
  3. Wyjmij kabel od sieci telefonicznej i podłącz ponownie o 10:00.
    Jak router zawiesi się o 12:00 - to nie jest związane z resetem ADSL
    Jak router zawiesi się o 18:00 - to może być związane z ADSL
    Jak router zawiesi się o 20:00 - to to nie ma sensu :slight_smile:

#3

Ten reset nie jest dokładnie co 24h, to się przesuwa w czasie. Np. 2 tygodnie temu reset następował o około 11, a teraz już 12:40.
Nie wiem czy jest to związane tylko i wyłącznie z tym resetem ip, bo innych rozłączeń połączenia nie ma, poza tym jak wyjmę kabel (wtedy się nie zawiesza).

Co do logów, chodzi o Management->System log? Jak ustawić te opcje Log level i display level? Bo to co do tej pory tam się wyświetlało to data jest 01 January wszystkie wpisy, więc chyba coś nie tak.

Wczoraj mniej więcej o godzinie resetu nastąpiło rozłączenie na jakieś 60s, i router połączył się ponownie, nie było zawieszenia. Ale dzisiaj już niestety zwis o tej porze.


(Heinz) #4

Ja bym starał się reklamować ten router. Jego zachowanie nie jest normalne. Samo zawieszenie się nie powinno występować.
Jeśli masz paragon to udaj się do sklepu gdzie go kupiłeś niech go wymienią.


(Jakub Danecki) #5

No to przy tak losowym zachowaniu to ja bym faktycznie skłaniał się ku wymianie - router ma działać niezawodnie out-of-the-box a nie robić takie numery.

Co do daty w logu - ustawia się właściwa po uzyskaniu dostępu do internetu przez router - wtedy następuje synchronizacja zegara z internetu.