INEA / TP-Link C20 - Błąd połączenia z domeną iCloud (tylko na Macu)


(mystlone) #1

Witam serdecznie,
Piszę z prośbą o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który nurtuje mnie od ponad miesiąca. Pisałem już ten temat na forum elektroda, jednak jako iż jest to forum TP-Linka postanowiłem również tutaj poprosić o pomoc. Problem jest dość nietypowy. Postaram się opisać go w najbardziej rzeczowy sposób.

Mój komputer Mac nie chcę połączyć się z domeną iCloud. Wygląda to tak że po podłączeniu "świeżo" do sieci wifi przez ok 30 sekund wszystko działa idealnie i się synchronizuje (usługi iCloud, kopie zapasowe, działa domena iCloud.com itp). Jednak po krótkim czasie wszystko się blokuje i wyskakują błędy z synchronizacją. Wystarczy, że odłączę i podłączę się do sieci na nowo i zyskuję kilka sekund kiedy działa połączenie jednak po chwili zanika. Ten problem występuje tylko na mojej sieci i tylko na komputerze mac i telefonie iPhone, gdyż na komputerach z Windowsem połączonych do tej samej sieci mogę bez problemu wejść i zalogować się na stronie iCloud.com.

Co do tej pory zrobiłem a nie pomogło mi w rozwiązaniu problemu:

  • Świeża instalacja oprogramowania Mac OS X,
  • Upublicznienie adresu IP w sieci INEA oraz upewnienie się, że nie mam zablokowanych żadnych portów,
  • Wymiana starego modemu sieciowego od INEA na nowy (Cisco EPC3212),
  • Wymiana routera na nowy TP-Link Archer C20 (wcześniej też miałem TP-Linka ale starszej generacji),
  • Kilkakrotne rozmowy telefoniczne z wsparciem Apple - Praktycznie z każdym konsultantem przeszedłem wszystkie możliwe kroki aby rozwiązać ten problem i z ich strony nie mają mi już nic do zaoferowania.
    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Będę niezmiernie wdzięczny jak uda się rozwiązać ten problem

(Heinz) #2

Przy połączeniu kablowym działa?
Komputer podłączony bezpośrednio pod modem działa?
Próbowałeś podłączyć pod inną sieć?


(mystlone) #3

Nie mam portu sieciowego więc nie sprawdzę ale domena iCloud.com działa na komputerach z Widnowsem podłączonych do tej samej sieci.
Nie mam też za bardzo jak podłączyć bezpośrednio modem, gdyż jest on zarejestrowany na adres MAC karty sieciowej która się spaliła a router klonuje ten adres.
Pod innymi sieciami działa bez problemu. Tylko w domu mam ten problem i jak na złość tylko na urządzeniach Apple. Zastanawiające jest dlaczego działa przez pierwsze kilkanaście sekund od podłączenia do sieci działa bez problemu i się synchronizuje a po chwili zaczyna się blokować i już się nie zaloguje...


(Heinz) #4

Więc poszukajmy wady w TP-Linku.
Zaloguj się na stronie konfiguracyjnej http://192.168.0.1/
Przejdź do zakładki Security - Basic Security, odznacz "Enable SPI Firewall:" i resztę zaznacz na disable. Zapisz ustawienia.


(mystlone) #5

Wykonałem wszystkie kroki i zrebootowałem router, jednak nie pomogło.


(Marcin) #6

Heniu sugerowałem koledze na elektrodzie żeby podmienić router na coś innego a najlepiej innej marki żeby wykluczyć lub potwierdzić problem z routerem. Wygląda na jakiś problem z autoryzacja na systemach Apple w tej konfiguracji bo sama strona się wczytuje a problem pojawia się przy próbie logowania do usługi.
A mam takie pytanie czy inne usługi/aplikacje działają AppStory, itunes itp?


(mystlone) #7

Tak wszystko pozostałe działa. Tylko problem z iCloud. Przed chwilą stworzyłem nowe konto żeby przetestować i nawet ono ma ten sam problem z zalogowaniem.


(Marcin) #8

Problem z blokowaniem IP przez serwer icloud odpada bo mówiłeś że na windows-ie działa bez żadnego problemu?


(mystlone) #9

Zgadza się na windowsie działa bez problemu. A nawiązując jeszcze do poprzedniej wypowiedzi to wsparcie Apple mi potwierdziło już 3 razy (3 różnych konsultantów), że problem musi leżeć po stronie mojej sieci. Zapewniają, że z ich strony jest wszystko ok.
https://support.apple.com/pl-pl/HT202944 Przesłali mi porty z których korzystają, jednak one pojedynczo odpowiadają za tyle funkcji, że jakby któryś mial być zablokowany to miałbym problem z większością połączeń. A tak nie jest.


(Heinz) #10

Tak podsumowując to masz dostęp do strony icloud.com ale po wpisaniu loginu i hasła strona nie odpowiada?
Czy strona w ogóle nie reaguje?


(Marcin) #11

No to zrób jeszcze taki test, w zakładce DMZ Tp-linka dopisz adres IP komputera z apple os, ten który ma problem z logowaniem się do chmury. Potem standardowo Save i reboot TP-linka.


(mystlone) #12

Strona się ładuje bez problemu jednak dopiero po wpisaniu poprawnych danych - loginu i hasła wyskakuje błąd.


(Heinz) #13

Spróbował bym jeszcze zmienić DNSy na całkiem inne np opendns (208.67.222.222 i 208.67.220.220) lub google (8.8.8.8 i 8.8.4.4), Choć dziwne ze na windowsie to działa.
Można jeszcze użyć wiresharka aby prześledzić ruch co się odbywa po kliknięciu na przycisk zaloguj. Wiresharka zainstaluj na win i ios?


(mystlone) #14

Ustawiłem DMZ na adres Maca ale nie pomogło :-\


(Marcin) #15

Spróbuj jeszcze połączenia przez jakieś proxy, opis znajdziesz w internecie


(mystlone) #16

Ustawiłem DNSy na opendns (208.67.222.222 i 208.67.220.220) i ruszyło!!! :slight_smile: Działa na iPhone i na Macu. Mam tylko jeszcze pytanko. Czy nie ma żadnych przeciwskazań do użwania tych DNSów? Proszę mi wybaczyć ale jestem zielony w tym temacie.


(Marcin) #17

To są bezpieczne DNS-y więc nie ma z tym problemu


(mystlone) #18

Super dziękuje bardzo za pomoc! Naprawdę męczyłem się z tym bardzo długo ;). Życzę Panom miłego weekendu :slight_smile:
Temat do zamknięcia.