Kamerka TP LINK NC220

Dla porównania zdjątko z tel :wink:

Wrzuć jeszcze jakieś screen-y z menu konfiguracyjnego :slight_smile:

W ciemności :
Rozdzielczosć 640x480

Ustawienia :

No źle nie jest ;p

również mam ten model (podziękowania dla Admina) więc wrzucam kilka realnych* fotek zrobionych przez tą kamerę,
parę słów wyjaśnienia

  1. miejsce wybrane na testy nie jest optymalne, szczególną przeszkodą są wszechobecne gałęzie, ale podobny widok mam z każdej strony
  2. użyłem funkcji detekcji dźwięku jako "wyzwalacz" (bo przez te gałęzie nie da się inaczej), ale w docelowym miejscu planuję użycie detekcji ruchu
  3. miejsce w którym jest umieszczona wyklucza użycie trybu nocnego i automatycznego, ponieważ tuż przed kamerą jest szyba i wbudowany doświetlacz oślepia kamerę - "na dzień dobry" brakuje mi możliwości wyłączania diod IR przy równoczesnym pozostawieniu opcji zmiany filtra (nie mam teraz czasu, ale przygotuję fotkę w trybie nocnym w tych warunkach)
    finalnie nie wykluczam przeróbki kamerki aby doświetlacz IR umieścić w innym miejscu a odłączyć wbudowane diody - jeśli się zdecyduję to tym napiszę, ale zależy to od wielu czynników,
  4. jakość zdjęć w trybie dziennym jest praktycznie identyczna z tym co uzyskałem na konstrukcji "home made" opartej o kamerkę na przetworniku Etron eSP268 (użyta kamerka to Esparanza/Onyx Titanium TC101), ale aby było jakieś realne porównanie muszę obie kamerki ustawić w tym samym miejscu
  • tj. takich bez żadnej obróbki graficznej - dokładnie takie jak kamera wysyła na e-mail lub jakie są zapisywane przez windowsową aplikację, ze względu na niską rozdzielczość nawet nie musiałem blurować numerów rejestracyjnych, po prostu są nieczytelne
    niestety nie dają się załączyć (mimo rozmiaru <100kB)
    @wojtek2803
    próbowałeś użyć aplikacji tpCamera ze zdalnej lokalizacji? tj. nie z wewnątrz sieci lokalnej w której jest kamera?

zdjęcia dzienne
z nieznanej przyczyny nie dają się wrzucić jako normalny załącznik - czyżby jpegi niezgodne z standartem?
poprawiłem im nagłówki, bez re-kompresji plików, nadal są "niewrzucalne"
no cóż z braku laku skonwertowałem do png nadal nie da się wrzucić?
NIE poddaję się - te png'i rzuciły mi światło na przyczynę - były nią nazwy plików, swoją drogą nagłówki są "biedne", ale z otwieraniem plików żaden program nie robi problemu

po co TYLE? - to plon z kilku dni przy różnych warunkach oświetleniowych - jak widać kamerka radzi sobie z nimi całkiem spoko

zdjęcia nocne w trybie dziennym

zdjęcia zrobione przez aplikację TP-LINK Camera Control, tu dwa słowa wyjaśnienia - zdjęcia zrobione w trakcie wichury - stąd totalna kaszana wywołana przez kompresję - jak widać aplikacja robi screenshoty ze streamu, a nie faktyczne zdjęcia - tam gdzie gałęzie "szalały" mamy kompresyjną kostkę, a nieruchomy budynek jest prawie idealny

Tak działa z każdej lokalizacji sieciowej . Płynne podglądanie obrazu na żywo działa bardzo dobrze.

dzięki za odpowiedź - sądziłem że to chwilowe problemy z serwisem czy coś w tym guście, ale skoro Tobie działa to… musi to być coś innego
no i kwestię braku działania chmury rozwiązałem banalnie prosto - wyrejestrowałem kamerę z poziomu chmurowego konta

https://www.tplinkcloud.com/index.php

i zarejestrowałem ją ponownie w chmurze używając tpCamera
przy okazji się dokopałem aż do Amazon'a (który jak rozumiem świadczy usługę chmury TP-Linkowi a raczej użytkownikom)
teraz działa całkiem poprawnie, a stabilne i bezawaryjne działanie jest to dla mnie dość istotną kwestią, bo kamerka ma być ~400km od Wrocka, więc chciałbym móc raz na ruski rok podejrzeć czy wszystko działa

ale się nagimnastykowałem z załącznikami :smiley:
pisałem wcześniej, że obrazki z nieznanej przyczyny nie dają się wrzucić jako normalny obrazek-załącznik
okazało się, że przyczyną była nazwa pliku zawierająca "fabrycznie" kropkę np.:
20160203_144757.7.jpg

a jednak "przechwaliłem przed zachodem Słońca"… jest jakaś niedoróbka, ale chwilowo nie mam już cierpliwości by z tym walczyć
po prostu raz działa raz nie

na spokojnie przeanalizowałem sytuację, sprawdziłem logi - to raczej musiał być problem z serwerami tplinkcloud,
bo jak wszystko działa OK, to nie widuję w logach czegoś takiego (to tylko mały fragment, oczywiście akurat detekcja ruchu/dźwięku jest OK, chodzi o błędy :smiley: ):

[2016-02-04/02:09:55]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 600  -R 
[2016-02-04/02:10:00]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 600  -R 
[2016-02-04/02:10:07]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 600  -R 
[2016-02-04/02:11:08]	INFO		MotionDetection Motion Detection, Get setting success.
[2016-02-04/02:13:56]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 3600 
[2016-02-04/02:13:56]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 3600 
[2016-02-04/02:14:03]	ERROR		Cloud           parse timeout value failed, source string is 3600  -R 

wcześniej obiecałem zdjęcia demonstrujące dlaczego nie można włączyć trybu nocnego gdy kamera ma przed sobą szybę - oto one:
tryb dzienny w nocy

tryb nocny czyli z włączonym doświetlaczem IR

czas na parę uaktualnień:

  1. parę dni temu (przełom marca/kwietnia 2016) wyszła nowa aktualizacja softu (do wersji 1.1.12), można ją przeprowadzić zdalnie przy pomocy smartfonowej aplikacji tpCamera
    [edit] obrazki z aktualizacji przeniosłem do wątku dotyczącego tpCamera:
  1. mimo to nie wiem czy można polecać tą aktualizację - na wersji 1.1.10 większość funkcji działała poprawnie (lub prawie-poprawnie), oto błędy zauważone w tej wersji (i chciałbym dodać, że nie chodzi tu o Prima Aprilis, mimo, że daty niektórych obrazków są z 1 kwietnia!):
    a) OSD/Timestamp działa w losowy sposób tzn. raz data i czas jest nakładana na obraz, a raz nie (przy ustawieniu z włączonym nakładaniem tekstu na obraz, co na poprzedniej wersji przydarzyło mi się raz - po załadowaniu ustawień z pliku, ale to osobna historia)
    przykład - brak OSD

b) coś co się nie zdarzało w poprzedniej wersji softu - Timestamp z danymi całkiem "z czapy" (zdjęcie jest z 30 marca 2016 18:59:08), ten błąd prawdopodobnie nie występował w sofcie 1.1.10

c) w powiadomieniach e-mail o detekcji ruchu pojawiają się po 2 pliki o tej samej nazwie! (ten błąd prawdopodobnie nie występował w sofcie 1.1.10 choć dopiero po zmianie softu zautomatyzowałem sobie obróbkę załączników i błąd wyszedł, możliwe, że wcześniej go po prostu nie zauważyłem)

miejsce montażu jest wciąż tymczasowe, choć już pod docelowym adresem, a teraz coś dla oka:
ptasia kolekcja rośnie - wątek robi się ornitologiczny :stuck_out_tongue:
to podobno kopciuszek?

kaczka?

pliszka?

oraz kilka fotek w głównie złych warunkach oświetleniowych
(wciąż nie zastosowałem doświetlenia IR czyli kamera pracuje w trybie dziennym 24h/dobę):

i dla porównania fotka z aplikacji ze streamu w niskiej rozdzielczości

  1. proponuję przenieść wątek do bardziej odpowiedniego działu (są przynajmniej 2 gdzie bardziej pasuje niż do hydeparku)
  2. "garść informacji", czyli jeden link - coś czego nie znajdziecie w oficjalnej dokumentacji, a przyda się przy integracji kamerek z tej serii z innymi systemami
    https://github.com/reald/nc220
    w bliżej nieokreślonej przyszłości (za miesiąc?) będę próbował zintegrować tą kamerkę z centralką inteligentnego domu Vera Lite
  3. w miarę wolnego czasu powymieniam też zdjęcia w poprzednich postach na (może?) bardziej interesujące, bo w końcu nazbierało mi się trochę materiału