Explorer.exe - problem z korzystaniem dysku USB

Model : TL-WR1042ND
Hardware Version : V1
Firmware Version : TL-WR1042ND_V1_130117
Opis konfiguracji związanej z problemem:

  1. Do routera przyłączony jest dysk USB WD Elements WDBAAU0015HBK (3.5", 1.5TB, USB 2.0)
  2. Ustawione wyłącznie Storage Sharing (FTP, Media Server wyłączone)
  3. Opcja "Access shared storage with password" bez znaczenia - testowane oba ustawienia
  4. Na dysku w różnych katalogach znajdują się zdjęcia jpg w rozmiarach 0.5 - 5MB
  5. Komputery korzystające z zasobu/routera - Windows 8 64bit, Windows 7 32bit
    Opis problemu:
    Po uruchomieniu eksploratora plików (explorer.exe) można listować zasoby z dysku routera. Jednak listowanie plików w jakimkolwiek katalogu powoduje transfer w kierunku od dysku na poziomie ok. 0.4MB/s od procesu explorer.exe (bez robienia czegokolwiek w eksploratorze plików). Stan taki trwa do czasu restartu eksploratora (robiłem próbę nawet kilkanaście godzin) nawet jeśli zmienimy katalog eksploratora na jakiś nie z dysku routera. W całym tym czasie praktycznie otwarcie pliku z dysku trwa kilkakrotnie dłużej niż normalnie, eksplorator często "przywiesza się" - praktycznie używanie dysku jest zablokowane. Inny eksplorator plików (np. 7z FM) lub aplikacja do katalogowania zdjęć (np. Galeria fotografii Windows Live Essentials) otwierana bez "pośrednictwa" eksploratora nie powodują problemu - zdjęcia otwierają się względnie szybko, nie występuje zjawisko ciągłego transferu 0.4MB/s.
    Testy robione na różnych komputerach - Windows 8 i Windows 7.
    Ten sam dysk podłączony do komputera i udostępniony w sieci na innym komputerze nie powoduje problemu w eksploratorze plików.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Pozdrawiam,
    MariuCh

Router może nie wyrabiać się prądowo i dlatego masz takie transfery. Trzeba by spróbować z aktywnym hubem USB.

  1. Jeśli problemem jest zasilanie to dlaczego zjawisko występuje tylko w explorer.exe a w innych programach nie.
  2. Dysk ma swój zasilacz
    Pozdrawiam,
    MariuCh

Co znaczą "inne programy "? Próbowałeś w trybie awaryjnym z obsługą sieci?

"Inny eksplorator plików (np. 7z FM) lub aplikacja do katalogowania zdjęć (np. Galeria fotografii Windows Live Essentials) otwierana bez "pośrednictwa" eksploratora nie powodują problemu"
W trybie awaryjnym nie próbowałem, ale zrobię test. Zjawisko występuje na różnych komputerach...

Więc czekamy na efekty.

Więc po testach - w trybie awaryjnym jest identyczny problem - próba listowania katalogów z dysku wywołuje ciągły transfer (read) na poziomie 0.4 - 0.5 MB/s, explorer się przywiesza, otwarcie jakiegokolwiek pliku trwa "wieki"...
Zmieniam także swój poprzedni opis dotyczący braku przywieszania przy korzystaniu np. z File Managera 7z zamiast explorer.exe - poprzednio za słabo przetestowałem - problem jedynie czasem nie występuje w FM 7z.
Pozdrawiam,
MariuCh

Oprogramowanie (firmware) masz najnowsze dostępne na stronie producenta.

Jeśli to pytanie to TAK (zgodnie z opisem w pierwszym poście).

No to wygląda że TP-link nie "dogaduje" się z windows-em. Zaproponował bym wgranie jakiegoś alternatywnego oprogramowania (gargoyle, dd-wrt) niestety twój procesor na routerze tego nie obsługuje. U mnie na gargoyle z WDR4300 działa bez żadnego problemu udostępnianie z USB. Na razie nie mam więcej pomysłów :frowning:

No dobra, ale czy nie można by tego problemu jakoś zgłosić do inwestygacji/naprawy. Dotychczas próbowałem napisać do polskich techników TP-Link'a ale od zgłoszenia kilka dni temu cisza...
Próbowałem również napisać na oficjalnym forum pomocy TP-Link'a, ale tam piszą że post wymaga moderacji i od kilku dni cisza...
Nie wiem już sam czy mam ten router wyrzucić... ::slight_smile: