IPSEC VPN między dwoma ER6020 v.2

Cześć, nie mam zbyt dużego doświadczenia w konfigurowaniu VPN, więc poproszę o pomoc.
Mam dwa routery ER6020, każdy z nich za routerem Orange. Na Orange otwarte porty 500 i 4500.
TPLinki skonfigurowane tak jak poleca producent w instrukcji.
Tunel się tworzy. Routery nawet się pingują po adresie LANowym w obie strony ale nie widzę żadnych urządzeń za routerami.
Co dziwne jak zrobię ping z podsieci na drugą podsieć to czasem przestaje potem pingować same routery.
Ping WAN jest zablokowany na obu. Nie mam ustawionych routingów statycznych.

Router Responder ma włączony też L2TP. To w układzie Client-Lan działa. Z klienta widzę wszystko co chcę.

Co robię źle???
Będę wdzięczny za wakazówki :slight_smile:

Nie mam doświadczenia z tym urządzeniem, ale i tak trudno pomóc bez szczegółów:

  1. Dokładny opis co chcesz osiągnąć (i jakie podsieci po obu stronach)
  2. Jakie IP i podsieci oraz tablice routingu masz na przykładowych końcówkach.
  3. Jak masz ustawiony router (VPNy) dokładnie - ew. jaką instrukcję wykonałeś.

Cześć,
muszę skomunikować dwie lokalizacje posiadające swoje sieci. Każda z nich ma swoje stałe zewnętrzne IP (zakładamy że jedna x.x.x.x druga y.y.y.y).
Układ sieci jest taki, że pierwszy jest router Orange, który ma otwarte porty 500 i 4500, potem jest ER6020, dalej cała sieć wewnętrzna.
Lokalizacja A:
Router ER6020 WAN 192.168.10.11
LAN 192.168.100.1
DHCP 192.168.100.x
Lokalizacja B:
Router ER6020 WAN 192.168.20.11
LAN 192.168.200.1
DHCP 192.168.200.x

Ustawienia routerów są podobne (teraz testowo, bo pousuwałem wszystko).


Pozostałe informacje uzupełnię jak zestawię ponownie urządzenia.

Od razu sprawdź, czy w tablicach routingu komputerów
192.168.200.x
pojawia się wpis dotyczący routingu adresów IP dla
192.168.100.x
(i odwrotnie)
wraz z odpowiednią informacją, gdzie ten ruch ma trafiać.

Bo jak się nie pojawia to masz źródło problemów.