INEA / TP-Link C20 - Błąd połączenia z domeną iCloud (tylko na Macu)

Witam serdecznie,
Piszę z prośbą o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który nurtuje mnie od ponad miesiąca. Pisałem już ten temat na forum elektroda, jednak jako iż jest to forum TP-Linka postanowiłem również tutaj poprosić o pomoc. Problem jest dość nietypowy. Postaram się opisać go w najbardziej rzeczowy sposób.

Mój komputer Mac nie chcę połączyć się z domeną iCloud. Wygląda to tak że po podłączeniu "świeżo" do sieci wifi przez ok 30 sekund wszystko działa idealnie i się synchronizuje (usługi iCloud, kopie zapasowe, działa domena iCloud.com itp). Jednak po krótkim czasie wszystko się blokuje i wyskakują błędy z synchronizacją. Wystarczy, że odłączę i podłączę się do sieci na nowo i zyskuję kilka sekund kiedy działa połączenie jednak po chwili zanika. Ten problem występuje tylko na mojej sieci i tylko na komputerze mac i telefonie iPhone, gdyż na komputerach z Windowsem połączonych do tej samej sieci mogę bez problemu wejść i zalogować się na stronie iCloud.com.

Co do tej pory zrobiłem a nie pomogło mi w rozwiązaniu problemu:

  • Świeża instalacja oprogramowania Mac OS X,
  • Upublicznienie adresu IP w sieci INEA oraz upewnienie się, że nie mam zablokowanych żadnych portów,
  • Wymiana starego modemu sieciowego od INEA na nowy (Cisco EPC3212),
  • Wymiana routera na nowy TP-Link Archer C20 (wcześniej też miałem TP-Linka ale starszej generacji),
  • Kilkakrotne rozmowy telefoniczne z wsparciem Apple - Praktycznie z każdym konsultantem przeszedłem wszystkie możliwe kroki aby rozwiązać ten problem i z ich strony nie mają mi już nic do zaoferowania.
    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Będę niezmiernie wdzięczny jak uda się rozwiązać ten problem

Przy połączeniu kablowym działa?
Komputer podłączony bezpośrednio pod modem działa?
Próbowałeś podłączyć pod inną sieć?

Nie mam portu sieciowego więc nie sprawdzę ale domena iCloud.com działa na komputerach z Widnowsem podłączonych do tej samej sieci.
Nie mam też za bardzo jak podłączyć bezpośrednio modem, gdyż jest on zarejestrowany na adres MAC karty sieciowej która się spaliła a router klonuje ten adres.
Pod innymi sieciami działa bez problemu. Tylko w domu mam ten problem i jak na złość tylko na urządzeniach Apple. Zastanawiające jest dlaczego działa przez pierwsze kilkanaście sekund od podłączenia do sieci działa bez problemu i się synchronizuje a po chwili zaczyna się blokować i już się nie zaloguje...

Więc poszukajmy wady w TP-Linku.
Zaloguj się na stronie konfiguracyjnej http://192.168.0.1/
Przejdź do zakładki Security - Basic Security, odznacz "Enable SPI Firewall:" i resztę zaznacz na disable. Zapisz ustawienia.

Wykonałem wszystkie kroki i zrebootowałem router, jednak nie pomogło.

Heniu sugerowałem koledze na elektrodzie żeby podmienić router na coś innego a najlepiej innej marki żeby wykluczyć lub potwierdzić problem z routerem. Wygląda na jakiś problem z autoryzacja na systemach Apple w tej konfiguracji bo sama strona się wczytuje a problem pojawia się przy próbie logowania do usługi.
A mam takie pytanie czy inne usługi/aplikacje działają AppStory, itunes itp?

Tak wszystko pozostałe działa. Tylko problem z iCloud. Przed chwilą stworzyłem nowe konto żeby przetestować i nawet ono ma ten sam problem z zalogowaniem.

Problem z blokowaniem IP przez serwer icloud odpada bo mówiłeś że na windows-ie działa bez żadnego problemu?

Zgadza się na windowsie działa bez problemu. A nawiązując jeszcze do poprzedniej wypowiedzi to wsparcie Apple mi potwierdziło już 3 razy (3 różnych konsultantów), że problem musi leżeć po stronie mojej sieci. Zapewniają, że z ich strony jest wszystko ok.
https://support.apple.com/pl-pl/HT202944 Przesłali mi porty z których korzystają, jednak one pojedynczo odpowiadają za tyle funkcji, że jakby któryś mial być zablokowany to miałbym problem z większością połączeń. A tak nie jest.

Tak podsumowując to masz dostęp do strony icloud.com ale po wpisaniu loginu i hasła strona nie odpowiada?
Czy strona w ogóle nie reaguje?

No to zrób jeszcze taki test, w zakładce DMZ Tp-linka dopisz adres IP komputera z apple os, ten który ma problem z logowaniem się do chmury. Potem standardowo Save i reboot TP-linka.

Strona się ładuje bez problemu jednak dopiero po wpisaniu poprawnych danych - loginu i hasła wyskakuje błąd.

Spróbował bym jeszcze zmienić DNSy na całkiem inne np opendns (208.67.222.222 i 208.67.220.220) lub google (8.8.8.8 i 8.8.4.4), Choć dziwne ze na windowsie to działa.
Można jeszcze użyć wiresharka aby prześledzić ruch co się odbywa po kliknięciu na przycisk zaloguj. Wiresharka zainstaluj na win i ios?

Ustawiłem DMZ na adres Maca ale nie pomogło :-\

Spróbuj jeszcze połączenia przez jakieś proxy, opis znajdziesz w internecie

Ustawiłem DNSy na opendns (208.67.222.222 i 208.67.220.220) i ruszyło!!! :slight_smile: Działa na iPhone i na Macu. Mam tylko jeszcze pytanko. Czy nie ma żadnych przeciwskazań do użwania tych DNSów? Proszę mi wybaczyć ale jestem zielony w tym temacie.

To są bezpieczne DNS-y więc nie ma z tym problemu

Super dziękuje bardzo za pomoc! Naprawdę męczyłem się z tym bardzo długo ;). Życzę Panom miłego weekendu :slight_smile:
Temat do zamknięcia.