Mam problem z siecią od sąsiada

Na wstępie dodam że jestem samoukiem googlowym więc prosił bym o wyrozumiałość
Mój sąsiad mieszka 200 metrów ode mnie i ma router w oknie z neostradą 1gb , bez żadnej anteny nadawczej . Pierwszy router miałem wcześniej na parapecie na oknie , ale zaczęło ciągle mulić choć wcześniej chodziło dobrze , odbierał wifi od sąsiada i przekazywał dalej na dom .
Postanowiłem zrobić to na dwóch routerach .
Więc pierwszy router dałem na strych i podpiąłem antenę panelową , bo miałem starą od wcześniejszego dostawcy internetowego radiowego .
Myślałem że sygnał się poprawi ale jest taki sam 47 % a kiedyś na parapecie miałem sam router na dwóch zwykłych antenach nawet 57% siły sygnału miałem

Dalej drugi router podpiąłem w domu ze strychu od pierwszego routera skrętką , i po długim motaniu się jakoś zaczęło działać , choć troche mulasto ten internet chodzi , nie wiem czy ta antena jest dobra , i czy dobrze skonfigurowałem ?

Na koniec zrobiłem test prędkości i jest taki ...

Co radzicie , bo teraz to chodzi , ale jak krew z nosa .

Co radzicie , bo teraz to chodzi , ale jak krew z nosa .
Zastosowanie dedykowanych urządzeń w obudowach CPE (zewnętrznych) - https://tplinkforum.pl/t/przykladowa-koncepcja-zewnetrznego-mostu-bezprzewodowego/5423 Przy rozwiązaniach "parapetowych" sam widzisz co się dzieje. Polecam TP-link lub Ubiquiti.

Dziękuje za szybką pomoc i odpowiedź , ale sąsiad się nie zgodzi na antenę nadawczą , bo ma świeżo pomalowany dom i jedyne na co mi pozwala to korzystanie z jego sieci wifi .
Może ta antena jest do kitu i coś innego powinienem zastosować ?

Do "kitu" jest już to że sąsiad ma antenę dookólna i to wewnątrz budynku.

No tak widz to choć wcześniej chodziło to nieźle . A tą konfiguracje dobrze zrobiłem na chłopski rozum ?