Modem TC7200 i TP-LINK Archer c50 nie łączą się

Witam.
Mam problem z połączeniem modemu UPC Technicolor TC7200 z ruterem TP-LINK Archer c50.
Po podłączeniu rutera (gniazdo WLAN w ruterze) wygląda, że wszystko jest ok, a po kilku sekundach zrywa mi połączenie z internetem, modem się restartuje i tak non stop. Podejrzewam, że może to mieć związek z adresami jakie są ustawione w LAN modemu i rutera. Czy ma ktoś z Was takie zestawienie sprzętowe i może podpowiedzieć mi co, jak i gdzie ustawić? Ps. Na moim starym D-LINK u wszystko działa bez zarzutów (no po za zasięgiem, dlatego zmieniłem ruter). Z góry dzięki za pomoc.

Zmień adres IP na TP-linku na 192.168.100.1 - daj znać czy coś się zmieniło.

Niestety, ale nic to nie dało, zmieniłem w ruterze adres LAN na 192.168.100.1 maska 255.255.255.0 - efekt modem zablokowany i brak internetu (po zmianie dla wszystkiego zrobiłem restart modemu, rutera i karty sieciowej w komputerze) Na razie nie korzystam z wifi tylko wszystko robię po kablu ({modem - ruter RJ-45} - {ruter - komputer RJ-45}). Jakieś inne pomysły gdzie może być problem?

Pokaż zakładkę STATUS z TP-linka

To lecimy

  1. obraz to status TP-LINKA z adresem LAN 192.168.100.1 (internetu brak)
  2. obraz z adresem LAN 192.168.1.1 (internetu brak)
    a 3 to konfiguracja na moim starym ruterze DI-524, co ciekawe nie mam tu problemu z przydzielonym adresem LAN 192.168.0.1(standardowo, tu nic w adresach nie musiałem nigdy zmieniać, poza innymi ustawieniami w stylu hasło, kanał itp.)

Przy adresie 192.168.100.1 nadal masz problem z dostępem do internetu?

Tak. Internetu brak, szczerze to już zaczyna mi chodzić po głowie, czy ruter nie jest uszkodzony i czy nie oddać go do serwisu na gwarancję :frowning:

W konfiguracji wygląda wszystko poprawnie, dostajesz adres na WAN-a z modemu.
Będąc podłączony do TP-linka a WAN do modemu dostawcy sprawdź polecenie w cmd:

ping 192.168.100.1 
ping 8.8.8.8 
ping wp.pl 

Napisz które odpowiadają a które nie

Wynik jest taki (to z terminala linuxa):

sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping 192.168.100.1
PING 192.168.100.1 (192.168.100.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=5.04 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=4.60 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=2.96 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=2.02 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=4.30 ms
^C

 192.168.100.1 ping statistics 

5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4003ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.021/3.787/5.047/1.125 ms
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
^C

 8.8.8.8 ping statistics 

30 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 29232ms
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping www.wp.pl
ping: unknown host www.wp.pl
sebastian@sebastian-To-be-filled-by-O-E-M ~ $ ping wp.pl
ping: unknown host wp.pl

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
dla WAN TP-Linka proponuję ustawić MAC:
00:1B:11:F4:2A:73

natomiast IP dla LAN 192.168.100.1 powinno być OK (nie należy tylko ustawiać LAN na 192.168.0.1)

Podłączając komputer bezpośrednio do modemu dostawcy (bez TP-Linka ) masz dostęp do internetu?

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
Właśnie do tego zmierzam :)

Po wklepaniu MAC-adresu 00:1B:11:F4:2A:73 nic się nie zmieniło (próbowałem przy ustawieniu LAN na 192.168.100.1 i 192.168.1.1), dalej nie miałem internetu, a modem po jakimś czasie się zrestartował.

[quote="Marcin, post:11, topic:9425"]Podłączając komputer bezpośrednio do modemu dostawcy (bez TP-Linka ) masz dostęp do internetu?

wydaje mi się, że zostało to przeoczone jedno z istotnych ustawień - klonowanie MAC-adresu
Właśnie do tego zmierzam :)[/quote] Dostęp do internetu mam, bo właśnie " za pomocą tego modemu piszę te wszystkie posty" ;). Bez różnicy czy podłączam się bezpośrednio do modemu czy za pośrednictwem mojego starego rutera dlinka, wszystko działa bez zarzutów, tylko po podłączeniu TPlinka nic nie działa.

No to wygląda na uszkodzony router. Pozostaje oddać na gwarancję

Ostatnie wieści z "placu boju". Wygląda na to, że coś się pokopało w oprogramowaniu rutera. Wszedłem na stronę producenta, zaciągnąłem aktualizacje firmware, zainstalowałem i o dziwo ruter "wstał" i przestał się "gryźć" z modemem. Teraz konfiguracja wygląda tak (bez mojej ingerencji w MAC adresy i IP LAN-u). Po testuję kilka dni i zobaczymy czy nic się nie będzie działo.

Robiłeś wcześniej jakąś aktualizację?

[quote="jimasek, post:16, topic:9425"]Robiłeś wcześniej jakąś aktualizację?[/quote] Tak, i po mimo, że aktualizację pobrałem ze strony producenta, chyba coś poszło nie tak i stąd te problemy. Jak na razie (odpukać)wszystko działa.

Aktualizacja była wykonywana kablowo czy bezprzewodowo?

[quote="Marcin, post:18, topic:9425"]Aktualizacja była wykonywana kablowo czy bezprzewodowo?[/quote]Teraz po kablu, wcześniej też, nie odważył bym się wgrywać nowego firmware rutera przez wifi :smiley: