Konfiguracja WDS na tplinku

Witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie czy WDS zadziała mi między WAG200 a TPlink WR740 którego planuje zakupić aby powiększyć zasięg w mieszkaniu z tego Linksysa? Mam też pytanie czy WDS w TPlinku pozwala na korzystanie z połączenia kablowego na routerze? Jest tam wtedy dostęp do internetu? Dzięki z góry za wszystkie porady. A jeszcze internet mam z Orange na linii telefonicznej właśnie przez tego linkysa

WAG200 jest routerem ADSL-owym i najprawdopodobnie nie wspiera WDS-a. Żeby WDS działał poprawnie musi być wspierany przez obydwa urządzenia.

Jak router polecasz do neostrady zamiast tego linksysa? Myślałem nad w8960 czy taka opcja zadziała z WR740 w konfiguracji WDS?

Zanim cokolwiek kupisz poczytaj o tym czy wspiera WDS.
http://www.tp-link.com.pl/article/?id=264

Spokojnie możesz kupować W8960N na pewno będzie współpracował z WR740N, dostęp do internetu na kablu też będziesz miał bez problemu.

Czy zna ktoś sposób na konfigurację WDS między modelami W8950ND i W8961ND ? do tej pory używałem dwóch 8950ND spiętych w WDS i wszystko ładnie chodziło.

Daj screen-a z obydwóch routerów - konfiguracja Wireless Settings. Tak na szybko trudno powiedzieć jak tam wygląda wsparcie dla WDS-a. Próbowałeś już jakiejś konfiguracji?

próbowałem już chyba wszystkiego, interfejsy do konfiguracji WDS w tych modelach są różne:
konfiguracja 8950nd - http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=326
konfiguracja 8961nd - http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=327
Pytanie czy w ogóle da się zestawić WDS między tymi modelami, spotkałem się już z przypadkiem gdzie nie było to możliwe w różnych modelach tp-linka mimo wsparcia WDS (dokładnie TD-W8961ND i TL-WR1043ND, gdzie wsparcie techniczne potwierdziło brak kompatybilności, tutaj link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1912672.html). Wysłałem pytanie do wsparcia technicznego w tej sprawie ale nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi.

Daj obrazki z twojej konfiguracji na tych routerach.

Tak tylko to było w 2011 roku.

jeżeli chodzi o podlinkowany wątek to wiem że jest z 2011 roku ale od tego czasu nic się nie zmieniło w kwestii firmware'u i obsługi WDS (chyba że nieoficjalnie bo nigdzie nie ma info na ten temat).
moja konfiguracja

głównym routerem jest 8961nd:
IP: 172.20.20.1/24
DHCP: włączone
drugi router 8950nd:
IP: 172.20.20.2/24
DHCP: wyłączone

Zrobił bym tak:
Na głównym routerze czyli W8961nd WDS mode zrobiłbym off, save i reboot routera.
Na drugim WDS-owym IP ustawione jest z poza puli DHCP pierwszego? Zrób jeszcze raz konfigurację po restarcie pierwszego przez Search połącz się z siecią z W8961ND. Wtedy spróbuj połączyć się z siecią drugiego WDS-owego. Sprawdź czy dostajesz jakąś adresację.

główny router przydziela IP w ramach DHCP w zakresie 172.20.20.10 - 172.20.20.50
proponowane zmiany niestety nic nie zmieniają, kompletny brak komunikacji z głównym routerem nawet przy ręcznym ustawieniu IP na kliencie podpiętym do drugiego routera

Czyli jak mam rozumieć po połączeniu się z siecią nie dostajesz adresacji na kartę sieciową?

Niestety nie, autokonfiguracja z puli 169, dlatego próbowałem ręcznie ustalić IP bo może był problem z DHCP ale niestety nie, po prostu połączenie mostowe WDS nie jest nawiązywane między urządzeniami.

Próbowałeś podobnej konfiguracji ale bez zabezpieczeń? Czy coś się zmienia?

Nie próbowałem ale nawet jakby to zadziałało to jest to dla mnie rozwiązanie niedopuszczalne, ponieważ dwa 8950 działały bez problemów spięte w WDS obawiam się że może być tutaj jakiś konflikt w implementacji WDS w różnych modelach routerów. Szkoda że nie ma żadnej listy kompatybilności na stronie tp-link, liczę na szybką odpowiedź z ich strony. Ostatecznie mogę wrócić do konfiguracji 2 x 8950 bo dostałem nową sztukę z serwisu (tym razem wersja sprzętowa 1.4) ale nie chcę tego robić ze względu na dobre pokrycie wifi jakie daje mi 8961 no i straciłem trochę zaufanie do 8950 ze względu na już 3 awarie (padają na zmianę na przestrzeni 2 lat). Zastanawiam się nad zakupem expandera TL-WA850RE (na 100% działa prawidłowo z 8961) do niego podłączę switch (akurat mam jeden wolny) i temat będzie załatwiony.

Nie każę ci robić tego na stałe, tylko dla testów aby zlokalizować gdzie leży problem w tym połączeniu WDS.

niestety wyłączenie/zmiana szyfrowania nic nie zmienia

Problem rozwiązałem przez zakup TL-WA850RE i wszystko działa prawidłowo. Niestety nadal nie otrzymałem informacji od wsparcia TP-link na moje zapytanie, jak będę wiedział coś więcej dam tutaj info.