Który router wybrać TL-WR1043ND czy TL-WDR3600

Witam
Zastanawiam się nad wymianą routera na jeden z wymienionych w tytule. Na chwilę obecną do routera na USB chce aby był podpięty dysk a najlepiej dwa. Jeden jako backup a drugi na pliki do media serwera. Testuje właśnie model 1043 i o ile backup działa ok to z media serwerem jest problem. Mój TV (samsung 46f6650) widzi media serwer ale nie widzi plików. Dysk jest sformatowany pod NTFS i tu jest problem. Jeżeli sformatuje na FAT to TV widzi pliki. Takie rozwiązanie jednak nie wchodzi w grę bo pliki z filmami mam po 8 lub 13GB a takich na facie nie da się zapisać. Czytałem, że można wgrać nie oryginalny soft. Niestety nie mam dużego doświadczenia w tym temacie a nie chciał był popsuć nowego routera. Czy jest jakiś sposób aby zrobić to bez zmiany softu ? Jeżeli nie to który z nich jest lepszy do takich rzeczy ? Proszę o pomoc w sprawie.

Sprawdź w specyfikacji TV jakie dokładnie pliki obsługuje.

Pliki w sumie nie mają znaczenia. Nie widzi żadnych które obsługuje (JPG, MP3, AVI itp.) Widzi pliki podpięte na dysku (NTFS) pod TV. Te same pliki widzi połączę pod media serwer ale tylko jak dysk jest pod FAT. Jak podłączę się Windows media playerem pod media serwer to widzi wszystkie pliki (zarówno na FAT jak i NTFS)

Niestety serwer mulimedialny na TP-linkach nie jest jeszcze dopracowany na tyle aby nazwać go uniwersalnym i wiele telewizorów ma z tym problem. Bierze się to z tego że standard DLNA nie jest w żaden sposób unifikowany i każdy producent TV stosuje swoje protokoły audio/video (kodowanie).

A czy zmiana softu na ddwrt lub coś podobnego da rade czy mimo wszystko problem zostanie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. Wszystko zależy od TV i jego parametrów. Niektórzy mówią że dd-wrt lepiej sprawuje się w tej kwestii.