Model AR-904mp z Dialogu + TL-WR740N w roli AP

Witam, dzień dobry, cześć i czołem!
Chciałbym prosić o rade lub pomoc. Moja luba w domu posiada Dialog z TV. Od nich dostała modem model AR-904mp do którego podłączony został dekoder oraz internet poprzez zwyczajny RJ45. Problem powstał w momencie kiedy kabel łączący modem z komputerem został zniszczony. Luba podjęła decyzję o kupnie routera (z myślą o sieci WiFi), znajomi polecili mi TP-Linka model TL-WR740N oraz jego podłączenie do obecnego modemu, który jest wymagany do odbioru telewizji z Dialogu.
Po podłączeniu według instrukcji wszystko hulało do momentu restartu komputera. Karta WiFi wykrywa router i stworzoną sieć, łączy się z nim jednak nie ma dostępu do internetu. Skonfigurowany został na PPPoE. Za chwilę wrzucę zdjęcia obecnych ustawień TP-Linka. Ogólnie mam wrażenie, że TP-Link nie może się w pewnym sensie dogadać z modemem (blokują się? nie może pobrać danych?). Jestem zielony w takie konstrukcje więc tym bardziej proszę was o pomoc :frowning:

Jeżeli dostęp do internetu masz skonfigurowany na asmax-ie to WR740N ustaw jako AP -

Ok. Wydrukuje sobie ten poradnik i jutro się tym zajmę - Jak coś nie dam sobie rady, będę pisał :slight_smile:

Jedna ważna sprawa w jakim trybie pracuje Asmax? Czy jak podłączysz komputer bezpośrednio do Asmax-a to masz dostęp do internetu czy musisz tworzyć połączenie szerokopasmowe na komputerze?

Na świeżej Windzie trzeba stawiać nowe połączenie szerokopasmowe. Jak już się stworzy to łączy automatycznie

Ok ale to zmienia postać rzeczy. Konfiguracja tak jak masz PPPoE i łączysz Asmax-a do portu WAN routera. Zmień jeszcze adres na TP-linku dla pewności na 192.168.100.1 i takiego używaj do logowania się na routera. Oczywiście ważne jest wpisanie do konfiguracji PPPoE loginu i hasła od dostawcy tak jak wpisujesz to w połączeniu szerokopasmowym.

Czyli konfiguracja jak w linku który podałeś (stworzenie AP) + zmiana ip TP-linka powinna pomóc