Witam otóż mam problemy ostatnio ze swoim internetem. Internet świadczy mi Orange opcja od 1-10mb. Posiadam tą usługę od 2 lat , na początku linia się synchronizowała na 4.8mb/s a upload na 1mb/s. Teraz mam ledwo 2mb/s często neta rozłącza i nie da się z takim internetem żyć..
powiedzcie mi co zrobić z tym.. istnieje jakieś rozwiązanie ?
ps. jeżeli to zły dział to proszę o przeniesienie. Pozdrawiam !
Z fotki wynika iż linia pozostawia wiele do życzenia. Line Attenuation jest za wysokie-czytaj tłumienie linii. Prawdopodobnie masz opcję do 10Mb. Próbowałeś ze zmianą na ADSL2 lub ADSL2+? Nie wiem czy coś da ale można spróbować.
Dokładnie nic poza tym co masz. U ciebie linia może być dobra ale już wcześniej w studzienkach może być kiepsko z połączeniami. Chyba, że masz linię napowietrzną.
W Domu RJ-45 do skrzynki telefonicznej pozniej jest założony micro filtr i adsl do routera i telefon.
co robić ? :<
dodam iż na innym forum użytkownik mi napisał że spotkał go taki sam problem i była to wina jakiejś karty w centrali myślicie że to może być usterka też od dostawcy internetu ?
dodam iż zmieniłem na ADSL2 i tłumienie spadło z 60 na 58. a max rate zwiększyło się o 2mb..
Mam dzwonić na infolinie i co im powiedzieć ? Pytam się ponieważ wiem że łapie się w zakresie od 1-10 , a chce żeby sprawdzili czy u nich na centrali nie ma jakiegoś błędu.. dziwne że tak spadła prędkość..
przepraszam z góry za spam , ale to forum jest ostatnio deską ratunku dla mnie.
Twoje parametry linii są dziwne troszkę. Masz niecałe 2 MB na prawie 60dB tłumienia i do tego jeszcze zapas 20dB marginesu.
Spróbuj odłączyć telefon i filtr i podłącz tylko router.
Dużo masz tego płaskiego kabla co łączy gniazdko i router? Kabel co UTP co łączy puszkę z gniazdem jest gdzieś rozgałęziony?
Jak masz możliwość to sprawdź inny router/modem na Twojej linii tel.
Rozbierz gniazdko i sprawdź czy nie ma w nim kondensatora.
[quote="Heinz, post:12, topic:6753"]Twoje parametry linii są dziwne troszkę. Masz niecałe 2 MB na prawie 60dB tłumienia i do tego jeszcze zapas 20dB marginesu.
Spróbuj odłączyć telefon i filtr i podłącz tylko router.
Dużo masz tego płaskiego kabla co łączy gniazdko i router? Kabel co UTP co łączy puszkę z gniazdem jest gdzieś rozgałęziony?
Jak masz możliwość to sprawdź inny router/modem na Twojej linii tel.
Rozbierz gniazdko i sprawdź czy nie ma w nim kondensatora.[/quote]
odłączyłem filtr i podłączyłem bezpośrednio z routerem parametry się nie zmieniły. A Kabla UTP mam ok. 3-4m i nie żadnego rozgałęzienia bezpośrednio idzie z zewnątrz tak jak na obrazku numer 1 do gniazdka telefonicznego.
ps. jak sprawdzić czy jest kondensator ? Co mam zrobić jeżeli jest , a co jeżeli go nie ma?
//
pozniej dodam zdjecie gniazda od środka.
Gniazdo tez jest OK. Widać że nic lepszego nie osiągniesz na tych parametrach. Możesz spróbować zadzwonić na infolinię i poprosić o ponowne ustabilizowanie linii, ponieważ dokonałeś modernizacji lub naprawiłeś usterkę. wtedy prędkość powinna trochę podskoczyć.