Witam Posiadam ruter firmy tb-link model TD-W8970 internet orange(neostrada).
Problem polega na tym że ostatnio zakupiłem sobie Power linki firmy Fritz model: 540E tylko jest problem że zawieszają się i na moim komputerku podłączony bezpośrednio do rutera wyskakuje komunikat
"Konflikt adresów IP" i zawiesza się cała sieć domowa, jak odłączę power linki internet wraca i jest wszytko ok, ale jak podłącze s powrotem power linki wywala błąd.
Trochę poczytałem i trzeba zmienić IP tylko nie wiem czy rutera np: 192.168.1.1 na jakiś inny ? niżej screeny dodam że te power linki są 2 i każdy na swój adres mac:
Dodam jeszcze to zdjęcie dodam że na odczycie nie na podłączonych powerlinków:
Dodam też że w instrukcji Fritz pisze żeby połączyć się z konsolą konfiguracyjną trzeba wpisać 192.168.178.2 a ja mogę łączyć się tylko przez 192.168.1.102 i chyba inne urządzenie w domu na też 192.168.1.102 i wywala się sieć jak podłącze powerlinka, ale to tylko moje podejrzenie i nie wiem za bardzo co zmienić czy zakres puli IP w ruterku itp czy coś innego.
Mam ruter + switcha Tb-linka + power linka Fritz zestaw i tak podła-czan kablem 1 pawer linka pod switcha i do gniazdka a drugiego w innym pokoju do gniazdka żeby przez instalacje elektryczną szedł internet .
Ale jak podłącze w 2 pokoju pawer linka działa wszytko ładnie ale po 1 minucie internet się zawiesza i w całym domu brak internetu. A system na komputerze w 1 pokoju gdzie komputer jest podpięty kablem bezpośrednio do rutera zwraca błąd że jest konflikt IP :(.
Jak odłączę power linka cała sieć w domu działa ok.
Dodam że mam trochę urządzeń podłączonych do sieci tak: 1 komputer PC kabelek + 1 komputer PC przez Wi-FI+ TV po kabelku + dekoder po kabelku + NAS SERWER po kabelku+ 2 telefony przez Wi-Fi + Laptop Wi-Fi + (doszły by powerlinki). Dodam że obecnie power link działa w trybie mostka sieci bezprzewodowej ale na też tryb LAn po kabelku elektryczny internet ale tak i tak zawiesza się sieć w domu po podłączeniu..
Proszę o pomoc i jeśli trzeba mogę dodać więcej info co trzeba.
z tego co widać problem leży prawdopodobnie w tym, że masz statycznie ustawiony adres IP na 192.168.1.1 dla karty WiFi jednego z komputerów (oczywiście nie wykluczam innych problemów, ale ten się rzuca w oczy)
powinieneś podać konfiguracje pozostałych urządzeń
Na wszystkich komputerach w sieci jest ustawione automatyczne pobieranie adresu IP.
Jeśli chcesz jakieś dodatkowe informacje pisz to wstawię lub TeamViewer 11
Zmieniłem IP fritza i działa ale w któryś monecie spada prędkość internetu do zera i muszę robić restart fritza na innych urządzeniach internet jest cały czas.
No to masz problem z tymi transmiterami. Niestety nie znam ich więc trudno coś więcej powiedzieć. Spróbuj jeszcze sprawdzić czy dostępna jest jakaś aktualizacja dla tych urządzeń na stronie producenta.
To zrób te adresy powyżej 192.168.1.199 na PLC, Dopisz też do DHCP TP-linka jakieś DNS-y a nie same zera. Jeżeli to neostrada to 194.204.159.1 i 194.204.152.34