Każdy kto rejestruje swoje konto u nas na forum internetowym przychodzi z jakimś problemem sieciowym lub komputerowym. Po to właśnie powstało i działa nasze forum. Podstawą do tego aby otrzymać satysfakcjonującą odpowiedź lub rozwiązanie swojego problemu jest jednak forma zadanego pytania. Tak więc w skrócie chciał bym przedstawić jak to powinno wyglądać i jakie informacje powinien zawierać pierwszy post (zapytanie na forum).
1.Informacja o modelu lub modelach urządzeń z jaki mamy problem lub usterkę:
PRZYKŁAD: Mam router bezprzewodowy zakupiony tydzień wcześniej a model to TP-Link TL-WR740N
2.Opisujemy dokładnie (według posiadanej wiedzy) jakim łączem internetowym dysponujemy, od jakiego dostawcy i jak dostarczone do naszego mieszkania/domu:
PRZYKŁAD: Operator to Vectra, posiadam od dostawcy modem Arris CM820, prędkość łącza to upload 4Mb/s download 40Mb/s, łącze doprowadzone jest do mieszkania kablowo (kabel koncentryczny z klatki schodowej). Przed zadaniem pytania sprawdzamy czy łącze działa stabilnie bez routera bezprzewodowego (bez TP-LINKa). Jeżeli bez TP-linka problem nadal występuje informujemy o tym dostawcę usług internetowych.
3.Opisujemy z jakim interfejsem (połączeniem) mamy problem czy chodzi nam o połączenie przewodowe / bezprzewodowe i jakie są objawy tej usterki lub problemu:
PRZYKŁAD: Mam problem z dostępem bezprzewodowym który często zrywa dostęp do internetu - tutaj dobrze jest zrobić pomiary i diagnostykę sieci (inSSIDER, ipconfig /all i pomiar prędkości łącza) i wrzucić obrazki na forum:
4.Sprawdzamy czy nasz model urządzenia posiada aktualne oprogramowanie (tzw. firmware) - robimy to na stronie producenta:
Jak określić wersję firmware'u urządzenia TP-LINK?
Najnowsze oprogramowanie sprzętowe - pobieramy zgodnie z modelem i wersją hardware (v1 itd).
Jak zaktualizować firmware bezprzewodowego routera i punktu dostępowego TP-LINK?