Modem TC7200 i TP-LINK Archer c50 nie łączą się


(sim1982) #1

Witam.
Mam problem z połączeniem modemu UPC Technicolor TC7200 z ruterem TP-LINK Archer c50.
Po podłączeniu rutera (gniazdo WLAN w ruterze) wygląda, że wszystko jest ok, a po kilku sekundach zrywa mi połączenie z internetem, modem się restartuje i tak non stop. Podejrzewam, że może to mieć związek z adresami jakie są ustawione w LAN modemu i rutera. Czy ma ktoś z Was takie zestawienie sprzętowe i może podpowiedzieć mi co, jak i gdzie ustawić? Ps. Na moim starym D-LINK u wszystko działa bez zarzutów (no po za zasięgiem, dlatego zmieniłem ruter). Z góry dzięki za pomoc.


(Marcin) #2

Zmień adres IP na TP-linku na 192.168.100.1 - daj znać czy coś się zmieniło.


(sim1982) #3

Niestety, ale nic to nie dało, zmieniłem w ruterze adres LAN na 192.168.100.1 maska 255.255.255.0 - efekt modem zablokowany i brak internetu (po zmianie dla wszystkiego zrobiłem restart modemu, rutera i karty sieciowej w komputerze) Na razie nie korzystam z wifi tylko wszystko robię po kablu ({modem - ruter RJ-45} - {ruter - komputer RJ-45}). Jakieś inne pomysły gdzie może być problem?


(Marcin) #4

Pokaż zakładkę STATUS z TP-linka


(sim1982) #5

To lecimy

  1. obraz to status TP-LINKA z adresem LAN 192.168.100.1 (internetu brak)
  2. obraz z adresem LAN 192.168.1.1 (internetu brak)
    a 3 to konfiguracja na moim starym ruterze DI-524, co ciekawe nie mam tu problemu z przydzielonym adresem LAN 192.168.0.1(standardowo, tu nic w adresach nie musiałem nigdy zmieniać, poza innymi ustawieniami w stylu hasło, kanał itp.)


(Marcin) #6

Przy adresie 192.168.100.1 nadal masz problem z dostępem do internetu?


(sim1982) #7

Tak. Internetu brak, szczerze to już zaczyna mi chodzić po głowie, czy ruter nie jest uszkodzony i czy nie oddać go do serwisu na gwarancję :frowning:


(Marcin) #8

W konfiguracji wygląda wszystko poprawnie, dostajesz adres na WAN-a z modemu.
Będąc podłączony do TP-linka a WAN do modemu dostawcy sprawdź polecenie w cmd:

ping 192.168.100.1 
ping 8.8.8.8 
ping wp.pl 

Napisz które odpowiadają a które nie


(sim1982) #9

Wynik jest taki (to z terminala linuxa):

sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping 192.168.100.1
PING 192.168.100.1 (192.168.100.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=5.04 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=4.60 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=2.96 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=2.02 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=4.30 ms
^C

 192.168.100.1 ping statistics 

5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4003ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.021/3.787/5.047/1.125 ms
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
^C

 8.8.8.8 ping statistics 

30 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 29232ms
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping www.wp.pl
ping: unknown host www.wp.pl
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping wp.pl
ping: unknown host wp.pl

(szopen) #10

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
dla WAN TP-Linka proponuję ustawić MAC:
00:1B:11:F4:2A:73

natomiast IP dla LAN 192.168.100.1 powinno być OK (nie należy tylko ustawiać LAN na 192.168.0.1)


(Marcin) #11

Podłączając komputer bezpośrednio do modemu dostawcy (bez TP-Linka ) masz dostęp do internetu?

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
Właśnie do tego zmierzam :)

(sim1982) #12

Po wklepaniu MAC-adresu 00:1B:11:F4:2A:73 nic się nie zmieniło (próbowałem przy ustawieniu LAN na 192.168.100.1 i 192.168.1.1), dalej nie miałem internetu, a modem po jakimś czasie się zrestartował.


(sim1982) #13

[quote="Marcin, post:11, topic:9425"]Podłączając komputer bezpośrednio do modemu dostawcy (bez TP-Linka ) masz dostęp do internetu?

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
Właśnie do tego zmierzam :)[/quote] Dostęp do internetu mam, bo właśnie " za pomocą tego modemu piszę te wszystkie posty" ;). Bez różnicy czy podłączam się bezpośrednio do modemu czy za pośrednictwem mojego starego rutera dlinka, wszystko działa bez zarzutów, tylko po podłączeniu TPlinka nic nie działa.

(jimasek) #14

No to wygląda na uszkodzony router. Pozostaje oddać na gwarancję


(sim1982) #15

Ostatnie wieści z "placu boju". Wygląda na to, że coś się pokopało w oprogramowaniu rutera. Wszedłem na stronę producenta, zaciągnąłem aktualizacje firmware, zainstalowałem i o dziwo ruter "wstał" i przestał się "gryźć" z modemem. Teraz konfiguracja wygląda tak (bez mojej ingerencji w MAC adresy i IP LAN-u). Po testuję kilka dni i zobaczymy czy nic się nie będzie działo.


(jimasek) #16

Robiłeś wcześniej jakąś aktualizację?


(sim1982) #17

[quote="jimasek, post:16, topic:9425"]Robiłeś wcześniej jakąś aktualizację?[/quote] Tak, i po mimo, że aktualizację pobrałem ze strony producenta, chyba coś poszło nie tak i stąd te problemy. Jak na razie (odpukać)wszystko działa.


(Marcin) #18

Aktualizacja była wykonywana kablowo czy bezprzewodowo?


(sim1982) #19

[quote="Marcin, post:18, topic:9425"]Aktualizacja była wykonywana kablowo czy bezprzewodowo?[/quote]Teraz po kablu, wcześniej też, nie odważył bym się wgrywać nowego firmware rutera przez wifi :smiley: