Mr3420 v2, modem MF823 (LTE) i Gargoyle PL - zrywanie połączeń

Witajcie,
walczę już od dawna z powyższą konfiguracją w domu MR3420 v2, modem z Play MF823 (USB, LTE), początkowo z oryginalnym firmwarem.
Mam kilka problemów.
A. Zrywanie połączenia przez ruter - nawet nie WAN ale i wireless LAN:

  1. to losowe zrywanie połączenia - po poszukiwaniach w sieci znalazłem info o zasilaniu modemu (aktywny hub) i przedłużce. Zastosowałem jedno i drugie i nie widzę zmiany niestety.
  2. w międzyczasie podłączyłem jeszcze NASa i odkryłem, że ruter zrywa połączenie, gdy próbuję bezprzewodowo przesłać większy wolumen danych po sieci wewnętrznej. Odłączenie modemu nic nie zmiania. Firmawre (TPLINK, Gargoyle) również nie robi różnicy - połączenie jest zrywane.
    2.a. Co ciekawe mniejszy ruter TPLINK MR3020 radzi sobie z tym zadaniem.
  3. powyższe sprawiło, że pomyślałem, że może sam ruter dostaje ze swojego standardowego zasilacza za mało prądu i wysyłka większej liczby plików na raz powoduje dla niego takie obciążenie, że sobie nie radzi? Podłączyłem zasilacz 1.5A, ale test na Gargoylu również nie przeszedł.

Pytanie: czy ktoś z Was doświadczył problemu? Może pomóc go rozwiązać? Albo wcześniej - zdiagnozować?

Zastanawiam się nad reklamacją. Tylko z tym z kolei są dwa problemy:
i. chyba nie mam rachunku ( :wink: )
ii. nie rozwiązuje mi to problemu łączności w domu :frowning:
B. Jak zainstalować MF823 w Gargoyle 1.6.2.2 (r42647), by obsy. Ten modem nie jest widziany, a np inny (ale 3G, nie 4G) - jak najbardziej działa.

pozdrawiam,
sbochnak